Anno én is úgy tanultam, hogy kanyarodásnál első az index fékezés visszaváltás.
De az sokkal zavaróbb, hogy egyesek (leginkább öregek) úgy mennek, hogy sekép sehang. Nem tudják mi zajlik körülöttük. Vége van már a sebességkorlátozásnak, elsőbbsége van, vagy éppen nincs (ez a ritkább). Motorral egyszerű mert úgy kerülöm el, hogy nem tud ártalmas lenni. Viszont kocsinál ott kel mögötte tögymörögni. Kellene a kocsikra valami rugalmas anyagból lökös elé idiótariasztó. És amikor balfaszkodnak szépen meg kell őket pöckölni. Értenék a célzást :)
"Néha szeretnék rendőr lenni, néha."
Az a baj, hogy sokan szeretnek önkéntes rendfenntartókat játszani, utánamennek, hogy csakazértis rádudálhassanak, stb. És sokszor pont ebből van a baj.
(pl. 4-es elkerülő Üllőnél. 2x2 sáv, jobb megy egyenesen, bal elkanyarodik balra. Egyenesben rendszeresen nagy a dugó a lámpa miatt, sokan azt csinálják, hogy balra kanyarodóban előremennek, és ott bepofátlankodnak, rád húzzák az autót. (Az más kérdés, hogy roh@djanakmeg :) ) Minap egy önkéntes rendfenntartó beállt a bal sávba, és egyszerűen megállt a jobb kocsisor mellett, a lámpától 7-800m -re. Merthogy ne menjen előre senki, és azt pont lesz@rta, hogy valaki balra akart volna menni. És nem értette meg, csak magyarázott. Na, azt én is megruháztam volna.)
"agyon sok autós egyáltalán nem használja az indexet, vagy csak akkor, amikor már bekanyarodott."
Oktatóm mondta sokszor, soha nem felejtem el:
"A kanyarodás szándékát kell jelezni, és nem a tényét..."
ezen a megrendezett videón kár vitatkozni.
balfaszok mindenhol vannak. Én pl ha tehetem városban nem motorozok, mert ott én is félek az autósoktól, de nem is előzgetem őket. Ha tehetem pirosnál előre gurulok, ha pedig balfaszul állnak be a kocsik, akkor kihagyom.
Engem csak az zavar, hogy nagyon sok autós nem tanult meg rendesen autót vezetni. Múltkor egy csaj meglepődve kérdezte tőlem, hogy "lakott területen kívül nem csak 70el szabad menni?". És a történetnek itt nincs vége. Nagyon sok autós egyáltalán nem használja az indexet, vagy csak akkor, amikor már bekanyarodott. Akkor meg már minek?
Sokan telefonálnak vezetés közben és az is rohadt veszélyes. Kb rosszabb hatása van, mintha részeg lenne az ember.
Vannak olyanok, akik olyan rozsdafészekben vezetnek, hogy félek a közelében menni. És ilyenkor nincs egy rendőr, hogy elvegye a forgalmiját.
És amit a legjobban utálok az az, hogy a piros lámpánál egy kocsisor sohasem tud elindulni. Ha kb. a 10. vagyok, akkor már tuti maradhatok a következő pirosig.
Ha valaki nem tud közlekedni , akkor ne tegye. Én sem tudok focizni és nem is megyek ki pályára. Volt már olyan, hogy nekem is elfogyott a türelmem és amikor megláttam a következő sumáhert a közúton, bizony ki akartam szállni a kocsiból és elkérni a jogsiját, hogy mutassa meg, hogy van-e neki, mert nem hiszem el hogy kapott. Ha meg a kezembe adja, akkor az emberiségnek teszek szolgálatot és megsemmisítem.
