Szériahibára lettek figyelmesek az első bionikus autókban: véletlenül kakasok feje került beépítésre a számítógépes rendszerbe, azóta kitérés helyett áthajtanak minden az úton átkelő tyúkon, megállnak kisebb dombok tetején és dudálnak napkeltekor.
A legfőbb gond szvsz az, hogy bár át lehet venni az irányítást a robotpilótától (most az autókról beszélek), de ehhez végig figyelni kell - ugyanúgy mintha te vezetnél. Akkor meg mi értelme van??? Egy szabadon mozgó (értsd: nem valamiféle sínen haladó) járműben soha nem mernék pl. elszenderedni, tudván, hogy teljességgel egy számítógép irányítása alatt áll.
Egy olyan asszisztensnek, mint amilyen a távolságtartó tempomat sokkal több értelmét látom. Az ember pihentetheti a lábát, csak kormányozni kell...
Ezzel a robotizált dologgal én se értek egyet. Manapság minden repülőn van autópilóta, ami megoldja a felszállást, leszállást, mindent. De mégis ki szállna fel egy olyan gépre, amin nem ül pilóta? És ki szállna fel egy olyan gépre, amin nincs autópilóta?
Sajnos ezek a rendszerek még mindig nem olyan nagyon megbízhatóak. És vannak dolgok, amiket a gépek nem is tudnak ellátni az emberek helyett. Pl.: a szimpla rotoros helikopter irányítására még mindig nem találtak fel autópilótát, mert olyan nehéz dolog. És egy "átlag" ember meg tudja tanulni.
Légzsák nem az S-klasseban volt először. Ettől függetlenül nagyjából stimmel amit írsz, iránymutatónak számít.
Az más kérdés, hogy ez az egész robotizált közlekedés számtalan problémát vet fel, amikre még nagyon, nagyon sokáig nem lesz (elfogadható) megoldás.
1) Valaki írta lentebb, hogy ezek a robotpilóták megbízhatóbbak az embernél. Lehet, a szőke néniknél és 70 éves nagyapóknál tutira...de nem tévedhetetlenek. És ugyan mi lesz akkor, amikor egy ilyen robotautó elcsap egy kisgyereket, mert az egyik szenzor épp elkoszolódott? Ki lesz a felelős? A dolog jogi háttere nagyon gyenge lábakon áll.
2) Kellemes lesz az egyszeri robotautó tulajnak, amikor valaki feltöri az autója vezérlőrendszerét majd egy gombnyomással a fának, vagy a szemből érkező kamionnak hajtja. Kedvtelésből, üzleti / politikai merénylet részeként, you name it.
3) Baba lesz a szervizköltsége egy ilyen gépnek.
4) A szerviz mellett borítékolható a rendszeresen kötelező szoftverfrissítés. "4.0-s robotpilótád van? Sajnos ezzel nem mehetsz ki a forgalomba. De ha még MA megrendeled az 5.0-t, egyedülálló 10%-os árengedményt kapsz!".
5) Konteó hívők örülni fognak neki, hogy ezután már gyárilag lekövethető, vagy akár a központból leállítható, mozgásképtelenné tehető lesz az autójuk. Mondjuk azt már enélkül is tudják, hogy mit tettél tavaly nyáron...
6) ... biztos van még, de most nem jut több az eszembe.
Nem hinném, hogy előre mindezt meg kellett neki adni. Bár nem jártam utána.
Szerintem a végén az S-merci módszere lesz a nyerő, mert mindig az. Nagyon sok dolog, mi manapság már alapfelszereltség a kocsikban, azt az S mercire fejlesztették elsőnek. pl.: légzsák
Ha meg akarjuk tudni milyen alapfelszereltségű kocsik lesznek 10-15 év múlva csak az aktuális s mercibe kell körülnézni.
Nem rohadt mindegy hogy két gyártó is van aki dolgozik ezen? Inkább örülnétek annak, hogy már minimum 2 megoldás fog létezni a piacon megteremtve az árversenyt, ahelyett hogy monopolhelyzetben egy gyártó annyiért árulná amennyiért nem szégyenli. Ez az elterjedés szempontjából csak hasznos lehet!
Akármelyik cég cuccát vennéd elő a magyar utakon ahol útburkolati jel csak az első hónapban látszódik behalna a merci. A google nekimenne a magyar nem indexelő audisnak, a bmw meg fellökné a barom motorosokat és bringásokat.
De meg van a jó oldal is. Pár hónap alatt kitakarítanák a sok hülye szabálytalankodót az országból. de még hatásosabb lenne hogyha egy TEK-es gépre raknák fel ezeknek az érzékelőit és még fényezésre se kellene költeni. :)
Mercedes S 500, autómobil. Totálkárosra törve. Uraim, mi újjáépíthetjük. Megvan hozzá a technológiánk. Megvan a lehetőségünk, hogy megépítsük a világ első bionikus autóját.
Levágtuk a reklámban szereplő csirke fejét és az agyát rákötöttük a számítógépre. Már kiválóan kezeli a prediktív lengéscsillapítást és megáll az útakadályoknál, bár még mindig tesz kitérőket a kukoricaföldek irányába, fel-fel pörgeti a kerekeit, mintha kapirgálna, valamint inaktivizálódik estére.
A google önjáró autói és eközött azért van némi különbsg. A google változat úgy néz ki, mint egy karácsonyfa a sok ráaggatott érzékelő miatt. Ebbe ugy-e sikerült ezeket beépíteni. Kis szépséghiba a dologban, hogy a merci előre beprogramozta a TELJES útvonalat, előre bejárták, benne volt előre az összes tábla, jelzőlámpa, felfestés az úton, útkereszteződés, minden. Nem csak megadták neki, hogy oda menj és oda ment. Amire figyelnie kellett az a mozgó járművek meg a gyalogosok és azoknak a kezelése. Az érzékelők / kamerák a piacon fellelhetők és bárki számára beszerezhetőek, ezeket összekapcsolni egy PC-vel és rátenni egy kocsira nem varázslat. Ezeknek a miniatürizálása is folyamatosan végbemegy, tehát előbb utóbb különösebb erőfeszítés nélkül be fog férni a google kocsikba. Ami a neheze az a programozás és ott a google előbbre jár.
Nagyon szép, nagyon ügyes, nagyon okos... de ebben szerintem már nincs semmi élvezetes. Én speciel imádok vezetni. Jó tudom senki nem mondta, hogy vegyek ilyen autót...
Gugli így-meg-úgy. Azért ez nem egy 2x4 sávos interstate-en furikázás.
100km normál forgalomban, szűk utcákban, nagy forgalomban, itt Európában.
Azért ez szerintem qrva nagy dolog...
1: a távot ez is teljesítette.
2: gugli és bmw tele vannak aggatva mindenféle érzékelővel a tetőn, motorháztetőn, stb. ennek viszont autóformája van, beépített cuccokkal. Ez is nagy lépés...
Azért az ember keze mindig ott van a kormány fölött! :D egyébként a Google már jóval előrébb jár ebben a technológiában, a Google autó több százezer km-ert futott már le balesetmentesen.
http://www.youtube.com/watch?v=qBb3PvArMnY