"Ez tényleg annyira kínos, hogy még a miniszterelnökünk is megszólal az ügyben, miszerint ez még csak próbaüzem. Valóban, kezdjük megszokni, hogy az átgondolatlanul, hibásan szövegezett és az érintettek megkérdezése nélkül áttolt törvények csupán próbatörvények. Csakhogy amikor elmentünk választani, nem úgy gondoljuk, hogy próbaparlamentet választunk, próbaminiszterekkel és próbaállamtitkárokkal. Mert amikor becsengetjük a lét, azok nem próbaforintok, az életünk meg nem próbaélet."
Már maga a gondolat, hogy egy reptérre vezető szakaszt fizetőssé tegyenek, úgy, hogy nincsen másik út oda és az egyetlen alternatíva a világszínvonalú BKV járat már egy anyátokpicsájáért kiállt!
Nem gondolták végig, nem készítették elő, nem tervezték meg, csak bumm megcsináljuk, mert kigondoltuk. Írtak szerinted egy tanulmányt, mi lesz a hatása? Mekkora lesz a környezetszennyezés a városokban, mekkora lesz a bevétel, mekkora lesz a kiesés?
De hogy ne ellenkezzek mindenáron, a megyei matrica jó ötlet, mondjuk Budapest környékén, ahol van, aki Érdről mondjuk Szigethalomra jár dolgozni. Mármint relatíve jó ötlet, mert eddig ingyen volt, de most fizethet, de annál jobb azért, mintha autópálya matricát kéne vennie éves szinten.
Írj linket, ahol leírják, hogy már lekerült!
Addig meg személyeskedés nélkül írom, hogy az ferdítés, ha azt olvasod, hogy "elképzelhető, hogy kikerül a fizetős utak közül január végén" és azt írod, hogy lekerült.
Egyébként meg milyen egy agyatlan társaság, amelyik azt se tudja, mit csinálnak...
A posztot Te raktad. A kommentekben folyamatosan új információkat linkelsz. Igy neked illene tudnod, hogy a repülőtérre vezető út, lekerült a fizetős útszakaszokról. Ezt személyeskedést mellőzve mondom neked.
Ja, kb. 100-ból 1 embernek jobb (és akkor csak azt néztem, hogy a reptérre is már fizetni kell). Az meg inkább ne beszéljen elfogultságról, aki a vezére végtermékéért is fizetne, hogy boldogan, csámcsogva lakomázzon belőle.
Én nem mondtam, hogy az új útdíjrendszer jobb. Azt sem lehet feltétlenül ráfogni, hogy roszabb. Minden nézőpont kérdése. Csak kijavítottalak, mert kicsit túlzott kijelentés, hogy 4 megyei matricát kell vegyen az, aki Budapestről a Balatonra utazik. Az rtlklub vagy a 444 soha nem fogja bemondani, hogy az új útdíjrendszernek, legalább annyi nyertese van mint vesztese. Ezt az agyhalottak is megértik, de az elfogultak soha.
"Mármint muszáj nekem két három megyeit venni, ha a Balatonra megyek?"
Nem muszáj, de ha nem akarod, hogy megbüntessenek, akkor négyet kell venned (Bp-ről). :)
1 matricát kell venni. országos 10 napos - 2975 ft
"Mármint muszáj nekem két három megyeit venni, ha a Balatonra megyek?"
Nem muszáj, de ha nem akarod, hogy megbüntessenek, akkor négyet kell venned (Bp-ről). :)
http://index.hu/gazdasag/2015/01/05/megprobalunk_kiigazodni_az_utdij-kaoszban/
"Az M7-esen kell a Veszprém megyei matrica. Ha a Balatonra megy az M7-esen, nehogy elfelejtse a veszprémi matricát. Bizony, azért a pár kilométerért is meg kell vásárolni az 5000 forintot (Balatonvilágos előtt az M7-es belelóg Veszprém megyébe). A dologban az a szép, hogy Veszprém megyében ez az egyetlen fizetős szakasz, vagyis másra nem jó ez a matrica."
Akkor tényleg már csak az maradt, hogy az M0-t fizetőssé tenni köcsögség! A többi jó. És változatlanul azt mondom, örüljünk, hogy hídpénzeket nem kell még fizetni.
Eleg a 10 napos oda. A lenyege, hogy fizetos utszakaszra legyen vagy teruletileg (megyei), vagy idoalapu matricad. A megyei matrica 5000 forint es 1 evig mehetsz vele az adott megye fizetos utjain.
Engem annyira nem érint, mert eddig sem mentem sztrádán, max. M0-áson Érdtől mondjuk Dunaharasztiig. De régebben munkaügyben sokszor kellett Harasztiról a reptérre menni, amit ugye viszonylag gyorsan és ingyen megúszott az ember. Meg most nem tudom, hogy Székesfehérvár és Velencei tó között, amikor a 7-es út a sztrádán visz, kell-e parázni.
De az elv, hogy egy elkerülő utat fizetőssé tegyenek, az tényleg mindennek az alja. A megyei matricával meg nem lenne baj, de akkor marad sima matrica is? Mármint muszáj nekem két három megyeit venni, ha a Balatonra megyek? Mert akkor szopás.
Nekem speciel jobb lett, pest megyeiként nem kell megvennem a pálya matricát, ha BP-re akarok menni az M1-n.
Viszont a navigációs programok szempontjából is érdekes ez a változás.
Merthogy most így én pl pest megyében mehetek fizetős szakaszon, de illene neki levinnie engem a megye határ előtti utolsó lehajtónál, mert oda már nincs matricám.
Bajban is volt ma a waze, amikor felmentem a pályára, mert folyamatosan le akart vinni róla, elvégre ki van kapcsolva a fizetős pálya rajta. Kíváncsi vagyok, hogy a navigációs programok fejlesztőinek szólt e erről valaki, és ha igen, ők mit reagáltak erre...
Az év legtöbb vidéki útját megúszom 15.000 Ft-ból, emellé még lehet kell majd 2-3-szor vennem egy hetit. Tavaly 40-50 rongy volt.
Aki egy megyét ingázik, az eddigi 50.000 helyett 10.000-et fizet. Aki eddig nem fizetett, 0 helyett 5.000 Ft-ot egy évben.
Ami totális baromság, ahogyan kijelöltek egyes szakaszokat, lásd veszprémi 5 km-es darabot (ennyiért tényleg sokan nem fognak fizetni, ha északi partra mennek, így meg Polgárdi beszopja a forg. növekedést), meg a direkt átmenő forgalom csökkentő elkerülő utak fizetőssé tételét.