Néha szeretnék rendőr lenni, néha.
mentüng a lágymánosi hidon mekelöztüng egy robogost kikiabát neki a kis Ronadinyo hoty:
-mivan kávédarálova mész!!!!444
jó kiröhögtük a csávot de nem is bántotuk meg semi!!!!!444
aztán jo ehatytuk de a budaji odalon a dugoba álunk békésen és miko utolért minket és a rohadék lerukta a tükrünköt a AMG Mercirő!!!!!44
a gyáva mek se át ugyan kijabátung neki de elment a soroközöt a gáecci!!!!4444
ijenek ezek a faszista matyarok!!!4444
400ezerbe kerüt a uj tükör!!!!!!!44444 pedig ájfon 5 öt akrtunk veni a kis Eszmeraldának......
A motoros egy barom. Az autós ugyanúgy egy barom. Az itt megszólalók nagy része is barom, valószínűleg én is barom vagyok. :P
Öntelt kreszhuszárok, gyakoroljatok alázatot...
Nincs ebben semmi meglepő.Én is fejkamerával,meg dekopírfűrésszel szoktam biciklizni.Van,hogy lelép elém a gyalogos,de akkor visszamegyek és levágom a lábát.
Nekem az egész videó furcsa.Már az elején érezhető,hogy "harcban állnak",a motoros jampizik és arra hajt,hogy beleköthessen az autósba.
Majd egyszer csak "lefittyen" a tükör,azt nem látni mitől(azért azt nem olyan könnyű letörni és előkerül egy flex is.:)Ráadásul olyan 1:13 környékén az ablakban tükröződik valamilyen "TV",talán "NTV" felirat.Bár az lehet,hogy más.
Mellesleg ezt a motoros-autós harcot is úgy felnagyítja a média és a sajtó.Már emiatt van a feszkó.Be kell látni,hogy az autósok és a motorosok között is van balf@sz.Ha ez a kettő pedig találkozik,na akkor van a nagy baj.
elnézést az akadályt a motoros is látja előre. dupla zárónál hol is tudna a motoros SZABÁLYOSAN előzni? Amúgy már más is kimondta előttem mely szabályosan közlekedő autós vagy motoros visz magával ráadásul keze ügyében egyből aktiválható akkus flexet???????
KRESZ szerint, ha kikerülsz egy akadályt a saját sávodban (Mindegy, hogy egy vagy többsávos az út, vagy egy irányú) akkor is kell indexelni, mivel alapvetően jobbra tarts érvényes mindenkire. Ennek az a logikája, hogy addig amíg nem rakod ki az indexed, addig bárki belekezdhet egy SZABÁLYOS előzésbe. Ha már indexelsz, akkor senki.
Tizenegynéhány évig motoroztam. De én azért ültem rá, hogy saját gyönyörűségemre eljussak valahonnan valahová.
A posztvideóban szereplő kretén láthatóan harcolni indult. Bizonyára belekattant valamelyik játékba, s úgy maradt.
Majd egyszer találkozik egy hozzá hasonló intelligencia góccal, és - remélhetőleg - kiirtják egymást.
Azon meg nagyon csodálkozom, hogy a kommentelők egy része habzó szájjal acsarog az ő védelmében. Eddig bizonyára csak messziről láttak igazi mocit, mert aki rendszeresen járja az utakat, még véletlenül sem mond ilyeneket.
Ilyen viselkedést eddig csak biciklistől láttam.... :)
1.) Az autónak van holttere.
2.) Az autó szabályszerüen jobbratartott.
3.) Nem a mögötte jövő motorosnak van elsőbbsége.
4.) Ha mindenki betartja a maximális sebességet akkor nem is érheti utol az autót csak a piros lámpánál!!!!
"mindig akad 1-2 hülye, aki meg akarja védeni a hibázó félt"
Mint pl. te?
Az a baj a motorosokkal, hogy csak a gázkart tudják húzni, de fékezni nemigen tudnak.
Ebben az esetben simán fékez egy kicsit és kész, de az fáj neki, mert ő motorral van. Nembeszélve, hogy szabálytalanul akar előzni, + rongálás + garázdaság + ismét 3 szabálytalanság amikor elhúz...
