Sokatok felfogását nem értem! Mi a gond a japán autókkal??? Sokan fikázzátok, mégis Japán technikailag és társadalmilag sokkal előrébb van mint Európa vagy mint Amerika! (és ha valamelyik német gyár dobta volna ki akkor meg istenítenétek!) Másrészt ebbe nem savas vagy zselés aksi van abból lehet több 100 kéne egy ilyen autóba, hanem lítium aksi van amelynek nem esik vissza annyira a teljesítménye hidegben mint régebbi tesóinak! A 8 kerék azon kívül hogy a motoroknak ad helyet még a fékezést és az úttartást is hatékonyabbá teszi ami szerintem egy jó kis ötlet! Sokan fikázzátok akkor maradjatok a szmogos autóitoknál! A történelem már rég bebizonyította, hogy a világ a technikailag nyitott embereké! Sajnos az elektromos áramot még mindig nagyrészt fosszilis energiahordozókból nyerjük, de ez nem azt jelenti hogy mindig így is lesz! A fejlődés csak ritkán ugrásszerű, általában folyamatos és nem egyenletes! Mindenesetre érdekes dolgok fognak történni a nem túl távoli jövőben!
szívesen kipróbálnék egy ilyet. alapból már az tetszik hogy minden kerék hajtott, méghozzá brutális nyomatékú elektromotorral amit folyamatosan le tud adni. az meg hogy a kerékben van a motor a hatásfoka így közel 100%, egy benyás motornál meg jó ha 20-30% között van hiszen a többi energia hővé alakul.
brutális lehet egy ilyennek odapadlózni és beletapadni az ülésbe
ha meg mondjuk 4kerekeset csinálnának belőle ami "csak" mondjuk 250km/h-ig megy de ugyanúgy gyorsul akkor azzal lazán lehetne rallyzni is meg minden.
a jövőben meg majd megoldják az energia kérdését és tuti lesz majd olyan hogy 3liter vizet beletöltesz és elmegy majd 1000km-t :)
Ok, hogy lealáz minden robbanómotoros autót, de mi van télen? Mert ha abból indulunk ki, hogy egy átlagos autóaksi teljesítménye -10 -15 foknál kb a felére csökken...
jó az atom jóhogy otthagyja a többit, de én még mindíg a posztképes "limuzinról" beszélek, hogy ez egy "családi" autó, és képes anyit produkálni mint egy veyron? ezt nem akarom elhinni.
A villanyautóval egyetlen egy nagy pobléma van,mégpedig az hogy az áramot is foszilis anyagokból állítják elő nagyrészt,egyelőre,szal ha mindenki elektromos autóval járkálna,akkor annyira megnőne az erőművek száma,és ezáltal a mérgezőanyagkibocsátás hogy ott lennénk ahol a part szakad! Meg pár kisebb dolog,akkutechnikának fejlődnie kell még sokat hozzá,ja és az arab olajvállalatok ki kell fogyjanak az olajbol hogy befuthasson az elektromos autó!xD És akkor majd a többszörös dollármilliárdos olajsejkeke szépen előveszik azokat a terveket amiket évekkel ezelött felvásároltak az olyan cégektől emberektől akik elektromos autót terveztek,és ők szépen eladják drágábbban,igy még több pénzük lesz!xD Jól csinálják,túl jól!!:D
símán veri a veyront. A lentebbi linkem nézd meg ahol ferrari, porsche kocsikat úgy lealázza az elektromos autó ahogy kell. Egy robbanómotoros autó soha nem tud versenyezni egy elektromos autóval ha megcsinálják rendesen. Nyomaték elektromos autóban minden sebességnél ugyanakkora tud lenni amíg van áram. Egy robbanómotoros autó 100-150 km/h sebességig még ok aztán egyre nehezebb neki a gyorsulás. A másik fele hogy egy elektromos autónál a kerekek forognak csak hisz azokban van a motor, tehát nincs semmilyen másik mozgó alkatrész csak a kerék ami egyben a motorja az autónak.
http://www.youtube.com/watch?v=L7zHcvDPxYU itt van a kocsi egy porche-vel versenyezik. A teljes discovery filmben az F1-is versenyző szinte ugrálva szál ki a kocsiból, és lelkendezik hogy minden sebességnél ugyanakkora a nyomatéka. 200 felett úgy gyorsul mint 0-100 -ra ilyet nem látsz robbanómotornál.
nagyon benne vagy a témában...szardarab. Hát próbálj meg azzal a Viper-rel egy pályán mutatni valamit, mert nem tudom mekkora íven fordul meg...meg hogy 100 km múlva mit kell benne cserélni.
viszont az tényleg hülyeség hogy csak 80kW-os mert ha elolvastad volna a cikket tudhatnád hogy mindegyik kerékben lévő villanymotor 80lóerős! "...it has 8 wheels, each of which houses an 80hp(azaz 80/1.36=58kW) electric motor!"
az 1500ccm-es suzuki swift 75kW-os ami azt jelent hogy 75x1.36=102lóerős,DE CSAK a motorja..amit ugy még le kell vinni kerékre,ez átmegy a válton és a differenciálmüvön és csökken ez az erő! Viszont ennél magába a kerékagyban van a villanymotor,gyakorlatilag nulla a veszteség!ÉS azért nem hasonlítsunk már össze egy villanymotort egy belső égésü motorral,mert míg az 1,5os switf 4000es fordulaton(alatta,felette sokkal kisebb) ad le 133 NM(csúcs) nyomatékot,addig a villanymotor fordulatszámtól függetlenul képes 500-600 NM forgatónyomatékot leadni! Szóval elég rossz példát hoztál fel a suzukival!
Ne viccelj már, 80kW-os kb egy új Swift :) 80kW-tal még egy motor sem alázna le egy 300le-s autót, nemhogy egy busz :)
Ez kerekenként 80kW-os, ami összesen kb 800le, ami kell is h lenyomjon egy 300le-s autót, mivel szvsz legalább 3 tonnás a rengeteg akksi miatt. Valszeg emiatt is kell a 8 kerék h rajtmaradjon egyáltalán az úton.
Az benn a durva, h folyamatosan tol, nem fogy el az erő magas fordulaton, nem kell váltani, csak préselődsz bele az ülésbe egészen 370km/h-ig.
lentebbi linkemnél látszik hogy 4 kerék is elég lealázni a mai legdurvább sportkocsikat is, de itt valsz max sebesség, és teszt volt a lényeg. A kerekek belseje maga a hajtó motor. Tehát így jobb tapadás, nagyobb erő kifejtése volt a cél. A discovery film ami a kocsiról szól mutatja pl be hogy a kínaiak akumlátor termelésben szinte lehagyták japánt. A japán tudósok is csak néztek mint a moziban mikor meglátták mit csinálnak kínában, és tized annyiba kerül mint náluk.
Ezt én is láttam, egy Porsheval versenyezni. 160-ig a Porshe ment elől, fölötte pedig, 320-on túl is a villany. Egyébként minden keréknek van egy 10 Kw-os motorja. (ami azt jelenti, hogy 80 Kw-tal alázza meg a 300 le fölötti benzineseket)
410Km/h a végsebessége..... Láttam egyszer egy tesztet a Mitsubishi gyári pályáján.... Egy EVO IX-essel gyorsult.... Mármint az Eliica gyorsult... az EVO meg mintha állt volna... :DDD