én kérek elnézést:) 100 köbcentis, 1 nullával elírtam :P mint ahogy hangzik is amikor mondja az ipse hogy "one hundred cc" stb. (nade akkoris:))) nekem van egy nem működő modellmotorom, ami 2,5 ccm annak a dugattyúja akkora mint kb 10 egyforintos egymáson
Így is van. A modellek súly/le aránya jobb bárminél. Az a motor amit linkeltem általában egy 2500gr-os modellt hajt. A lényeg nem is ez. Én az 1000köbcentin, és a ~150Le-s elmélkedésen akadtam ki :D
De nem is 1200 kg, mint egy személyautó, tehát ez a 4 Le (ami asszem több, mint egy Simsonban v. bármely kis robogóban van, az meg ugye embert is visz) sztem bőven elég lehet. És a cél az igazi lemásolása volt, tehát nem jöhetett szóba a 2 ütem. És tényleg nem kívülről mérik az űrtartalmat :), belül meg nem lehet 1 les. :)
Az a motor ami a linken van, egy 3,5ccm-es két ütemű versenymotor. (modellautókba) Ennek a motornak egy hengere van, az az egy henger kb akkora mint a faszi által készített 12hengeres motor egy hengere. Vagyis a faszi által készített 12hengeres motor kb. 12x3,5 ami 42ccm lehet. + - néhány ccm, de akkor sem 1000! Egy ilyen 3,5ccm-es 2 ütemű motor kb 40000rpm-re képes, és kb 4Le. Amit az ember csinált, az egy 4ütemű, 24szelepes motor. Rengeteg mozgó alkatrésszel, lomha motor lehet. Ha teljesítmény kell ilyen pici méretben, akkor csak a két ütemű motor jöhet szóba, mert azokkal lehet magas fordulatszámot elérni, az pedig kell, mert nyomaték az nincsen. Szép, a hangja nagyon szép, de teljesítmény az nem nagyon lehet benne. Nem is arra kell.
Nagyon durva... mondjuk viszonyításképpen, ha a Daihatsu turbóval 101 lóerőt hozott ki egy 993 kcm-es mociból, ami csak 3 hengeres volt, akkor ez az egyliteres motor turbó nélkül, 12 hengerrel símán lehet vagy 150 lóerős...az meg már milyen durva...???
hát ez igen!
teljesen meghatódok hogy vannak ilyen emberek, hogy annyira szeretni a kocsit (és a hangját) hogy annyi munkát beleöl csak hogy neki is lehessen egy és hallhassa a hangját. Ha csak ezt a felső képet nézitek, mennyire szeretheti azt a kis kocsit...