Az igaz, ha mondjuk folyamatosan egyedül utazunk autóval, az károsabb. :) De egyébként nem csak a fogyasztást kell nézni, még nem minden repülő olyan, hogy kevesebb anyagot használ/kevesebb károsat bocsát ki, lényeg, hogy pl. a magas légkörben kibocsátott kerozin elégetéséből víz lesz, ami megfagy és mint üvegház viselkedik. Plusz ott van még a nitrogén-oxid, ami bontja az ózont és hasonlók.
Azért ezt kétlem vagy ilyen alapon elmondhatod ezt évi pár darab autózásra is. Az utasszálító gépek viszonylag jól kihasznált járatok esetén lényegesen kevesebb üzemanyagot égetnek el egy adott távon, mintha egyedül ülnél egy autóban. Most lusta vagyok ponrosan utánanézni, de valamelyik elterjedtedebb utasszálítónál olyan értkéket láttam hogy 2.6 liter/utas/100Km.
Kár, hogy ha egész évben teljesen környezettudatosan élsz, de egyszer utazol repülőgéppel, akkor az olyan, mintha semmit se tettél volna a környezetért. :\
Btw. anyukám mindig azt mondja, hogy ő akkor se fogja soha megérteni, hogy hogy képesek ezek a böhöm nagy fém gépek fent maradni a levegőben. :)
Ha ezzel arra célzol, mekkora füstöt húznak maguk után, ez a vízbefecskendezés miatt van, benne van a leírásban is:
"The water injection adds approximately a 17% increase to the takeoff power, also leaving the runway covered in a dense smoke screen."
Az pedig zöld, nem?
Boeing 777-es, a legnagyobb kéthajtóműves utasszállító típus.
Az ülőhelyeinek száma 300 fölött van, a kisebb sugárhajtású utasszállítók 100-150 között mozognak.
Közel 1000 darabot gyárottak eddig. A kéthajtóművesek között a legnagyobb a típus
1:38-nál meg elindul a legnagyobb gép...te úr isten...milyen gép az? Sima utasszállítónál kétszer nagyobb...:D vártam amúgy hogy valami B52 is megjelenjen...stb...de nem :( :D