Kínai gyorsvasút 400 km/h-s sebességgel. A 202 kilométeres táv így 45 percre rövidült.
Kedden hivatalosan is átadták a Sanghajt Hangzhouval összekötő gyorsvasútvonalat, melyen a CRN-380A típusjelzésű vonatok közlekednek. A vonaljegy 2300 Ft-nak megfelelő jüanba kerül (első osztályon se vészes: ott 3700 Ft).
???
"Összesen 40 db 8 kocsis és 100 db 16 kocsis készül el."
Tehát a szerelvények száma 8 ill. 16, és gondolom azért készül el ilyen sok belőle, mert más vonalakra is tervezik bevezetni, pl. 2012-ig terveznek még 1318 km-t építeni, amivel Pekinget összekötnék Sanghajjal.
Azt nem értem, hogy mihez kell a 140 szerelvény? Már amennyiben a wikinek hihetünk... Erre a négyszáz -oda-vissza nyolcszáz- kilométerre ennyi szerelvény már majdnem folyamatos kocsisor... Terveznek még ilyen nagysebességű vonalakat? Mert ha nem, a felesleges kocsikat a metróhoz kölcsönadhatnák... :-)
Nekem van idén "vasútépítés" nevű tárgyam a műszaki karon, de ott mikor megemlítettem ezt, fél órás röhögés következett.
Ma Magyarországon 140 km/h-ra tervezzük a vonalakat, 120-ra engedélyezik őket, és 100 maximumra használják hivatalosan. Ahhoz hogy mi ennyivel menjünk, legalább 800-ra kellene tervezni a vonalat :D
Szerintem hamarabb lesz nekik holdbázisuk, mint nekünk 400 km/h-val közlekedő vonatunk...
Na majd a következő században srácok, van még mit tenni addig :)
Badár Sanyinak(ex-vasutas,ex-színész,komikus) van egy olyan poénja,hogy kérdezte egyszer egy kollégáját:
-Hogyan lehetséges,hogy annak idején az első Vác-Pest vonaton(amin még maga Petőfi is utazott) pont annyi volt a menetidő, mint amennyi most ?
-Hát, a távolság az most is ugyanannyi,mint amennyi akkor volt ! :)
nekem is a 4es metró jutott eszembe. drága is lassan is épül szarabb is lesz és milyen ocsmányak a vagonjai.
Ha a vezetőinket exportáljuk akkor tönkre fognak menni odakint a cégek. erről kicsit a 7 tonna dollár című film jutott eszembe, amikor is kint mentek csődbe és itthon folyt pálinka a csapból.
Persze! Merthogy nálunk kötelező hátulra felcsavarozni a nagy piros palacsintasütőt, amit a menetszél a második kanyarban tépne le 400-nál, és az lerepülve elkaszálná marika nénit, aki a biciglire támaszkodva legelteti a tehenet a sínek mellett (között)!
Nem lehetsz ilyen felelőtlen, hogy ennek a kockázatát bevállalod!
mondjuk én egyszer buszval utaztam 42 km távolságon, 2:30 percig úgy, hogy folyamatosan mentünk! ugyanez kocsival 42 perc alatt megvan... azóta is gondolkodom, hogy mégis mit csinálok rosszul... ennyi idő alatt majdnem lesétálható...
A Debrecen Budapest- Nyugati közti 221 Km- távolságot a mávval 3890 Forint ellenében teheted meg gyorsvonattal másodosztályon átlag 3 és fél óra alatt bár aki utazott már mával az tudja hogy náluk elég rugalmas az idő. A hipermodern vagonokról nem is szólva, és mint tudjuk a MÁV veszteséges lehet át kéne néznünk Kínába hogy ott hogy is csinálják ezt?
Nekünk akkor sem lehetne ilyen ha egyébként lenne rá pénz.
Szinte lemerném fogadni, hogy a magyar igényes hatóság igényeinek nem felelne meg a fék. De ha mégis akkor rossz helyen lenne az indexe. Vagy valami....
http://rt.com/news/158116-china-super-maglev-train/