Víz-Transzferes Nyomás. Ezzel az új eljárással minden fényezésre és lakkozásra alkalmas felületet egyszerűen be lehet vonni különböző mintázatokkal.
Könnyedén megváltoztathatja autója, motorja optikáját, de akár a számítógépének, laptopjának is egyedi design-t adhat.
Az eljárás nem hasonlítható a hagyományos fóliázáshoz. A VTN-Fólia egy vékony filmréteg ami festékhordozóként használunk. A 30°-os víz és az aktivátor hatására elolvad és csak a filmrétegre felvitt festékminta marad a kész felületen. Így a legkülönlegesebb formájú tárgyakat teljes mértékben mintázatokkal láthatunk el.
A mintázat felvitele után lakkozva vannak az alkatrészek ezáltal tartós is marad mint egy fényezés, hiszen alapjában véve az is.
A fenti írás a saját VTN-el foglalkozó cégem oldaláról származik.
Pontosan ezért érdekes a technológia. Úgy néz ki a dolog, mintha a gyakorlatilag egy vízfelszínen úszó festékréteg lenne, amitől tényleg azt várná az ember, hogy torzul. Ugyanakkor ez igazából egy különleges fólia, ami a vízfelszínen - gondolom valamilyen speciális oldószer hatására is - könnyen formázhatóvá válik, ugyanakkor mégis "egységes", "egybefüggő", és önálló réteg marad, ami így nem torzul a hajlatokban, hanem felveszi azok formáját, a minta torzulása nélkül.
Ha láttál már rendes fóliázást, az is úgy működik, hogy a kinyomtatott fóliát gyakorlatilag rásimítják célszerszámokkal a hajlatra, de a minta ott sem torzul. A célszerszám szerepét itt a víz tölti be, ami tökéletesen körülöleli a testet, és a saját felszínén lebegő fóliát ezáltal rásimítja arra. A fólia sem tud torzulni, mert az őt szállító víz sem torzul. Azért jobb gondolom ez az eljárás, mint a sima fóliázás, mert egyrészt vékonyabb a felvitt réteg, másrészt gondolom a fólia ragasztásától eltérően ez a fényezéshez hasonló "kötést" eredményez a felületek között.
Na jó, de vajon a felnik oldalán (hengerpalástján) mitől lesz ott a minta ilyen szépen?...
(Hasonlóan vonatkozik a kérdésem a hűtőrácsok függőleges felületeire, amire valahogy torzulás nélkül kanyarodik be a bevonat.)
Ez ugyebár egyfajta fóliázási technika, amit én VTN néven ismerek, legelőször talán olyan 4-5 éve találkoztam vele, amikor a Discovery-n még ment az OCC sorozat, ott vontak be motorokat hasonló technológiával.
Állítólag hasonlóan tartós, mint a rendes fényezés, amiben én azért kételkedek. A víz pedig, azon kívül, hogy a speciális fóliát és festékanyagot aktiválja, azért szükséges, mert tökéletes fedést biztosít, ugyanis a bevonni kívánt elemet teljes hézagmentesen körülveszi, így a teljes felületre közvetíteni tudja a mintát.
most lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de boltban beszerezhető festékkel működik vajon a dolog? Ha egy kád vízbe, pl sima olajfestéket öntünk óvatosan..., az megmarad vajon a víz felszínen?
A víz valószínűleg csak azért kell, hogy könnyebben fel lehessen vinni az adott felületre, fújni vagy ráhajtogatni kicsit nehezebb lenne. Lehet látni, hogy a cucc lebeg a vízen, nem oldódik fel.
Az elején meg valamit ráfújnak, valószínűleg az oldóanyagot, vagy lakkot, vagy ilyesmit.