Assassination Games (2011), főszerepben JCVD.
Ha nem mostanság játszódna a történet, azt hinném, Ferencz József idejében, olyan szépia-szűrőt raktak rá.
Engem ami már kurvára idegesít, hogy lassan minden film ugyanúgy kezdődik: bejátszanak a film közepéből (vagy végéből) egy jelenetet, majd vágás, kiírás: "x idővel előbb", aztán a film közepe vagy vége felé eljut eddig a pontig a sztori. Elfogyott a forgatókönyvírók ötlete??? 12 éve a Fight Clubnál még elment (bár biztos előtte is volt ilyen), de szinte az összes film, amit az utóbbi években láttam, mind erre a klisére épült. Van ennek egyébként már valami filmes neve?
Bár a példák közt valóban vannak túlzások (pölö a Harcosok klubját berángatták a zöldhöz, mikor csak és kizárólag az irodai jelenetekre jellemző a szín), azért igaza van a cikknek. Egyébként van olyan, akinek ez nem tűnt fel?
Az ilyeneket mindig eltúlozzák, általánosítanak benne, de azt nem jelenti, hogy nincs bennük igazság. Pont azért érdekesek, mert bár tudjuk, hogy ez nem mindenre igaz, a példák miatt mi is elgondolkodunk. Az meg, hogy hupikék, vagy szürke egy film, kit érdekel, amíg működik és jó nézni. Na meg minden "kornak" megvannak a bevett trükkjei, amivel egy filmet el tudnak adni. Most ezek a menők, 10 év múlva meg más lesz.
Anton Chigurhnak igaza van, ilyen alapon kijelenthetnénk bármit a filmekről és találnánk hozzá megfelelő példát... hiszen a több mint 100 évnyi film kultúrából hidd el lehet találni 3-4 példát bármire... pl hogy a futurisztikus filmek telített színűek, pl Aeon Flux, Ultraviolet, A clockwork orange... szóval ez megint egy bullshit lista hogy valami update legyen az oldalukon... és ha jól megnézed a felsorolt filmek közül egyetlen egy sincs amelyik 1998-nál régebbi, arról nem is beszélve hogy egytől egyik amerikai... Ha már általánosítani akarsz akkor vegyél egy kicsit vastagabb réteget a filmekből...
Kicsit baromság ez a lista.... Ennyi erővel abba is bele lehetne kötni, hogy mondjuk egy zárt térben játszódó párbeszédes jelenetnél miért mindig ugyanazokat, vagy nagyon hasonló beállításokat használják.....Sok-sok év tapasztalata után a rendezők, operatőrök rájöttek mit és hogyan érdemes felvenni és hogyan tudják elérni, hogy a néző átélje a film "atmoszféráját"....Ugyanez igaz az utómunkára is.
Egy világvége-apokaliptikus film elég hülyén nézne ki telített, élénk, vidám színekkel.
Amúgy ha valaki jól megfigyeli a Mátrixot, az észreveheti, hogy csak magában a mátrixban játszódó jelenetek erősen zöldek, a való világban lévő jeleneteknek kékes beütésük van.
A belassuló-felgyorsuló jelenetek már nekem is feltűntek, tényleg egyre több filmben benne vannak (és nem csak Zack Snydernél). A többihez a reakcióm: b.zdmeg tényleg! :) Jó kis összeállítás.
Ha nem mostanság játszódna a történet, azt hinném, Ferencz József idejében, olyan szépia-szűrőt raktak rá.