Pontosan. A mennyiség lenyomta a minőséget. Mp44,Ta-153,U-XXI. osztály,Go-225,éjjellátó, rakétatechnológia,stb...azért kívülállóként megnéztem volna h mekkora verseny folyt amcsi és szovjet részről h a rakétatudósokért :D
Én imádom a német csúcstechnológiát - csak megjegyzem. Mellesleg a Fokker DVII már valóban saját fejlesztés volt, és olyan erős motort sikerült belepakolni (akkor már vízhűtéseset), hogy a gép tudott a légcsavarján lógni. Nem ezen múlott, hogy elvesztették a háborút.
A másodikban is voltak fantasztikus gépeik - ebben mindig egy lépéssel az antant előtt jártak. Göring nem véletlen volt maga is pilóta (mellesleg egy csodaszép fehér Fokker DVII-ese volt) - a Luftwaffe mindent megtett, hogy a németek győztesen kerüljenek ki a háborúból. Nem véletlen, hogy a háború utáni amerikai rakétatechnológia is rájuk épült. Az elvekkel, célokkal volt baj (ld Guernica)
Amit nem a németek találtak fel, azt átvették, finomították, és máris előnyhöz jutottak...
Egyébként meg a saját hülyeségüknek is köszönhetik az antant tagjai, h b*szták használni a saját fejlesztéseiket.
Viszont a későbbi években a németek borzasztó sokmindent találtak ki/fel, amiket a mai napi technológiában/haditechnológiában is megtalálhatunk. Derékszögű fegyver,éjjellátó csupaszárny gép(Go-229),Braun féle rakéta,stbstb.
Háhháá, ez aztán franciasaláta :D Hallottam róla, hogy voltak annyira nagy újítók, hogy mit számít már az a ventillátor előtte, nem mindig van ott úgysem az a lapát!
- Szakrablő Pierre! Dehát ez pattog mindenfelé!
- Hát persze Gerard! Hiszen vetőmag és trágyaszórónak terveztem eredetileg! Forradalmasítani akartam a szőlőgazdálkodást hát nem kitört a háború? :D
Az első, aki a légcsavarkörön keresztül tüzelt, a francia Roland Garros volt - igen, róla nevezték el a francia tenisztornát - de neki puha rézlövedékei voltak, amik lepattantak a légcsavarról, ha az éppen az útjába került. Amikor ezt a németek megpróbálták utánozni, simán szétlőtték a légcsavart. Mellesleg a híres háromfedelű Fokkerekbe (Sopwith Triplane után szabadon) is francia motort szereltek eleinte (a zsákmányolt gépekből szerelték ki a LeRhone forgómotort, míg aztán sikerült lekoppintani :-) Ennyit a német csúcstechnológiáról.
Engem sajnos nem tanított, de a kémiatanárnőm, akinek sokat adok a véleményére, ódákat zengett róla (...eddig mindenki mástól is csak jót hallottam felőle), szóval tudom, hogy nagy arc. :D
Abban az évben halt meg, amikor én elkezdtem az egyetemet. :(
Szerencsére az ELTE-n vannak még olyan kutatók, tanárok, akikre mind szakmailag, mind emberileg fel lehet nézni. :)
Jaja. Szevasz földi! :DDD
Utoljára aláíratni vótam nála, éppen mezítláb, zakóban feküdt egy kanapén (az irodájában) és a saját valamelyik könyvét olvasgatta...
Nagyon jó arc, jó ember, és nagyon-nagy fizikus volt, érdemes olvasni a munkáit. Pölö A Marslakók érkezése még nyugaton is nagy visszhangot vert.
RIP
THX!!!!
Régi, és mégis. Nem értettem sose a komolyabb, reálisabb szimulátorokhoz, de bazi sok időt elvett tőlem ez a móka, és nem bántam meg. Igazi ingyenes linket meg eddig még nem leltem, de hátha most. Dawn Patrol meg tesztelve lesz, amíg csak időm lesz rá!
Nagyon köszönet! Mára már a retrofíling garntált!
Ki tudja honnan tudom letöl..izé.."legálisan megvásárolni" a Red Baron c. klasszikus játékot? Nem kevés órát töltöttem el vele...
Amúgy is azon idióták(?), retardáltak(?), nemtomkik közé tartozom, akik a mai napig képesek arra rácsodálkozni, hogy beülnek egy halom vasba, aztán egy erős motor miatt az egész bazi nagy tömegű vacak felrepül és megy és leszáll ahol akar... Tök jóóóó! (bár életemben eddig még csak 2* repültem)
A szinkrontüzelésről meg utoljára az egyetemen hallottam fizikaórán (Marx György RIP). Lehet utánakeresni, hogy ennek megvalósításában mennyire működtek közre magyarok, és lehet aztán csodálkozni.
Az nem, de a merevítőhuzalok zümmögéséből lehetett következtetni a sebességre :)
Érdekességképp jegyzem meg csak itt, a németek még a második világháborúban is előálltak egy kis újítással repülőgép-fegyverzet terén: Az Me 109-esek, a Messzerek egyes változatait olyan 20 mm-es gépágyúkkal látták el, amelyeknek nem volt szükségük szinkronizációra, mert a légcsavartengelyen keresztül a légcsavarkúp közepén tüzeltek.
Ja, elírás, de így is jó, légcsavarköz még jobb szó.
Tehát a légcsavarközön át szinkronban tüzelő géppuska, avagy ennél a modellnél oldották meg először, hogy akkor tüzeljen a fegyver, mikor épp nincs előtte a propeller.
A pontos technológiát én sem ismerem. De úgy tudom, a légcsavar tengelyének forgásával van összhangban a fegyver elsütő szerkezete, és csak olyan helyzetben tüzel, amikor nincs lapát a lövedék útjában.
Az öreg parasztbácsit, a permetezőgép pilótája elvisz egy körre…
a pilóta hirtelen oldalra fordítja a gépet…
az öreg csak halkan megjegyzi…: -igen, erre számítottam…
aztán a pilóta leviszi mélyrepülésbe a gépet…
az öreg ismét halkan megjegyzi…: -igen, erre is számítottam…
gondol egyet a pilóta, és fejtetőn repül egy pár percig…
az öreg csendben megjegyzi…: -hát, erre nem számítottam…
amikor le szálnak, a pilóta megkérdezi az öreget…: -mondja bátyám… mi volt ez a számítottam, meg a nem számítottam megjegyzése?...
-hát… fiam… arra számítottam, hogy behugyozok… arra is, hogy beszarok… de, hogy az egész a nyakamba folyjék, arra nem számítottam…
Wowww, Ducttape-plane! :D
A Fokker Eindecker (egyfedelű) volt az első hadrendbe állított repülő, aminek csak egy pár szárnya volt.
Ugyancsak forradalmi újítás volt a légcsavarkörön át szinkronban tüzelő géppuska, ami a pilóta előtt volt, megkönnyítve a célzást. A rivális vadászok, pl. a francia Nieuport a pilóta feletti szárnyra volt szerelve, és egy fogantyúval működtették, ami leginkább egy wc lehúzóra emlékeztetett.