Engem egy dolog zavar, de az nagyon, a műanyag. Ha kiadok 68 milliót az óráért, ne legyen kínai műanyag a szíja. Ezt ráadásul hordani sem lehet igazán, mert akkora, hogy szinte mindenkin ormótlan.
Ilyen óráknak nem a funkciójuk miatt van nagy értéke, mert biztos pontatlanabb mint a 5 eurós kinai digitális hamisítvány. Ez inkább művészi kategóriába esik. Ilyen dolgok áraz8sa hasonlít arra, amikor valaki bélyeget vásárol 100000 euróért...
Személy szerint nekem annyira nem teccik, pedig nagyon karóra barát ember vagyok :)...
Patek Philippe, Vacheron Constatine órák ennél simán akár tízszer drágábbak is...
Bevallom, kicsit utána kellett néznem, de emlékeztem én arra, hogy nem ez az első 200e$< high-end óra a Hublot-nál, meg ha már itt tartottam, a Ferrari Luxury óráira is ránéztem, ott is találtam már 300e $-os, szintén limitált darabszámban készült példányt (Scuderia One). Manapság ott tartunk, hogy a valamilyen szempontból high-end órák árazása simán üti a több tízezres kategóriát. Természetesen a régi nagy márkák presztízse pusztán önmagukból, meg a nevük által biztosított minőségből és történelmi múltból származik, ezek az órák pedig vagy egy másik márkával képezik a presztízs-jelleget, vagy valamilyen technológiai fejlesztés miatt.
Továbbra is igaz persze, hogy az irreális ár nézőpont kérdése, de ez az óra a saját kategóriájában simán jól van árazva, ha összerakom azokat a tényezőket, amiket korábban már felsoroltam (a Hublot által biztosított technikai fejlettséget és a Masterpiece besorolást, a Ferrarit, mint márkát, és a hozzá kapcsolódó autót, nameg az 50 db-os limitált kiadást).
Figyelj,én az árat viszonyítottam a többi Hublot karórához,az eddigi Ferrari karórákhoz,a többi neves-minőségi karórához és természetesen az új Ferrari autó árához.Ezeket figyelembe véve ítéltem irreálisnak az árát.Bill Gates pénztárcájához valóban nem viszonyítottam és ha azt nézzük,akkor aprópénz.
Az általad említett igen drága(akár több millió dolláros)Patek,Cartier,Chopard karórák,hogy csak egy párat említsek,azért igen komoly történelemmel,ritka-bonyolult szerkezettel vagy drága anyagok(pl:arany,gyémánt) felhasználásával készültek.Van közöttük olyan,melyből 1 darab van az egész világon.
Én ebben egy túlárazott "divat-presztízs" karórát látok,míg azokban ritkaságot,történelmet,kuriózumot.
Értem,amit te írsz,hogy ez nem nekünk készült,meg így is meg fogják venni,de én nem tartom arányosnak az árát.Persze az meg kit érdekel,hogy én mit gondolok.:)
Persze, ilyen értelemben tényleg parasztvakítás, dehát az meg már csak így működik. És akkor hol vagyunk még egy valóban csillagászati árú Patek-től vagy Jaeger-től, aztán a magunk fajta embernek egy kicsit erősebben árazott Tag Heuer vagy Rolex is ez a kategória.
Jelen esetben én azért tartom az árat irreálisan magasnak,mert az 50 napos járástartalékon kívül,sem szerkezetileg(és itt nem az elrendezésre gondolok),sem anyaghasználatban nem számít különlegességnek az óra.Itt a márkát(márkákat) fizetem meg és ahogy írtad,az ezzel járó presztízst.De ez az ár irreális a Hublotok és a Ferrari karórák között is.Illetve,szerintem nem arányos egy 300 millás autóhoz egy 70 millás karóra.Szerintem.Nyilván,annak az 50 embernek nem irreális,ugyanúgy,mint annak,aki kiad 550 milliót egy telefonra.Ettől függetlenül,ha megkérdeznéd az emberek többségét,akkor biztos vagyok benne,hogy nem tartanák arányosnak,reálisnak ezen termékek árát.Parasztvakítás és játékszer mondjuk egy "Dzsásztin Bíber" hülye gyereknek.
Pont az általad leírt dolgok miatt mondtam azt, hogy ezeknek az áraknak a realitása nem a termékben rejlő technológiában, minőségben és anyaghasználatban keresendő. Egyszerűen a presztízst fizeted meg. Nem a Te realitásodat célozza a termék. Abban biztos vagyok, hogy a kategóriájában kifogástalan minőségű, az ár realitása pedig a célközönség szempontjából teljesen megállja a helyét.
Igen,mondjuk nézőpont kérdése.Szerintem még akkor is irreálisan sokba kerül,ha egy 300 millás autóhoz készült és csak 50 darabban limitálták.A Hublot most éli fénykorát,felkapott lett a piacon,így a sok gazdag gyökérnek mindenképpen kell egy ilyen.
Lehet kapni más luxusautóhoz készített karórát ennek a töredékéért.Tudom,hogy rekord az 50 napos járástartalék,mert eddig a 40 volt a legtöbb,de aki ilyen órát vesz,az magasról sz.rik a járástartalékra.Ha percenként kéne felhúznia,akkor is ilyet venne.Valószínűleg soha a büdös életbe nem fogja a kezére húzni,arra ott lesz neki a 30 ezer Forintos replika,de a vitrinben,meg a széfben k.rva jó lesz,lehet vele jampizni a többi idióta előtt.
Amúgy lehet kapni milliókért menő "Blahnik" női cipőt,550 milláért!!! "Ájfón"-t,ami szintén nagyon hasznos,minőségi darab és egyáltalán nem irreális az árát tekintve.
Egyáltalán nem irreálisan drága. Akkor lenne az, ha nem vennék meg ennyiért. Régen túl vagyunk már azon, hogy minden annyit ér, amennyi és amilyen anyagok és technológia van benne. Minden annyit ér, amennyit a piacon az adott időpontban kifizetnek érte.
De vegyünk egy kicsit "szakmaibb" szempontból. Az egy darabból megmunkált titán óraház, meg a zafír kristályüveg annyira tényleg nem újdonság, bár nem rossz kiindulási alap. Az óra 50 napos - jelenleg rekordnak számító - járástartalékkal bír a tourbillonos szerkezetek között, ami meg minőségileg összerakva önmagában is a svájci gyárak presztízs-kategóriájának sajátja. A szerkezet horizontális elhelyezése viszont kifejezetten nem szokványos. Azért az a "jóval komolyabb szerkezet" az mindezek alapján erősen viszonyítás kérdése ám.
Ha mindehhez hozzáveszem a korlátozott darabszámot - mindössze 50 darab készül -, meg azt, hogy két világmárka munkája fonódik benne össze, és hogy mindez egy 300 milliós autóhoz kapcsolódik, mindjárt nem egy akkora szemvényvesztés az a 68 millió Ft.
Persze szép, összetett szerkezetű, márkás és pontos órát már néhány százezres - sőt idényektől függően akár 100 ezer alatti áron - is lehet kapni, ez azért már régen nem erről szól.
Pár hét és kapható lesz a feketepiacon a pár 10 vagy 100 ezres replika változat.Értelmét nem látom ezeknek az irreálisan drága óráknak.Parasztvakítás az egész.Szerkezetileg,minőségben és kinézetben is találni a piacon ennél jóval komolyabbat,ennek árának a töredékéért.