Magam is láttam a Zichy kiállítást, de kétlem hogy a ruszkiknak volt diavetítőjük a sok vacsora meg ebéd kellős közepén. (Neki azért nem volt sok választása, többnyire cári ünnepségeket festettek meg vele, máig nem értem minek...)
Rómában, de inkább Velencében volt részem az utcai pingálók dolgaiban, az minden csak nem festményszerű. Kifestőznek, pontosan ahogy írod. Nincs mélysége sem szerkezete, rémisztő.
Hanks azon munkái a legjobbak, melyek félkészek, látni az ecsetvonásokat, él lélegzik, nem pedig másolat. De ebből kevés van. Képessége megvan most már azt csinál amit akar.
Egyébiránt ajánlom a ruszki festékeket, mert van nyersanyaguk hozzá, nem spórolnak, mint a franciák az ukránoktól meg potom áron lehet hozzájutni. 2000 Ft volt egy teljes készlet, nálunk egy szilke is 600-800 Ft körül mozog...
Abba azért belekötnék hogy az akvarell olcsó. Használok ilyen festéket, és nem kevés pénzembe került egy kisebb színskála összeállítása. Tempera helyett pedig akrilra szavazok. Lehet hogy gyorsabban szárad, de el lehet vele többféle hatást is érni (vizesen tempera, víz nélkül kb olaj), a temperával viszont nem lehet rendesen festeni, mert ha több rétegben akarod használni, akkor bizony az előző réteg is bele fog keveredni, mert hiába száraz, megszínezi a 2., 3., stb réteget is. Az akril ráadásul nem csak papírra jó.
Viszont abban egyetértünk hogy az iskolákban is minőségi anyagokkal kéne dolgozni. :)
nagyon szkeptikus ez a vilag :-) szkeptikusak es feltekenyek a magyarok nemismerik el a mas tehetseget mas javat...
van ghog is photoshopozott es munkacsy mihaly bacsi is, ez evidens...
"Az akvarell viszonylag olcsó."
Hááát.... :)
Mennyi is most egy szilke pl. indiai sárga?
"Tehát aki saját gyermekében lát egy kis tehetséget, ne spóroljon... "
Ne bizony!
Amikor egy rajztanár megteheti, hogy a gyerekeknek kezébe igazi festékek ecsetek stb. kerüljenek, akkor mintha kicserélődnének az osztályok. A színélmény óriási lendületet ad, hihetetlen kedvet csinál minden tanulónak. (Sőt már a tónusélmény is. Tehát jó papírra jó ceruzával!) Hogyne adna egy tehetségnek!
"a meglévő diához, nem tesz hozzá szinte semmit"
Turistahelyeken pl. Rómában, Párizsban az utcai festők mappájában tucat számra sorakoznak a diáról, de ma már inkább projektorról előrajzolt aquarell-lapok, amit rettenetes begyakorlottsággal "kifestőznek".
Végig kell őket nézni, azután már könnyebb eldönteni, hogy ez az aquarellista tesz hozzá, vagy nem tesz.
"Fotó és nem festményszerű"
Némely részletében kimondottan giccs, de azért azt tudni kell erről a festéstechnikáról, hogy ezt már sokan "fotóminőségre" vitték. Zichy Mihály már látott ilyen bravúros technikával készült munkákat! (az meg már nem tegnap volt :)
Ezt csak nálunk csinálják. (Remélem...) Nem egy ps-ben készült felvételt lehúznak vászonra, majd nagy büszkén bejelentik, hogy az "grafika". (Miskolci "Grafikai" - 70%-a nem az - Triennálé)
Lenyűgöző a technika, de egy idő után kicsit bosszant, hogy a meglévő diához, melyet valószínű kivetített (a camera obscura ugyanezt a hatást érte el kb. 500 évvel korábban ezzel nincs semmi gond) nem tesz hozzá szinte semmit. Fotó és nem festményszerű a képek többsége.