Szép kis lajstrom 3 évre pihi...
meddő vita. mindig akad 1-2 hülye, aki meg akarja védeni a hibázó félt és pofa-vizitre jár ide, hogy szájkaratézzon, mert nem akad jobb dolga. és bizony azt is elfelejtik, hogy mi motorosok egyben autósok is vagyunk, így mi kész tényeket tárunk a szemük elé, objektíven megvizsgálv-a, ismerve a felek lehetőségeit, míg a szimpla autósok csak okoskodásig tudnak eljutni. nem beszélve arról, hogy -függetlenül a hibázó fél "hova tartozásátó"l- egy-egy hiba a motoros életébe kerülhet, míg az autós "megússza" egy karcolással a kasznin.
nem kifogásokat kell generálni, hanem megoldásokat kell találni ezek elkerülésére.. és ez mindenkinek szól
Arról, hogy elmegy mellettem, ugyanabban a sávban balról, azon a fél méteren, ami köztem és a padka között van, ami nem kicsit veszélyhelyzet szerintem.
Mi van, ha véletlen pont kihúzom balra, csak még egy 20 centit (mert mondjuk a mellettem lévő sávban bohóckodnak, vagy csak épp egy úthibát akarok kerülni), akkor ki a hülye?
Sajnos nem egyszer jártam már, szerencse, hogy eddig nem történt baj.
Persze ha beér mögém, és meggyőződik róla, hogy észrevettem, én kihúzom a sávomban jobbra a kocsit, hogy legyen neki helye, akkor azt mondom menjen, de mindig a hátul lévőnek kell először felmérnie a helyzetet, és nem fordítva, mert ő látja az egészet.
Mellékesen jegyezném meg, hogy az autó jól láthatóan indexelt balra mielőtt a motoros akár csak a közelébe ért volna. Ennek fényében a motoros követett el hibát, nem is kicsit.
Annyit tudok elmondani: aki nagyjából egy jármű tükreinek a holtterében motorozik, sajnos nem lesz hosszúéletű.
Ellenben már rég kötelezővé tettem volna _minden_ autóra az ultrahangos-led-es holttérjelzőt.
Ennél világít egy led a tükörnél az ajtó belső felén ha van valami a holttérben, beépíteni meg kb annyi, mint egy 8000 Ft-os csipogós tolatóradart...
Belső sávban HALADOK, nem tudok kimenni a külsőbe, mert tele van a sáv, tehát mondhatjuk úgy is, hogy előzök.
Vagy 130-al nézzek hátrafelé folyamatosan? Vagy hogy gondoltad?
"Vagy pl. autópályán 130-el megyek a belső sávban, épp előzök, jön egy motoros 250-al, előtte 10 mp-el néztem a tükrömbe, sehol senki, majd azon a keskeny részen ami mellettem van, elhúz egy motor, magyarán esélyem sincs észre venni (mielőtt valaki belekötne, az ekkora sebesség különbségnél 58 méter(!)/s, ami bizony 10 mp alatt, több mint 500 méter megtett út, vagyis ha beláttam mögöttem 500 métert, és nem volt ott a motor, 10mp alatt simán mellettem van)."
A manőver előtt is bele kell nézni a tükörbe... az, hogy 10mp-el előtte mi volt, semmit nem számít.
Nagyon sok motoros elfelejti, hogy az autósnak, még ha rendesen használja is a tükrét, néha nagyon nehéz észrevenni a motorost, főleg ha egy másik veszélyesnek ítélt helyzetre koncetrál, mint a fenti videón (épp egy kikerülést csinál). Motorral annyival gyorsabban tud helyet változtatni, hogy mire észreveszi az egyik tükörben, hogy pl mögötte van, és nem kezd bele hirtelen fékezésbe, hanem inkább kikerüli az akadályt, addigra a motor már rég nem mögötte, hanem mellet van.
