- Haver, sajnálom! Azt hittem lesz időm kifordulni.
- Kitetted az orrát, nincs időm megállni.
- Ugyan haver, ez csak egy apró hiba volt.
- Tudom, ha talán lassabban jövök, de...
- Kérlek! A fiam ott ül hátul!
- ...túl gyors voltam. Sajnálom.
a lényeg, hogy a nappal (is) világítással közlekedő jármú feltűnőbb, mint világítás nélkül. Én személy szerint nappal is szorgalmaznám a lámpa használatát.
Óóó, pedig hidd el, hogy mikor a kicsit koszos szélvédőn besüt a nap szemből, és pont arról jön egy autó a fák alatti árnyékban, akkor kurvasokat tud segíteni, ha fel van kapcsolva a lámpája.
én (bel)városban, verőfényes nappal nem szoktam bekapcsolni, mert nem látom szükségesnek, de amint elbújik a napocska, szürkület vagy köd van, kimegyek a városból, stb azonnal bekapcs és engem is kiver az ideg azoktól, akik a lámpájukat kizárólag a lakott terület kezdetét jelző táblához igazítják :(
Gondolom mert kis fiatal pöcs voltam akkor még 1 éves jogsival. Igen, apuci adta kölcsön az autót. Egyéb kérdés? GOndolom most jön az, hogy akkor megérdemeltem. Igen meg, tanultam is belőle, de akkor sem fair, hogy fizessek, essek ki a munkából, meg nekünk maradt tk-s autónk, míg a másik autóján egy hosszú horzsolás lett, egyáltalán nem tört a kocsija, büntetést sem fizetett, ráadásul nem szenvedett hosszú hónapokat járókerettel.
Az a baj, hogy összekeverik a relatív, meg az abszolút gyorshajtást. Attól, mert valaki a kreszben megengedettnél gyorsabban megy, (ahogy én is, rendszeresen) megfelelő út, látási, forgalmi és autóviszonyok mellett, attól még nem lesz tömeggyilkos. Viszont ugyanúgy hasra lehet esni, ha az ember annyival megy, amit a szabály megenged, de az adott forgalmi/időjárási stb viszony viszont nem. De az a torvény szerint nem gyorshajtás... Ezért tudnám lelőni az összes trafipaxot...
Nem egy koccanást kerültem már el azzal, hogy számítottam arra, hogy egy kikanyarodó autós nem figyel, vagy csak simán rosszul méri fel a lehetőségeit. Még csak nem is hajtottam szabálytalanul. Abból kell kiindulni a vezetésnél, hogy a másik autós valamit elbasz, figyelni kell mindenre és számolni kell a felmerülő hibákra, azok lehetőségeire.
Például buszmegálló mellet, ahol busz áll. Ha belegondolok, ezeket a kresz könyv is írja, csak alkalmazni kell azokat.
Visszatérve az előbbire.
Ha látok valakit a kereszteződésben, automatikusan leveszem a gázpedálról a lábam, és figyelem az autóst, hogy megáll-e, és azt is, (feltéve ha látható, utálom a sötétített üveget) hogy egyáltalán körülnéz-e. Inkább taposom a féket és dudálok, ordítva, hogy "nem látsz vakond?", mint járjak a rendőrökhöz tanúskodni.
A videó csak arra akarja felhívni a figyelmet, hogy ne hajts mint egy ökör mert egy kikanyarodó autó rosszul méri fel a sebességed és baleset lesz. Ha a 220 lenne a szabályos akkor a csávó a gyerekkel biztos nem kanyarosik ki mert tudja hogy nem lesz ideje kikanyarodni. Lényeg, hogy nem kell extrém sebességekkel száguldozni mert annak általában nem szokott jó vége lenni.
Dettó! Lakott területen belül védett úton 68-al haladtam. Szintén kifordultak elém, csúnya tk lett belőle. Nekem a forgóm ment ki, 3 hónap tp. A balfasz nő sértetlenül megúszta. első fokon 50-50 %, másodfokon csak én voltam a hibás. Enyém volt a perköltség, meg büntetés, meg a tk, meg a kiesett meló. Miután kicsengettem, és rendezték a biztosítók egymás közt az ügyeket, volt egy perújítás ügyészi kezdeményezésre, nem tom miért, aztán kihozták, hogy mégiscsak 50-50%. Fasza, befizettem a büntetést, de a bíróság pénzt vissza nem ad. Pereljek polgári peresben. Az illetéke 15000Ft, a perelendő összeg meg 20000Ft. Gané volt akkor is az igazságszolgáltatás, meg most is az. :(
Valóban nem a hibáztatás a lényeg, és a film rövidségre ellenére dramaturgiailag teljesen hatásosan adja át az üzenetét. A poszt szövegében még oda kellett volna írni, hogy "mások hibáznak, lassíts", azaz légy óvatos...
