olyan nincs hogy amerikában valaki ne üljön az autóba, de olyan se, hogy vezetni tudna. Szóval marad a jégen csúszkálás és a bamba nézés, hogy most meg mifene történt. Meg a szerencse hogy ne a gázra lépjen a fék helyett.
hmm. nem tudom, de véleményem szerint megfelelő vezetési technikával (ha előre akarok menni, akkor nem csuma gázon próbálom, megálláskor a fék pumpálása mellett motorfék használata) és hideg fejjel még itt is el lehetett volna kerülni a kicsúszások jó részét... bár azért tényleg nem egyszerű a helyzet. de aki nem tudja mit kell tenni a jeges úton, az ilyenkor inkább ne autózzon. (Egyébként ilyenkor jó autózni: a mazsolák nem állnak ki a garázsból, a vérprofik meg már az árokban vannak. ezért nem tartom magam vérprofinak :) )
abban nem értek egyet h a meghajtott kerékre elég a hólánc... ha lejtőn mész lefelé és a hátsó kerék van meghajtva, igen. De képzeld el ugyanezt emelkedőn. Azt vennéd észre h a kocsi hátsója már fejjebb van mint Te. Lejtőn lefelé sem jó ha első kerékmeghajtással mész és csak azon van lánc. Na jó, bevallom nem vagyok teljesen biztos az utóbbiban, de az elsőről már láttam pár példát :)
rosszat nézel :) az autó akkor már régen a bóják felé csúszik egyenesen, azért tekerte ki a kormányt, hogy vissza tudja nyerni az uralmát, ekkor betapadt egy kicsit, majd áthajította a másik oldalra az autót(megforgott) ez 1-2 másodperc alatt játszódott le, szóval nehéz látni, esp-nél is van egy nagyon kicsi hasonló, de hamarabb közbeszól az elektronika, csodákra nem képes persze, ha túl gyorsan mész be egy kanyarba így-is úgy-is leesel az útról, ezek csak arra valók, hogy a kanyaríven tartsanak(esp, abs, kipörgésgátló) egyenesbe tökmind1, hogy van-e vagy nincs(kiv abs), az erők miatt úgyis egyenes fogsz menni :)
Egyszer a bükkben hasonló úton becsúsztam az árokba. kb vagy 5-el. Pumpálhattam én a féket szrt se ért. Ilyen úton egy kis lejtő elég, és egy havas árok csúszik eléd.
azért nem kell mindent teljesen elhinni. Biztos jó az ESP, de érdemes megnézni 3:36-nál és 4:46-nál a kormánymozdulatokat. Sokat elárul a video megítéléséről :)
téli gumi jegen nem ér semmit, hólánc egy fokkal jobb (elég a meghajtott kerékre), szöges gumi lenne a legjobb. Normálisan fékezni egyedül a tűzoltó tudott. Persze ilyenkor egyszerű magyarázni, de az emberek 90% beletapos a fékbe. Abs ilyenkor nem ér semmit, azt nem jégre találták ki.
Azért mert egyszerűbb filmre venni más ember "nyomorát", mint megfogni a konyhában a sót és elszórni, vagy körbenézni a garázsban valami használható után... még ha nem is az ő dolga, de segíteni azért meg lehet próbálni, nem?!
szerinted kinek van ennyi sója vagy homokja? inkább a tetejére kellett volna valakinek kiállni, hogy ne gyertek be csúszik, de már megint egyszerűbb kamerázni...
Csak annyi a hozzá fűzésem hogy kb miből áll kimenni valakinek és leszórni az utat bármivel???
Homok, fa forgács, só, salak, mittom én meg ügye hólánc , de a hólánc nem tudom hogy viselkedik jegen...
Jah téli gumi :D