hozzá még nm juttotam el, de akinek ismerős Triesz neve..:) annak se kell messze mennie... nm tud semmit.. papirrol tanit... és élvezetből vagja ki az embereket..:) 280 emberből 40 ment át idén.. éljen a 30 egyeses hulyeseg,meg a géptan
Nem az elmélet számonkérését tartom feleslegesnek,hanem annak az egyetemen való oktatását bizonyos esetekben.Én(és sokan mások is) például jelenleg fizetek,hogy tanulhassak,nem is keveset,akkor miért nem szólhatok bele abba,hogy ki tanítson?Miért kell elhinnem,hogy egy adott előadást nem tud megtartani más,csak egy pedofil,beszédhibás,tiszteletlen,mogorva,tanításra alkalmatlan tanár,akin látszik,hogy ki van égve és magasról szarik rá,hogy nekem "átjön" vagy sem az adott anyag.Annyi fiatal,lelkes pályakezdő van,aki bizony nagyon örülne,ha több lehetőséget,teret kapna a tanítás,oktatás terén.Nyilván nem kell általánosítani(nem is teszem),hiszen sok olyan pedagógus van,aki szívvel-lélekkel tanít a mai napig,akitől élvezet tanulni,annak ellenére,hogy évtizedek óta ezt csinálja.
Senki ne jöjjön nekem azzal,hogy ez egy összevágott videó,még akkor sem ha maga az előadás 2 hétig tartott.Akkor sem őőőőő-zünk,főleg nem előadás közben és egy ilyen szinten.
És ha már kitértél rá,igen,én már tartottam előadást Idegenforgalom,azon belül Szállodaismeret tantárgyból többször is a főiskolán.De ha én így adtam volna elő,akkor biztosan legközelebb nem kértek volna fel,még akkor sem ha én vagyok az "egyetlen kompetens szakember, aki elérhető az egyetemnek."(De bevallom többet pofám sem lett volna kiállni)
nyilván azért ő ad elő, mert ezen a területen ő az egyetlen kompetens szakember, aki elérhető az egyetemnek.
az elmélet tanítása valóban lehetne színvonalasabb, és valóban lehetne sokkal több gyakorlat. az elmélet számonkérése azonban tényleg szükséges, csak ki kellene venni pár felesleges tárgyat a tantervekből, a megmaradókért pedig több kreditet ajánlani.
ha a takarító tart előadást, az elég vicces, de ezt a szintet bőven megütik a kocsmázások, amik egy valamire való egyetemista életében igen gyakran bekövetkeznek. ennek fényében senki sem kíváncsi a takarítóra. de igen, ha gyűjtesz elég hallgatóságot, lehet, h Neked is menne.
én államin vagyok, de nagyon jól tudom, hogy az egyetem könyékig belenyúl az ember zsebébe, az utóvizsgadíj egy nagyon jó példa erre. egyébként az egyetem érdeke, hogy minél több hallgatója legyen, mert fejkvótára kapja a pénzt állam bácsitól. ugyanakkor látszik, hogy hova megy el a pénz nagy része, és ez nem az oktatói fizetés, hanem a rengeteg egyetemi fejlesztés.
a videóról meg csak annyit, hogy van ennél sokkal rosszabb is, és mégis lehet tőle tanulni. ez amúgy is szűk 4 percnyi ööö-zés egy előadásból, ami 90 perces.
,,Ezért a tandíjért ez jár, aki meg "fizetős" az reklamáljon !,,
én fizetős levelezőre járok mert 2 ponttal lecsúsztam az államiról és sajnos azt kell mondanom, hogy szart sem ér ha az ember reklamál. bukjál meg, fizess többet. van olyan tanár, aki nem tartotta meg a konzultációkat, így akar vizsgáztatni egy olyan könyvből, amit eddig 3 embernek sikerült megvennie, mert nincs sehol. olyan is volt, akivel a csoportnak órája lett volna és elfelejtett kétszer is bemenni. gondolhatja mindenki, hogy örültek azok, akik másfél órát utaztak az órájáért...
összegezve: valahol nagyon elcsúszott ez a felsőoktatás és sajnos csakis a tanulók hátrányára. nem véletlen, hogy egyetemeink a nemzetközi oktatás alvégén kódorognak, és ha fizetünk is, nem azt kapjuk a pénzünkért amit elvárnánk.
Elhiszem,hogy a maga területén elismert szakember,de ha nem tud beszélni,akkor minek megy el előadónak,tanárnak?Miért nem ad ki egy könyvet,illusztrálja képekkel és csókolom.Teljesen feleslegesnek tartom amúgyis a nappalis tagozatokat.Az ember ott rohad egész nap,de minek?Hogy ilyen és ehhez hasonló színvonalas előadásokat láthasson,hallhasson.A gyakorlati oktatás bőven elég lenne,az elméleti részét meg úgyis otthon magolja be mindenki.A nem nappalis diákok ugyanúgy képesek lediplomázni,pedig a legtöbben mellette még dolgoznak is,esetleg családot tartanak fenn.
