A stalker nagy kedvencem nekem is, az oblivion lost moddal meg főleg. Eszméletlen sok játékidőt toltam le single-ben vele és mindig volt újabb kihívás. A multi engem sem köt le mert: 1- a pro gamerek szarba nem nézik a kicsiket, 2- sok időt felemészt, kvázi ha jó akarsz lenni akkor folyton játszanod kell, nem lehet abbahagyni.
A singlet meg akkor játszom amikor akarom, senki nem sürget. De ez végülis nézőpont kérdése.
Egy multi pont nem a történetről szól, hanem arról, hogy más emberek ellen "harcolsz" egy csatatéren, és olyan történetet képzelsz bele ""jó esetben"" "gyermeki fantáziával" amilyet csak szeretnél.
Pl.: BF3 Operation Firestorm... Amcsik az Oroszok ellen (hú de változatos, mondhatnánk, de találj ki jobbat... mondjuk amerika mindenki ellen akinek van olaja! :D ), de az Operation Firestorm szerepelt a Single Player játékmódban is így a történet is adott... aztán arra formálod a fejedben amilyenre akarod.
Single Playerben pedig ha azt akarod, hogy végtelen történet legyen, akk egy 10 blu-ray lemezes 500 gigás játékot vásárolhatnál 1000 dollárért. Ahogy változott a technika és fejlődött a játékipar...úgy a játékosok igényei/elvárásai túl fejlődték a költséghatékonyan teljesíthetőt.... legalábbis én így látom.
Persze változatlanul azon az állásponton vagyok, hogy mindenki azzal játszik amiben örömét leli, én azért játszom Multikkal, mert abban lelem örömöm, te pedig azért keresel hosszú játékmenettel és érdekes történettel rendelkező játékot, mert te abban találod meg azt amit keresel. Ennyi.
Pont azt magyaráztam eddig, hogy engem a multi teljesen hidegen hagy. Szerintem repetitiv, legtöbbben 0 történet van, és rengeteg időt felemészt. Emiatt nem is gondolkozom BF vagy COD, vagy bármi hasonló beszerzésén. Ezekben a játékokban a single rész annyira rövid, hogy max. 4-5 eurót érnének meg nekem (amennyibe viszont soha nem fognak kerülni pont a multi rész miatt). Pedig amúgy a COD-ok single részében lenne potenciál, kiadhatnának multi nélküli változatot (nekik nem kerülne semmibe) harmad- vagy negyedáron és akkor esetleg én is gazdagitanám őket.
A végével egyetértek, hogy mindenki játszodjon azt amit szeret, szerencsére van amiből válogatni (PCn sajnos egyre kevesebb).
Erre vannak a multiplayerek... maga a single player 10-15 óra játék teljesen straight forward, de a multi sokkal jobb!!!
Aki veszi a játékot azt ezért veszi. Battlefield 3... eszement jó grafika, 15 fajta játékmód, nem könnyű megunni. van hová fejlődni, a DLC-kel mindig jön ki újítás, új pályák, új fegyverek.. el vagy látva a következő játék megérkezéséig. Aztán most kijött a BF4 még durvább grafika... ver mindent amit eddig láttam ugyanúgy újítások, még több játékmód, dinamikus környezet (levolution). Sztem állat.... és ez nem összehasonlítható a WoW-val meg a többi ilyen MMORPG fosokkal.... én azokat sosem szerettem. Régebben ott volt a Trackmania... ma már unalomig játszotta mindenki aki egyszer jó volt benne, de azzal is évekig elvoltak az emberek. Versenyzés volt... imádta mindenki.
A mai játékok nem a Single player miatt jók, és nem is azért veszi az ember. Ma már internet korszak van, ezt kell kihasználni. A legtöbb embernek már adott a széles sávú internet. De am meg ott a Fallout... az is lineáris volt, de akármikor visszamehettél a oda ahol már korábban voltál. Aztán ha a nem lineáris játékokról van szó akkor meg GTA 5 kb fél Amerika nagyságú térkép, nem lineáris játékmód. Szóval ma is ugyanúgy van miből válogatni. Aztán ki-ki a saját szájízének megfelelőt választja.