Valaki az ujját használja, hogy felmérje az arányokat, a középkorban rácsos ablakon kersztül néztek át, ma pedig diát vetítenek ki, hogy minnél realistább ábrázolást érjenek el. Ebben nincs is semmi rossz, ez hozzátartozója ennek a stílusnak. A hangsúly itt az akvarellen van. Ahogy szokták mondani, minnél drágább anyaggal dolgozol, annál könnyebb a festés. Az akvarell viszonylag olcsó. Olajfestékkel vagy temperával festhetsz ezer meg egy réteget is, hogy elérd a hatást. Akvarellben nincs fehér. Tehát ott vagy fehéren marad, vagy csak nagyon vizes, vékony lazúrozást használnak. A képet tudatosan kell felépíteni, ha hibázol, nem tudsz korrigálni. Ennél csak az általános iskolai gombfestékkel nehezebb festeni.
Tehát aki saját gyermekében lát egy kis tehetséget, ne spóroljon, vegyen neki minőségi temperát, akvarellt gombfesték helyett, szőrecsetet a borzalmas műanyag helyett. Még így is nagyon nehéz feladat ilyet festeni, de legalább az eszközök adottak. Mert a mai iskolások felszerelésével még egy ilyen művész is elvérezne...
Mephisto..
Ez tudod hogy működik?
A modell oda megy időre a műterembe vagy épp ahol az alkotás készül..köntösbe öltözik..és mikor action van akkor köntös le..
le festik/lefényképezik...
aztán mikor eksön vége köntös fel sziasztok.. és már ott sincs..
te szerintem tul sokat nézted a vörös cipellök c. erotikus filmsorozatot. :DDDDDDD
meg a fotós/festő aki épp a művön dolgozik eszébe sem jut ilyesmi mint neked mert annyira rákoncentrál a dolgára.
/mivel modell fotózással is foglalakozom ezt tapasztalatbol tudom neked mondani/
nem azt nézi közben hogy uu de meg lehetne huzni ezt a csajt.
és egyébként a "festményekről" ha tényleg festette minden tiszteletem bárhogy is csinálta.. ha másolt ha nem..
nagy művész..
viszont lehet egy olyan verzio is hogy valamiylen HDR varázsló progit használt.. nem feltétlenül PS
és ha ezzel a progival ügyesen bánik meg lehet egy képet csinálni ugy mintha festve lenne..de ez csak egy "b" verzio.. :))))
látom te sokat tudsz az életről, és nagy elképzeléseid vannak. naná persze minden modell kurva és minden festő kujon. pfff, hát azért ez nem semmi elképzelés. vagy szerinted lehetetlen, hogy csak simán szeret festeni és szereti a nőket, hogy nem a farkával gondolkozik és fest? vagy mondjuk, hogy egy nő nem azért áll modellt mert szajha. spec van aki pár ezerért áll modellt, mert ezzel keres pénzt
Jó dolga lehet, fest egész nap meg sexel :) a modelljeit jól meghúzza, hisz azok a nők akik modellt álllnak egy festményért, azok imádják az ilyesmit :D és valszeg elég szép éjszakákat töltenek el :P
nem mindegy hogy kivetíti-e vagy sem? az a lényeg hogy meg tudja festeni. naná hogy nem fejből festi a vízcseppeket basszus, mindenféleképpen nagy tudás kell hozzá. És mennyi ideje lehet ennek az embernek, apám, vagy anyám..
ez egy ki**tt nagy művész. mégha én ilyen tirpák is vagyok és nem tudok szépen beszélni. Én mindig ilyen nagy festő szerettem volna lenni, de elmaradt.... :)
Rokonsagban / ismerosok kozott van egy-ket festo. A kepek mogott huzodo titok a technika. Az ilyen reszletgazdag es nagyon is valosaghu kepeket altalaban fenykeprol festig a kovetkezo modon:
1: Fenykep
2: Fenykeprol ---> Diafilm
3: Diafilm vetitese a vaszonra
4: Vaszonon pedig "atfestes"
Attol fuggetlenul az ilyen szintu realitast visszaado kepeket szvsz meg igy sem konnyu festeni.
meg mindent... hihetetlen...sosem gondoltam hogy akverellel ilyet is lehet,mármint ennyire kidolgozott képeket ,ok hogy kicsiben működik,de nagyban ... 10