Persze, de ez minden stílusban így van, rengeteg a híg fos, meg a trend követők, akik ahelyett, hogy valami újat csinálnának, fognak egy divatos előadót és lemásolják. Aztán csodálkoznak, hogy ők nem lesznek már annyira népszerűek.
Ha olyan egyszerű lenne, nem lenne tele híg fossal a piac, pedig a 99%-a a napi megjelenéseknek híg fos. Kiváncsi vagyok az a sok zseni, aki a youtubeon lepipálja Skrillexet vajon miért nem ontja magából a dubstep himnuszokat?
Tudod, erre szoktam azt mondanim, hogy van, amikor az egész bizony több az alkotórészek összességénél... :)
Hagyjuk, nem fogsz tudni meggyőzni erről. Egyszerűen nem érted meg / látod be, hogy óriási szakadék húzódik a pro és az amatőr hangzás között, még akkor is, ha alapvetően hasonló technikákat és módszereket alkalmaznak mindkettőben...én sem a levegőbe beszélek, de nincs kedvem ezen tovább vitatkozni.
Hidd el nekem, hogy nem olyan bonyolult. Tapasztalat. :)
Vegyük a hangzást: az első "lemeze", amit felrakott myspace-re és ingyen letölthető volt, úgy szól, mint valami utolsó fos házi demo. Aztán megtalálta az Ozone-t, hurrá, éljen a mastering. Kicsit beletanult az EQ művészetébe és már ki tudta szűrni, hogy a frekik ne zavarják egymást. Ezeket autodidakta módon egy 5 éves is elsajátítja pár hét alatt, igazából csak gyakorlás kérdése meg jó fül kell hozzá.
Technikai oldalról se vészes, a glitch-es dolgokat már ezer évvel előtte kitalálták (még csak nem is Aphex Twin kezdte), a vocal slice-okra a Live tök egyszerűen használható: www.youtube.com/watch?v=yp8AVAf3R3c
Bármilyen dubstepre (és ide aztán be lehet helyettesíteni bármilyen edm stílust, legyen az techno, trance, house, bármi) emlékeztető, vagy annak nevezhető zenét összerakni egy számítógépen egy pici gyakorlattal tényleg nem nehéz.
Jó, minőségi, profi dubstepet összerakni, ami úgy fog szólni mint a Skrillex, Nero meg hasonló előadók zenéi a büdös életben nem fogsz a szgép előtt ülve, hacsak nem vagy olyan tehetséges mint ők (vagy a lenti példából kiindulva olyan tehetséges, mint azok, akik nekik írják a zenét).
Tényleg lehet 5 perc alatt elektronikus zenét írni, csak arra senki nem fogja azt mondani, hogy jó. Érted, én is vehetnék egy gitárt, és nekiállhatnék pengetni...de nem fogom ezek után kijelenteni, hogy tudok gitározni.
Elhallgatom néha, de különösebb véleményem nincs róla.
Azt viszont utálom, ha a "modern" zenéknél mindig azzal jön valaki, hogy de hát ez nem is igazi zene. Mert?? Csak az zene amit zongorán meg hegedűn játszanak? Azokkal mi van akik rozsdás fazékkal meg kukatetőkkel zenélnek?
Az egy dolog, hogy valakinek nem tetszik, vagy hogy az ilyen zene máshogy születik, mint a klasszikus, de attól még a végeredmény lehet jó és élvezhető. Nem feltétlenül csak az lehet jó, amivel évekig dolgoznak papíron... És nem, ezzel nem is azt szólom le...
Hát szépnek nem egy szép gyerek (nagyon finoman fogalmazva)... találhattak volna valami igazán díszes díszf*szt is. ;)
Én mondjuk elhiszem, hogy ő rakosgatja össze ezeket, annyira azért nem bonyolult dolgok a mai szoftverekkel, meg hát volt egy előélete egy gagyi hardcore bandában, mint gitáros ill. énekes.
Na, szóval lemaradt az, hogy: nyilván egy énekesnőnek vagy egy rockbandának, vagy akár egy rappernek kell egy producer, ezek más műfajok, de aki elektronikában utazik, az ugyan írja már meg azt a zenét a szerencsétlen, vagy ha nem képes rá, vállalja fel, hogy nem ő áll mögötte. Pl.: Armin van Buuren sem maga készíti a zenéket, van rá egy embere, ebből azonban nem csinálnak titkot, gondolom leginkább időhiány miatt van ez így, továbbá ha az ideje engedi akkor közösen studióznak a sráccal.
A Skrillex kapcsán meg volt is valami cikk, ahol feszegették, hogy amióta otthagyta azt a bandát, ahol profik írták neki a zenét, valahogy egyre siralmasabb a színvonal, és nagyon egy kaptafára készülnek a nóták...valszeg most saját maga próbálkozik, és ennyire futja :)
Amennyire én tudom, nem ő írja a zenéket..., egy ideje, ugyanis összeveszett azokkal, akik ezt helyette pénzért megtették. Ez egyébként egyáltalán nem ritka dolog manapság, de ettől még szomorú. Mármint...mondjuk egy énekesnőnek, vagy egy rockbandának kell egy fizetett producer, az ok és más tészta.
A vicc az, hogy valószínűleg sokan azok közül, akik az ilyen dubstep tutorialokat csinálják jobban értenek hozzá, mint ez a Sonny gyerek...merthogy ő igazából csak egy díszf*sz :)
Ő már nem fog válaszolni. :)
Engem viszont érdekelne, mit értesz az alatt, hogy "effektive sok köze ezekhez a zenékhez neki nincs".
Elég sokat olvastam anno róla, technikai megközelítésből érdekelt... A zenéit ő rakja össze a Macbookján Ableton Live-on, vicces hogy még a hangokat is többnyire egérrel kattintgatja be. Elvileg még a főbb hangokat is saját maga csinálja (Massive, FM8, elég sok oktató videó van fent yt-on, hogy lehet a hangjait létrehozni ezekben).
Tényleg van különbség, de hogy Skrillex jó lenne, azzal vitatkoznék. Az egy dolog, hogy a zene ami Skrillex név alatt megjelenik, tetszik -e neked vagy sem, ez a magánügyed. Az viszont már elég gáz, hogy effektive sok köze ezekhez a zenékhez neki nincs, ahogy a 'szókold' live actjei is abból állnak, hogy bedobálja a trekkeket egymás után, keverni még laptoppal sem tud ezért mindenféle hatásvadász megoldással oldja meg az átmeneteket, meg van néhány beat repeat neki sorba kötve amin a dry/wet potit rángatja a kontrollerével.
még sose láttam ezt a klippet (mmint az eredetit), de most ez jutott róla eszembe (bár a története szempontjából ehhez képest fordított a szituáció...) http://www.youtube.com/watch?v=5Az_7U0-cK0
Amúgy nem vagyok benne biztos, hogy egyből megmondanám, hogy ez visszafelé van, és nem direkt ilyen a szám. Jó jó persze lehet hallani, de simán beleférne. Nekem tetszik így is, meg előre is.
Mondjuk úgy vagyok ezzel a zenével, mint a drumnbass-szel, hogy tetszik tetszik, de egy két óra múlva már lehet, hogy baltával gyilkolnék nagy idegességemben. Kis adagban jó, nagy adagban már agymenés. Persze biztos van olyan cucc, amivel két napig is lehet rá pörögni, vagy csörögni, vagy rángatózni, vagy nem tudom mit kell rá csinálni.