Azért ez nem egy mai találmány "Az 1920-as években egy német mérnöknek, bizonyos Georges Imbert-nek volt egy nagy ötlete. Rájött ugyanis arra, hogy gépkocsik hajtásánál a fagáz jó alternatívául szolgálna a benzinnel szemben. Igen ám, de az akkoriban használatos fagáz generátorok nem voltak alkalmasak arra, hogy azokat gépjárműre szereljék. Persze egy ilyen apró akadály nem jelenthet problémát egy mérnökember számára. Imbert hát fogta magát, és megtervezett egy olyan fagáz generátort, amit már viszonylag egyszerűen fel lehetett szerelni egy személyautóra. 1931-ben aztán meg is indult az Imbert-féle fagáz generátorok tömegtermelése." http://www.gepnarancs.hu/2011/09/tankolj-fat/ http://www.chem.elte.hu/toth/downloads/Fagazzalmukodoautok_PappGabor_2009_2.pdf
80 nap alatt a Föld körül jut eszembe, amit nem olvastam meg azt a Dzsekicsenes filmet sem láttam, de a rajzfilmet azt igen :D
Na ott volt hogy a gőzhajót a saját hajótestével fűtötték már a végén, nem? http://youtu.be/syxGGxT7_2Y
És ez az ami kimaradt még régebben a "nosztalgiázunk" sorozatból :)
A fatüzelésű motor eleve sok helyet foglal a képek alapján. Mondjuk viszek magammal még egy m3 "üzemanyagot" is, hogy ne kelljen megállni kapásból az első benzinkútnál (erdőnél). Max egy fogkefének marad hely, úgy meg elég érdekes lehet bejárni egész Európát. Pihentek ezek a hollandok.