Akkor is így gyökérség az amit mondtál! Én még nem vettem észre hogy a nagy autóknak a hétköznapi törvények szerint elsőbbsége lenne vagy van. Meg ez nem ilyen egyszerű ahogy leírtad! Sokat számít hol vagy, mikor, ki az aki éppen veled "szembe" jön. Az hogy mekkora kocsiban, milyen kocsiban ülsz egy nagyon kis része annak a dolognak hogy most ott kapni fogsz elsőbbséget vagy sem! Persze, jön egy kraz 255 annak 10-ből 12 alkalommal elsőbbsége lesz mert ha egy kicsit neked koccan véged van. Esetleg jön a valami fasza gyerek (esetleg még a jogsi is friss) a hátsókerekes bmw-vell és beszarsz (főleg télen, esőben) mert már tudod hogy ez valami horror kombináció és inkább menjen csak a közeledbe ne legyen.
Ráadásul kis kocsival ugyan úgy beengednek mint ha egy baszott nagy döggel mész. Viszont ha tökölsz és nem rakod oda a kocsit ahova kell akkor leszarnak, nem engednek be. Az autó mozgásával beszélni lehet a másikhoz, ezt persze "olvasni" is kell tudni. Ha figyelmes vezető vagy akkor tudod hogy az esetek nagy többségében inkább a rámenősség, a gyorsaság a döntő mintsem a kocsi méretei. Ha most jön egy trabis és odateszi magát a felezővonalra és veszettül indexel ( nem az index sebességére gondoltam) azt mindenki befogja engedni (persze most nem a bunkókra gondolok). Ha viszont jön a volvo s80, ami diszkréten indexel a sáv másik szélén hogy jaj ő szeretne sávot váltani azért. De a nagy tömegtől nem olyan könnyű biztos lesz vagy 2-3 perc mire lesz helye.
Nem érzem úgy, hogy 'azok' közé tartozom, akiknek nem engednéd soha hogy vezzesen. Sztem a babakocsi nem gépjármű. Nem olvastad el rendesen, amit írtam. Talán azon kevés autovezetők tartozom, akik figyelmesen vezetnek :) Nem tudhatod :P Nem hibáztatlak az helytelen asszociációdért és nem is haragszom mert tudom, hogy nehéz megfelelően értelmezni az internetes kommenteket... és én is hibáztam a fogalmazásommal (pont)
Már megbocsáss, de ez akkora marhaság volt, ha komolynak szántad! Akkor legközelebb nyomd le a zebrán közlekedő babakocsit tologató nagyit, mert TE vagy a nagyobb. Na az ilyeneknek nem engedném soha hogy vezessen!
Ne feledd azt se,hogy közben baszogat a főnök a speditőr a rendőr meg még a rossebb tudja ki nem.....igaz én csak 7.5-el nemzetköziztem.Nekem is le volt szabályozva 88-ra.Aki 85-el ment azt már elkezdtem előzni mert az is idő...meg kapcsoljam ki a tempomatot??? :D
Ezt gyorsan kell csinálni :) Beletaposol és otthagyod a gecibe, különben ott fog púposkodni rajtad/melletted :) Mondjuk nem örülnék neki ha vki rámfogna a fegyverét ...
Ááá, végre leírta valaki. Elkezdtem olvasni a kommenteket, majd a hajamat téptem... Aki nem kamionozott még az nem tudja milyen. Milyen megszokni, amikor a "régi szabad" után korlátozzák 90-re a gépet és te hiába mennél, nem tudsz... Nem beszélve arról, hogy a legtöbb fuvarozó mostanában nem is 90re, hanem 85re korlátoztatja, mert állítólag az spórol az üzemanyag költségen... Néhány hónap alatt meg lehet szokni a korlátozást is, de első nap amikor mész 90nel és az a kö#ög akit régen lenyomtál, dudálva megy el melletted, mert neki nem volt leszabályozva... Na, az volt az igazán pisztolyrántós érzés... :D
A kamionok ált. levannak korlátozva 90 km/h-ra, mivel ennyi a maximális megengedett sebességük. Ezen felül a vezetési idő erőteljesen lekorlátozza a lehetőségeiket. Ha az előtte cammogó kocsi 3 km/h-val lassabban megy az az ő 4,5 órás vezetési idejével 13km differenciát fog jelenteni.
