Én motoros vagyok, és eléggé megismerkedtem a statisztikákkal. Tartok az autósoktól, mert sokkal több veszélyt jelentenek, mint én rájuk. Óvatosan közelítem és előzöm meg őket, pont azért, hogy ilyenek (mint amit leírtál) elő ne forduljanak. Van is egy sportdob a motoron, ami nagyobb terhelésnél (kigyorsításnál, pl előzéskor) elkezd énekelni. Persze ezt is megkaptam sok helyről, hogy csak azért kell a hangosság, hogy mindenki felfigyeljen rám. Részben igen, mert úgy legalább vigyáznak rám :)
Egyébként az autós-motoros baleseteknek kb csak az 5% a motorosok hibája. És nagyon sok esetben az idős autósok a ludasok. Ilyen kor persze jön a magyarázkodás, ami persze nem igaz:
- a semmiből került elő
- száguldozik
- közveszélyes
Teljes mértékben egyet értek azzal, hogy vegyék el a jogsijukat azoknak, akik alkalmatlanok a normális közlekedésre. ÉS itt nem csak az öregekre célzok.
A következő videó elég tanulságos, valósággal rettegés fogott el a felénél. Az első videóban tuti a valami diszkós kis rétipocok van, akit én egy ilyen esetben tutira agyonvernék, mielőtt a rendőrség megérkezne.
Tatter/Mammer:
Személyleírás/ruházat: Legalább 20 éves ruhadarabok, Tatteren kalap kiegészítővel.
Telefon: Mijaz?
Autórádióban: ld. telefon
Kocsi: Skoda -> Buzuki
Vezetési stílus: Városban max 35km/h, országúton max 60km/h. Ha bármi nehezen kezelhető/értelmezhető jelenség bukkan fel (közlekedési tábla, bokrok az út mentén, legelésző tehenek, szembejövő autó, stb.), a sebesség 30%-kal csökken. A kocsi holttere gyakorlatilag az egész látható világ. Kormánykereket arra ráhajolva erősen szorítja.
Jobbkéz-szabály: Esélytelen. Sok-sok ideig ácsorgás a kereszteződésben, aztán - a
forgalom ritmusától és intenzitásától teljesen függetlenül - elindulás.
Hová fejlődhet:
Büntetés: Ehhh... minek?
szerintem sok fiataltól is el kéne venni
vagyis ki se lett volna szabad adni
a posztbéliek, kommentbéliek hülyeségei valójában nem csak a korból fakadnak
Jaja, az alkalmasságin meg kellene buktatni egy csomó belassult öreget, és elvenni a jogsijukat. Katasztrófa, hogy egyesek a szellemi leépülés ellenére is vezethetnek autót. Jártam már úgy, hogy 2 km-t mentem 30-40-el lakott területen kívül egy öreg papper után, mert a folyamatos szembejövő forgalom miatta nem tudtam leelőzni. Az öreg már annyira kész volt, hogy még 40 km/h-ás sebességgel is alig tudta a sávjában tartani a szuzukit. Nyíl egyenes, széles úton... :S
Hát igen. Éppen most nyáron találkoztam egy hasonlóval... 30 al döcögött előttem 60-as táblánál, mikor egy kereszteződésben index nélkül kiment a kanyarodósávba. Persze akkor haladjunk felkiáltással, gyorsítottam, mikor a kereszteződésben szépen rámhúzta a szakadt ladáját, végigszántva a kocsim bal oldalát. És a vicc az, hogy nem volt hajlandó elismerni, mert "Miből gondoltam hogy nem egyenesen akar menni, mikor nem indexelt?"... Szerencsére a rendőr urak akik kiérkeztek ráhatóan elmagyarázták a bácsinak, hogy ha nem akar még büntetést is fizetni akkor jobb ha aláírja a kárbejelntőt.
Kérdem én, ha neadjisten egy motoros vagy robogós lett volna mellette és megöli akkor mi van? Nem akarom bántani az időseket, de ha valaki idős korából adódóan már nem alkalmas a munkára, gy.k. nyugdíjas, akkor igenis ne csak a látását ellenőrizzék már az alkalmasságin, hanem azt is mérjék fel hogy képes-e a forgalomnak megfelelő gyors döntésekre és koncentrációra...
Egyébként az autós-motoros baleseteknek kb csak az 5% a motorosok hibája. És nagyon sok esetben az idős autósok a ludasok. Ilyen kor persze jön a magyarázkodás, ami persze nem igaz:
- a semmiből került elő
- száguldozik
- közveszélyes
Teljes mértékben egyet értek azzal, hogy vegyék el a jogsijukat azoknak, akik alkalmatlanok a normális közlekedésre. ÉS itt nem csak az öregekre célzok.
A következő videó elég tanulságos, valósággal rettegés fogott el a felénél. Az első videóban tuti a valami diszkós kis rétipocok van, akit én egy ilyen esetben tutira agyonvernék, mielőtt a rendőrség megérkezne.
http://www.youtube.com/watch?v=ZPkE2hHneP4