Meg igy hamarabb megvolt a 100-120 km-es adag mikor kerekparos nap volt. Az elso kommentem nem olvastam vissza csak gepeltem a sotetben es most latom mennyiszer rossz betut utottem
ebben a teherautó mögött létrejövő vákuum is szívja a biciklist maga után. én is a 80-100-ra tippelek.
De erről az jut szembe amikor a Trabantos lerobban.
Megáll egy Jaguár a soför segítőkészen felajánlja hogy elvontatja a legközelebbi szervizig.
A trabantos arra kéri hajtson lassan mert nem egy gyors autó a trabant.
Elindulnak. kis idő után arra megy egy Porsche aki röhögve megelőzi őket.
A jaguáros vérszemet kap és megfeledkezve a mögé kötött trabiról.
elhaladnak egy benzinkút elött ahol a kutas csodálkozik a látottakon és felhívja a közelbe lévő
kollégáját hogy menjen ki az útra és nézze meg a elől egy Porsche utána egy Jaguár mögöttük egy Trabi.
kisvártatva a kollega visszahívja: -Nem fogod elhinni, az állás:
Elől a Jaguár utána a Trabi mögöttük a Porsche.
És a Trabi eszeveszettül dudál mert előzni akar!!!!!!!!!!!
Mikor triatlonoztam en is kiprobaltam mennyivel tudok menni a taharautok buszok utan. 89km/h volt a max. a Cateye ora szerint ami eleg pontosan mert. Azert 'csak' annyi mert egyszeruen nem tudtam gyorsabban tekerni a pedalt. Nagyobb attettel siman lehet 100km/h folott menni vakumban. Akkor van baj ha kikerulsz a szelarnyekbol mert nagyon nagyot rant a szel a bicajon. Egyszer majdnem elestem ugy 80km/h folott. A teherautok fekje viszont sokkal nagyonn hatasfokkal dolgozik mint a kerekpare ugyhogy ha fekez akkor baj van. Nem is feszelve a reakcio idorol ami kb. pont annyi amig belecsapodsz a TGK hatuljaba. Jo buli, de ha baj tortenik akkor az nagy lesz.
60-70-80nal mentem már, persze pár métert rá kell hagyni és figyelni a féklámpára! Gyakorlott bringás tudja mit tegyen, a busz, kamion amúgy sem fékez olyat mint egy személyautó.Sztem :D
80-al én is mentem már kamion mögött így a szentendrein és volán busz mögött is elég sokszor haladtam 50-70 között, de ott meg is tudtam állni "vész"féknél (hirtelen piros) is. Szerencsére az emberekkel megpakolt volánbusz sem tud gyorsan fékezni, de ezt egy kisebb teherautóval már nagyon veszélyes eljátszani. Volt, hogy csak gyorsításnál benmaradtam egy kisteherautó mögött (olyan 40km/h-nál ott is hagyott volna ami nekem kb a gyors utazótempó szélárnyék nélkül), de hirtelen fékezett én meg mehettem a 2 sáv közé, mert nem tudtam megállni.
Országútisok tudják milyen ez és nagyon sokan kihasználjuk a szélárnyékot, de csak ésszel.
Hátja... városban busz mögé beállni alap! Ugyanezt én rendszeresen megcsináltam görkorival is, csak persze akkor megfogtam a buszt. A para ott nem a fékezés volt, hanem a kátyúk, nameg a kékek sem nézték jó szemmel :D
Ilyet én is csináltam már, igaz városon belül, és busz mögött. Akármilyen furcsa a takarás miatt simán tudtam tartani az 50km/órás sebességet, mindenféle erőfeszítés nélkül, és még meleget is kaptam a motortól. Az volt a baj, hogy nem mindig sikerült annyira felgyorsítanom, hogy be tudjak kerülni mögé, de ha sikerült, akkor csak egy dologra kellett figyelnem: a fék lámpára. Nem mondom, hogy azonnal le tudtam volna fékezni, szóval volt benne izgalom, de akkor marha jó ötletnek tűnt. Ma már persze nem csinálnám meg ugyanezt.
ez meggondolatlan kijelentés volt.. sima fizika..nincs közegellenállás mert a teherautó szélárnyékában van megfelelő áttétellel simán tudod tartani a tempót csak kérdés h meddig..:)..ez létező dolog nem varázslat ....Kicsit álljatok fel a gép elől néha :) azért megnézném mikor kitér a teherutó mögül...