Szóval simán elképzelhető hogy az "elenyésző" 3-5 km/h-s sebességkülönbség azt jelenti neki, hogy nem otthon az asszony mellett alszik, hanem (ha esetleg peche van akkor a hétvégi pihenőt -2 nap- is) egy autópályaparkolóban.
Mai viszonylatokban azt kell mondanom, hogy a revolveres csávó korrekt módon járt el, mert egyébként hiába volt kamionnal, azzal nem uralta a helyzetet. A másik elő kellett volna vegyen kézigránátot/rakétavetőt/Vasembert és akkor ő lett volna nyeregben...
Ennyi az egész nagy tudomány!
De azt még senki nem dobta fel, hogy mi lett volna, ha a válasz erre a pisztolyra mondjuk az lett volna, másik csávó letekerte volna az ablakot, crazy minigun ki, aztán felpörgetni a csöveket.... :D
Tudom, hogy csak poénkodás megy, de ezt nem ártana, ha többen tudnák:
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (ismertebb nevén KRESZ):
34. § (6) Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad.
Szóval aki 70-el megy előttem, az akkor se gyorsítson mikor előzök, ha formula-1-es kocsiban ül :D
Na arra kíváncsi lennék, hogy te mennyire lépnél rá egy 1.4 TDCi-vel "normálisan" ....egyébként a szemét is kiszoktam ilyenkor nyomni. :D Nem vagyok egy több millió km-rel a háta mögött vezető sofőr, de azért annyira én sem vagyok hülye, hogy 5.-ben 60-70-ről kezdjek előzni. Szóval megtudom adni a módját, már amennyire az autóm képességei engedik. De ez nem függ össze azzal amit írtam, hiszen aki, amíg előttem van tud 60-70-nel menni, az tudjon akkor is ennyivel döcögni, amikor előzöm, vagy talán akkor jut eszébe, hogy "Hú, tényleg én elvileg sietek, no akkor dögöljön meg aki éppen előz".
Baromi idegesítő tud lenni amikor a kamionok előzgetik egymást az autópályán... Értelme sincs, mert a kb 3-5 km/h sebességkülönbség elenyésző, és kb 10 perc mire megelőzik egymást. Persze ezzel nem azt mondom hogy helyes amit a videóban a sofőr csinál:)
Nagyon sokszor találkozok olyan "sofőrrel" aki, amikor mögötte mész nincs az a pénz, hogy 60-70 km/h-nál gyorsabban menne, DE amikor megkezded az előzést ~ 110-120 km/h-ás sebességnél még mindig mellette vagy, azaz amikor látja hogy megkezded az előzést akkor bedagad (vagy ha úgy tetszik megnyúlik) a lába. Na az ilyenre nem csak rá kellene fogni a fegyvert, hanem még a ravaszt is meg kellene húzni.
Ráadásul kis kocsival ugyan úgy beengednek mint ha egy baszott nagy döggel mész. Viszont ha tökölsz és nem rakod oda a kocsit ahova kell akkor leszarnak, nem engednek be. Az autó mozgásával beszélni lehet a másikhoz, ezt persze "olvasni" is kell tudni. Ha figyelmes vezető vagy akkor tudod hogy az esetek nagy többségében inkább a rámenősség, a gyorsaság a döntő mintsem a kocsi méretei. Ha most jön egy trabis és odateszi magát a felezővonalra és veszettül indexel ( nem az index sebességére gondoltam) azt mindenki befogja engedni (persze most nem a bunkókra gondolok). Ha viszont jön a volvo s80, ami diszkréten indexel a sáv másik szélén hogy jaj ő szeretne sávot váltani azért. De a nagy tömegtől nem olyan könnyű biztos lesz vagy 2-3 perc mire lesz helye.