Szerintem nem jó irányból közelited meg. Miért kéne a játékba ölt időt bárhogy is visszanyerned? Nekem ez szórakozás, nem akarok pénzt keresni vele (ha pedig akarnék akkor pont hogy a WOW, Starcraft és társaival lehetne) vagy szellemi megvilágosodást nyerni. Akkor játszom amikor éppen nincs jobb dolgom (más az alatt Barátok Köztöt, Való Világot vagy kitudja milyen agymenést néz).
Persze a Borderlands nem egy intellektuálisan megterhelő játék (de szórakoztató), úgyhogy igaz amit irsz az egér-labirintussal, de szerintem a játékos kell tudja hol a határ. A WOW-vel bár lehet van néhány hasonlóság, de szerintem távolról nem egy kategória. Nekem a Borderlands kb 20 óra teljes játékidőt jelentett, ami az jelenti hogy a főbb küldetéseket és az izgalmasabb mellékküldetéseket megcsináltam, a többivel nem foglakoztam. Ez alatt az idő alatt lezárult a történet és mondhatni elegem lett a játékból (persze lehet még benne bóklászni, de minek?). Melllesleg ez a 20 óra nálam már nagyon extrém, nagyon ritka az aminél 10-nél több időbe telik a végigjátszás.
Nem tudom hogy szerinted mit jelent a minőségi játék, de irhatnál példákat, mert mindig keresgélek új cimeket. :) Szerintem sok "klasszikus" semmivel nem jobb mint egy Borderland vagy akármi más amit mostanában lehet találni. Nekem a DOOM, Quake, stb. mindig is nagyon bugyuta játékoknak tűntek, pedig akkoriban keztem az ipart amikor ezek voltak a menők (na és persze a Wolfenstein 3D). Akkoriban nálam inkább Warcraft 1-2, Sim City 2000, Command & Conquer, Dune 1-2, Monkey Island 1-2 voltak az élvezhetőbb cimek. Kb. a Half Life megjelenéséig nem volt FPS amit igazán bejött volna (azóta viszont már egyre inkább arra álltam át).
stewe: tudom hogy most jelent meg az Origins, de egyelőre nem keltette fel az érdeklődésemet. Az Asylum és a City az amit most be akarok fejezni s aztán kiderül, hogy mennyire (és mikor) lesz érdemes pénzt adni az Origins-re.
sahinel: mods komoly? 5 Év alatt 8 szint? én ö percet nem xzánnék ilyenre ezalatt az 5 év alatt csomó értelmes dolgot csinélmattál volna de te wow oztál
nkmedve:igazad van amúgy az említett játékokat mind ismerem amúga a legujjabb batman nem az arkham city hanem az origins és haz az előzők mentek akkor ez is menni fog mert ugyanaz a motor
kaes: ja feltűnt de nem ez az első eset hogy Budapesten forgatnak külföldiek ^^
Borderlands széria még egy másik kiváló példája az egér-sajt labirintusnak, amiben lassan adagolják neked mindig csak egy csipetnyit az orrod elé, apró morzsákat szórnak neked az útra a készítők, mindig legyen éppen egy kevés sikerélményed. Kicsike sajtdarabok, majd a fejezet végén épp egy-egy nagyobbacska, jobb fegyver, több képesség, utána kezdődik az egész ringlispíl elölről, csak erősebb ellenfelekkel, ami ellen ugyanannyi lőszer kell az erősebb fegyverből :D
Szóval a dinamikáját tekintve, ugyanaz tökre mint a wow.
És nem, az egeret nem kényszeríti senki sem, hogy végigmenjen a labirintuson, az sétál bele és az megy rajta végig,
aki csak akar. A félkarú rablóba dobálhatja mindenki százszám az időtallérját. De egy percet sem nyersz belőle vissza.
Kényszerit bárki is hogy olyannal játszodj amivel nem akarsz?
Én most pl. Batman Arkham Asylum-ot kezdtem el másodszor (hosszú idő után), mert nemrég vettem meg az Arkham City-t és mielőtt nekinezdek le akartam tudni az első részt. Azelőtt S.T.A.L.K.E.R.-eket nyomtam végig, azelőtt Max Payne sorozat, Portal 2, Borderlands. Hangulattól függően bármelyiket tudom ajánlani (és egy halom más dolgot is) 1-2 órás esti kikapcsolódáshoz tökéletes (és ami nekem a lényeg, hogy véges a játékidejük).