Az is szomorú,hogy egy bizonyos szinten már a tanárokat sem ellenőrzik.Bizonyos egyetemeken,főiskolákon az sem tűnne fel senkinek,ha a takarító tartana előadást.Pedig én még emlékszem arra,hogy általános iskolában rendszeresen ellenőrizték,figyelték,osztályozták a tanárainkat).Nem véletlen,hogy a legjobb,legszínvonalasabb,legkedvesebb tanáraim általános iskolában voltak.
Illene tudnia, de nem tud.
Pont ez a szégyen.
Pont ezért minősítem az ilyen embereket csak előadónak és nem tanárnak.
A tanárnak rá kell világítani az összefüggésekre, rá kell vezetni a tanulót/hallgatót a dolgokra. El kel érnie, hogy megértse az anyagot és ehhez hatásosan kell tudnia beszélnie azon kívül, hogy az előadásanyag teljes birtokában van.
Ez nagyon kevés tanárt érdekel.
"Tulajdonképpen ezek nem is tanárok, csak úgymond előadók..
Elmondja, felolvassa az anyagot, felveszi a fizetését, a gyakorlati tanár meg majd megpróbálja elmagyarázni, ha akarja."
Ebben óriásit tévedsz, mivel ennek a példánynak elég komoly tudományos fokozatai vannak. Szóval, neki azért illene beszélni is tudni. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy a "habil" fokozatot miért ítélik oda. Lásd az alábbi linken.
Pont mint a szociológia tanárom. xD
Jaj most eszembe jutott, neee. Pedig azt hittem a szünetre megszabadulok az alezredes úrtól... :D
Dr. habi Molnárka Győző.
Tulajdonképpen ezek nem is tanárok, csak úgymond előadók..
Elmondja, felolvassa az anyagot, felveszi a fizetését, a gyakorlati tanár meg majd megpróbálja elmagyarázni, ha akarja.
Ha nem, akkor így jártál, keressél jegyzetet, járj külön tanárhoz, próbálj levizsgázni belőle.
Sok tanárom egyszerűen csak felolvassa anyagot, mait projektorral kivetít és ennyi. Ehhez minek bejárni?
Ehhez nem kell 2 diploma meg doktori cím. Bárki fel tudja olvasni az anyagot.
Hallani lehet benne a vágásokat, és ez így elég koncepciózus.
Mindamellett értem a készítő szándékát:
1. Ezekután ne legyen sírás,hogy mindenki "büfészakra" akar menni,mert úgy látszik a "hiányszakmának" kikiáltott TTK-szakok is olyanok amilyenek.
2. Ezért a tandíjért ez jár, aki meg "fizetős" az reklamáljon !
3. Nem kell "szuperembernek" lenni, egy énekes nekem elég, ha jól énekel,nem kell,hogy szép legyen, de azért egy tanártól pláne ha egyetemi, elvárható,hogy ne olyan verbális képességei legyenek,mint egy segédmunkásnak.
Az a fura,hogy egyetemi tanároknak nem kell semmi jogosítvány ahhoz hogy tanítsanak.Semmi módszertan,vagy pedagógiai ismeret nélkül állnak ki. Persze ez nem jelenti feltétlen hogy nem lehet ezek nélkül órát tartani, de nem árthat.
Nálunk is van aki pazar órákat tart,van aki szart és még büszke is rá, hogy semmi pedagógiai előképzettsége nincs..
Sajnos ez van. Azon a szinten már kicsi a szelektálási lehetőség, valakinek kell tanítani az egyetemistákat is..
Ha egy tanár annyira nulla kommunikációs készségekkel rendelkezik, hogy már az is sérti a személyiségi jogait, hogy szimplán _szerepel_ akkor az eláshatja magát!
Baszzus, nálunk úgy beszél németül az angol anyanyelvű, rendszerint angolul is tanító tanár, hogy észre sem veszed rajta, hogy 11 éve egy szót nem tudott németül! Ellenpélda _nincs_, egyszerűen senki a tanári karból nem beszél így!
Nem sérti ez icipicit a személyiségi jogait? :P
Nem nagyon értem ez hogy kerülhetett ki...
Ilyenek nálunk is vannak, ha szigorúan nézzük a tanári kar fele nem tud tanítani, és persze általában ezek a legszemetebbek... Órákig lehetne róluk regélni :S
Nekem is voltak ilyen felvételeim, de amint már nem hallottam a tanárt gyorsan töröltem, nehogy még egyszer meg kelljen hallanom, amíg meg hallottam élőben nem kellett a felvétel.
Van olyan akinél egy értelmes mondatot nem tudtam jegyzetelni, mert minden fél mondatnál belekezdett egy másikba. Ilyenkor mi a kifogás? Túl tanulatlanok vagyunk, hogy megértsük az anyagot. Aztán még én vagyok a hülye hogy megbukok belőle.
Ez nem ér több szót, egy pohár bor mellett jó téma, de az más szitu :P
vááá de útálom az ilyen szájában vajat köpülő őőőzööö
Mikor atv be meghívnak ilyet és félórán át próbál egy mondtatot befejzni
Nem is tudok jó szót ilyenre...