Attól függ ki az az utas. A videó alatti második linken ez van: "Szerencsére az egyik utas egy szolgálaton kívüli kapitány volt, aki átvette a gép irányítását és kényszerleszállást hajtott végre Amarillóban."
Valamelyik Michael Moor "filmben" volt hogy azért ezek a pilóták is eléggé le vannak terhelve (főleg a belföldi járatokon lévők) , keveset is keresnek , elég sok közülük emellett másodállást is vállal, nem csoda hogy 1-2 ideig kimerültséget kap és bekattan meg azért az elég nagy feszkó lehet, hogy elég sok ember életéért felelős (még akkor is ha tapasztalt pilóta).
Nem mintha védeni akarnám a pilótát de azért ez is közbejátszhatott, és az egészet eltusolják "egyéni orvosi" problémával.
"a másodpilóta minden esetben gond nélkül le tudja tenni a gépet ha a kapitány "nem elérhető"."
Pár éve sikerült is letennie az egyik air franc gépet a másod pilótának... az atlanti óceánba. :DD
Amúgy a ryan air menedzsmentje már egy ideje azért kampányol, hogy rövidtávú járatokon (nemtom hogy hívják őket suckszóval) már másodpilóta se legyen... Fasza, nem?
levegőben ez a "sofőr"megőrülés "mókásabb" mint a földön
egyszer olyan buszon "utaztunk" ahol bekattant a sofőr
ment egy megállót az előző megállóban felvett utasokkal
aztán leszállított mindenkit azzal, hogy "államérdek"
és indult a következő megállóba felvenni az újabb "utasokat
akiket megint egy megállónyit vitt..
tett így pár kört, aztán állítólag beállt a pályaudvarra
és kényelmesen kávézgatva találtak rá a pszichitriáról
Navigátorra már semmilyen utasszállítón nincs szükség. Csak a légierőnél és a légi felderítő egységeknél használnak még navigátorokat. Egyébként jó észrevétel cintula.
Én is befostam volna am egy ilyen gépen ülve, ha ezt látom/hallom. Para
Benéztem. JFK-ról ment. Mindegy az ott helyinek számít és pláne a "fapados" Jetblue nem repked 3 pilótával,de a 2. le tudja tenni a gépet, az utas valszeg segédkezett neki. Kerék le, flaps stb..
Kicsit le vagy maradva. Kb. a Concorde óta nincs navigátor a gépen.Tengerentúli járatokon esetleg,de ott se nagyon már. Pláne nem egy helyközinek számító. LAX-LAS útvonalon.
Mondjuk itt már arról van szó, hogy JFK-ról indult és Texasban szállt le.
ezzel a hírrel több ponton is baj van. először is egy utasszállító sosem 1 db pilótával száll fel. a másodpilóta minden esetben gond nélkül le tudja tenni a gépet ha a kapitány "nem elérhető". ezen kívül van egy navigátor is aki szintén rendelkezik alap képzettséggel ami minden bizonnyal több mint bármelyik utas képzettsége.
szóval ha egy utas segítsége kellett akkor nyilvánvalóan volt más is a háttérben amiről nem szóltak.