Majdnem hasonló balesetem volt 2010 ben. Ez a saját féltöltésem: http://www.youtube.com/watch?v=ju9yenLR4C8&list=UUYbOc8r_YVL0xWOQBrAhSOA&feature=c4-overview
90km/h-val hajtottam egy lakóterület közelében, amikor egy Opel Zafira keresztbe hajtott előttem. Három év pereskedés után 50-50 százalékban állapítottak meg a vétségünket, hozzáteszem (szerintem igazságtalanul) 500 méter látótávolság mellett. Nekem a mai napig protézis van a lábamban.
Na pár embernek úgy látszik elgurult a gyógyszere .....
Ha megnézünk statisztikát , hogy hogy végződnek balesetek gyorshajtás nélkül és gyorshajtással akkor biztos látnánk különbséget .
A modern autók biztonsági berendezései védenek ... egy sebességhatárig , azon felül nem .... és ebben az esetben ( video ) is ez a helyzet , a jobbról jövő autós akkor nem lenne felelős , ha betartotta volna a sebességhatárt , mert ha neki is megy a másik járműnek aki egyértelműen szabálytalan , de a gyerek nem hal meg ( feltehetőleg ) . De így ha jogilag akár ki is tud bújni a felelősség alól , erkölcsileg nem ....nekem ez jött le .
Persze ettől bárki száguldozhat akár 200 -al is remélem elkerüljük egymást
OFF BE
El se hiszem hogy van aki velem egyetért, één meg vele :)
X éve azon szenvedek hogy megértessem az emberekkel hogy kapcsolják fel ha lehet mindig a lámpájukat!!!! Vagy ha már nem is mindig akkor legalább a romló látási viszonyok mellett!!
Anno volt egy cikk a neten ami tökéletesen bemutatta hogy FÉNYES nappal menyit segít LÁTTATNI magad ha fényszóróval közlekedsz, de sajnos nem találom azóta sem :( az volt a cikk címe hogy az ember annyira hülye hogy egy kapcsolót se szabad rábízni!! És tökéletesen igaz. Arról nem is beszélve hogy milyen ürüggyel nem kapcsolják fel. Kedvencem : "ÉN LÁTOK" :))) " SOKAT FOGYASZT TŐLE A KOCSI" :)))))))) stb.
én sem fogom soha megérteni hogy miért nem ér annyit az ember saját és családja élete, vagy esetleg más család élete hogy ennyit megtegyen! :(
OFF KI
A videó nagyon hatásvadász ... SZERENCSÉRE.. Ide ez kell!
Az egy dolog hogy a videó el van baszva, mert megint a gyorshajtás számlájára akarják írni a dolgot, ami egy kurva nagy baromság, de a másik az, hogy nagyon szépen látszik a videón, aki keresztben jön, mennyire nem látszik, és mennyire nehéz felbecsülni a sebességét, mert NINCS FELKAPCSOLVA A LÁMPÁJA.
Pont a héten idegeltem fel magam sokadjára, mert már vagy ötödik napja van folyamatosan szürkület, és köd, és az emberek 90%-a baszik felkapcsolni a fényszórót. Nincs az ilyenben életösztön? Most nem tudom eldönteni hogy ennyire hülyék és leszarják, vagy csak a "nappal lakott területen belül nem kötelező" tudatában élnek, mert a "korlátozott látási viszonyok" az már nem jut el a fejekbe. Aztán meg megvannak sértődve ha nekikmegy/kihajt eléjük az ember, mert nem látszódtak. Én mindenhol, mindig világítok, (konkrétan úgy van bekötve a lámpa hogy le sem lehet kapcsolni) nyáron, nappal is, mert még olyankor is van olyan fényviszony, mikor a rikító kukásmellényszínű autó is beleolvad a tájba. De ha világít, akkor lehet látni hogy jön, és sokkal könnyebb mind a távolságát mind a sebességét felbecsülni.
A másik véglet meg mikor látható köd van a városban, de igazából nem rosszabbak a látási viszonyok mint egyébként, mert így is úgyis szürkület van, és akkor jön ködlámpával az istenbarma...
Valami nem jó ebben... Egyértelműen látszik a reklámból, hogy a kikanyarodó a hibás, mivel nem veszi figyelembe a közeledő kocsit. Ráadásul ott a STOP felirat... Ilyen szempontból ez melléfogás és nem a "lassaban hajts", hanem a "nézz körül" lenne a felhívás, ráadásul az apukának kellene szabadkoznia, hogy kihajtott a másik elé.
Hát ...igen , ezeket azelőtt kell átgondolni mielőtt az ember padlóig nyomja a gázpedált , meg nem képes megállni és megvárni a sorát egy elágazásnál sajnos az a jellemző . Ha az ember átél ( és túlél ) egy hasonló helyzetet akkor már nagyobb eséllyel gondolkodik előre , és már nem azt gondolja , hogy az autó minden esetben kezesbárány és úgy viselkedik ahogy Ő akarja .