Vagy pl. autópályán 130-el megyek a belső sávban, épp előzök, jön egy motoros 250-al, előtte 10 mp-el néztem a tükrömbe, sehol senki, majd azon a keskeny részen ami mellettem van, elhúz egy motor, magyarán esélyem sincs észre venni (mielőtt valaki belekötne, az ekkora sebesség különbségnél 58 méter(!)/s, ami bizony 10 mp alatt, több mint 500 méter megtett út, vagyis ha beláttam mögöttem 500 métert, és nem volt ott a motor, 10mp alatt simán mellettem van).
De sajnos a fenti esetet is átéltem, a fél éves kisgyerekkel az autóban (ezt láthatta a motoros a matricából, és a hátsó ablakhoz csiptetett pokrócból is).
Körforgalomba behajtva beért egy félcross - vagy minek nevezik ezt - motor, majd az első kijáratnál a bal oldalamon láttam a tükörben (a mozgásából ítélve "előzni" akart belűlről), a második kijáratnál a jobb tükörben jelent meg (rájött nem fér el balról, gondolta jobbról jó lesz), és a harmadik kihajtón, ahol kimentem, balról még a sávok közötti háromszög alakú járdaszigetnél elhúzott mellettem, ha nem veszem észre időben, és jobban hagyom sodródni az autót balra a kihajtáskor (mert mér vegyem "élesen" a kanyart, ha nem muszály), akkor kilököm a szembenjövők közé, és engem csuknak le. Vagy ha ilyedősebb vezető lettem volna, akkor meg én rántom el jobbra, és megyek az árokba.
Persze mérgemben rádudáltam, amire szépen visszalassitott mellém, majd egy gázfröccsel lerúgta a tükröm, ami a szélvédőn koppanva az árokban landolt.
Persze az adrenalintól mire észbekaptam, hogy hoppá rendszám, addigra már pont nem láttam, üldözni meg nem akartam gyerekkel a hátsó ülésen.
És azt csak jótanácsként mondom a motorosoknak, ha hasonló agyatlan baromságra vetemednének, hogy ez már nem simán szabálysértés, hanem "közúti veszélyeztetés", ami már bűncselekmény kategória, és bizony 3 évvel jutalmazható: http://hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6z%C3%BAti_vesz%C3%A9lyeztet%C3%A9s (ezt a rendőr mondta az eset után, mivel azonnal ki is hívtuk őket)
Sajnos ez így van. :( Sokszor a visszapillantó csak dísznek van az autón, vagy olykor pont azt a célt szolgálja, hogy a dugóban álló autós észrevegye benne a gonosz motorost, aki a két kocsisor között szépen haladva megpróbál aljas módon elgurulni.
Egyébként motorosként én azt mondom, hogy a balesetek túlnyomó részét a motorosok tudnák elkerülni. Hiába van az autón tükör, hiába nem mész gyorsan, előre látnod kell (kicsit az autós fejével gondolkodva) azt, hogy mit fog az előtted csinálni.
(egyébként én ilyen esetben csak bekopogni szoktam finoman. Egyszer volt csak, hogy rácsaptam az oldalüvegre, mikor nekem zöldre váltott a lámpa, elindultam, és jobbról a piroson még rámkanyarodott egy autó.)
Néha, motoron ülve én is elgondolkodom, hogy le kéne rúgni egy két barom tükrét, hiszen úgy se használja.... de jelen esetben a motoros volt a balfasz... látható volt messziről az emelőkosaras autó.... mit várt az autóstól ? A forgalomban előre kell gondolkodni...
De az sokkal zavaróbb, hogy egyesek (leginkább öregek) úgy mennek, hogy sekép sehang. Nem tudják mi zajlik körülöttük. Vége van már a sebességkorlátozásnak, elsőbbsége van, vagy éppen nincs (ez a ritkább). Motorral egyszerű mert úgy kerülöm el, hogy nem tud ártalmas lenni. Viszont kocsinál ott kel mögötte tögymörögni. Kellene a kocsikra valami rugalmas anyagból lökös elé idiótariasztó. És amikor balfaszkodnak szépen meg kell őket pöckölni. Értenék a célzást :)