Nem kell WOW, COD és egyébb multis hülyeségekkel foglalkozni, az maradjon meg a 12-16 éves pistikéknek akiknek nincs jobb dolguk mint napi 10+ órát erre vesztegetni az életükből. A másik pedig ha a régi dolgok jönnek be inkább akkor azokkal kell játszani, nekem bőven van annyi játék az elmúlt 10-15-20 évből amivel most is jól tudok szórakozni, és távolról sincs annyi időm játszani hogy megunjam az összeset.
rvalamit ruosszul csináltál, mert 8 karim volt mind maxon. mér réglől volt bloodguard, stonguard, champion, stb karim.
A gond hogy pont azok kezdtek el kedvezni akik noobok, és alig tudnak játsznani. Ekkor hagytam abba mikor már nem a játék, skill volt a lényeg hanem az acsi meg hogy mennyit tudsz benlenni.
5 év és 8 lvl 85 kari mind epic-ben az mond valamit. Most nincs időm sem játszani, de ha lenne sem játszanék wow-al.
A gond hogy én nem adok ki pénzt olyan játékért amit 2 hónap után kijátszol könnyedén. Mint ahogy nem adok ki pénzt azért a filmért ami nem éri meg, vagy zenéért. A tömegtermelés addig jól ment amíg van pénz.
Mostanság sírnak itt UK-ban is hogy másolnak. A gazdasági válság miatt egyre többen csak akkor vásárolnak meg valamit ha nekik megéri. Míg amíg jól voltak megvettek minden szart, és nem érdekelte hogy kidobta a pénzt.
Vagy dolgoznak rajta eleget vagy beszopják és ez a rendje a dolgoknak. Az hogy szemetet csinálnak és megpróbálják rásózni az emberekre szerintem lehúzás!
C64-el kezdtem . Full kocka vagyok tehát van rálátásom hogy is mentek ezek a dolgok pár éve:D
Hidd el elég sokszor játszottam az alap hl2 vel (2003 ba év játéka) hogy meglássam hogy lehet nem mindent de egyes modelleket igenis lecseréltek, civilek-társulásiak-barátok-járgányok-és azok a modellek amiken feltűnt volna hogy ez 2003 as játék Szóval tényleg nem egy all in conversion de mégis ahhoz képest kaszán néz ki így.
Amúgy a WOW meg az egyéb fejlődős eleinte könnyen aztán még ha 3 hónapig éjjel nappal játszol akkor se éred el a következő szintet szivatós f*stalicska multis játékot én is szívből r*hellem.
Amúgy a WoW a modern kor ördög bibliája nem?
Az jó ha te így gondolod, ja, nem is, mert sajnos nincs igazad.
"This is a graphical / music total conversion"
Azaz a Mod készítői nem nyúltak bele a játék elemeibe, kizárólag a grafikát és a hangeffekteket cserélték le.
Megmaradt a játékos mellett viszont az az idegesítő csaj, amelyik pátyolgat téged, megdícsérget, mint valami kutyust ha jól csináltál valamit. Nem mondhatni, hogy könnyű, vannak benne jó részek, de ez egész amerikai limonádé ott figyel, úgy sztoriban, mint játékmenetben. Ennek ellenére nem ez a játék képviseli a legjobban amitől undorodok már az efféle játékoscsapdáktól. Inkább a WoW.
Oldschool játékok aláznak. Ezek a mostani nagyrészt lekönnyítettek.
Pl. Half Life 2 Cinematic Mod ot játszva sokkal nehezebb mint akármilyen COD http://www.youtube.com/watch?v=VUyHXVZtMsc
Azért még vannak jók.. tény hogy sok elszállt efelé az irány felé.. most a látványt élvezzük.. majd a kettő talán újra összefut :) de ahogy írtam is.. azért vannak nagyon jó sandbox jellegű játékok..
A singlet meg akkor játszom amikor akarom, senki nem sürget. De ez végülis nézőpont kérdése.