Egy gesztusvezérlő kamerák nélkül, nem kell hozzá csodagép egy pentium I-esen is elfut. Egy év alatt fejlesztettünk a rendszeren (HUROBAT 3.0) és még közelebb hoztuk a jövőt. Remélem elnyeri tetszéseteket!
Mindent ő számol ki ezért nincs szükség CPU vagy GPU teljesítményre, hogy a fejlesztőknek mire van szükségük, azt eléggé egyszerűen megtudjuk oldani, hogy azokat az adatokat küldje ki. Kiküldheti a koordinátákat vagy akár a bekövetkezett gesztust is vagy mindkettőt. Felhasználási típustól függ, melyik fejlesztőnek, mire lenne szüksége.
Jelenleg, ami hátráltatja az eszközt, az a gépen futó szoftver, amit mi írtunk, hogy a gesztusok látványosan fussanak, már a youtube-ba ágyazott, vagy egy prezentációt lapozó gesztusfelismerő APInk sokkal jobban teljesít, mert nem kézzel vannak megírva az animációk.
A fejlesztésben nem dolgozik programozó, így messze nincs optimalizálva a felület, sem a kezelendő programok, hiába gyors az eszköz az kevésbé jól dolgozó szoftveres környezet miatt még van hova fejleszteni :)
ha jól értem, akkor minden számítás ebben a kis szerkezetben történik, tehát ezeket a gesztusokat is ő ismeri fel, és már csak a parancsot küldi végülis a gépbe... ugye?
ennek ellenére van neki valami low level API-ja is? tehát hogy például egy depth mapot adna, és azzal a szoftver fejlesztők kedvükre játszhatnának? úgy érdekesebbé vállna a dolog.. :)
Leap Motion-t próbálgattuk hasonló célókra, de azzal pont az volt a baj, hogy ő már feldolgozza, amit lát és a kéz struktúráját kapod "csak" meg tőle, és ezzel végülis korlátozva vannak a fejlesztők (és amit csinál, az is eléggé pontotatlan)
hát elvileg csak 5 országból lehet projektot indítani.. (To launch a project, you must be within the United States, United Kingdom, Canada, Australia, or New Zealand..) ..tehát kell egy ottani cím, bankszámla, etc..
Ha ehhez elég messzire lát, akkor a médiavezérlést továbbgondolva lehetne olyan verziója, aminek van tanítható IR felülete, így házimozit, tévét, médialejátszót irányíthatna. Az IR miatt nem lenne fontos a vezérelendő eszköz közelébe tenni, elég lenne pl. a szoba közepén lévő dohányzóasztalra. A jellemzően nagyobb távolsághoz mérten kézzel bejárt Z eltérés csekély, így valószínűleg nem mérhető pontosan, de a síkpozíció talán leolvasható, és az ide gyanítom, hogy bőven elég lenne.
Személy szerint hangerőt nyomógombbal állítani rühellek, arra a potméter való, azzal kényelmes, és potméternél nem csak az adott távirányító fix, egyetlen, közepesen komótos jelismétlő sebessége áll rendelkezésre az ordító reklám halkítására vagy épp a bénán kivezérelt film hangosítására, hanem azonnal le vagy felcsavarhatjuk -- így a hangerő fel/le IR szekvenciák gyorsabb vagy lassabb kiadásával valamelyest analóggá lehetne tenni a hangerőállítást, ami tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzés :D Távirányítón sajnos nem jellemző a forgatógombos hangerőállítás, pedig üdvözölném... Csak egy enkóderkapcsoló (egér görgőjében lelhető fel ilyen) kellene hozzá, meg egy forgatógomb, meg kicsit más szoftver kellene hozzá). Távirányítón ráadásnak jellemzőek a sokszorsok egyforma, mátrixba rendezett gombok, amik közül tudni kell fejből, hogy melyik mi: például melyik a visszatekerés, és melyik a pillanatállj, vagy melyik a némítás. Ezek jellemzően azonnal kellenek, mégpedig úgy, hogy épp el van vonva a figyelmünk (tehát ne kelljen a távirányítóra koncentrálni), mert hallottunk valami zajt, és meg akarunk bizonyosodni, hogy valóban csak egy autó fordult meg az úton, vagy volt egy érdekes jelenet, amit újra szeretnénk nézni, vagy épp látunk valamit a film hátterében, amit tüzetesebben meg akarunk vizsgálni. Épp ezért elég bosszús, ha a távirányítót a tévé fénye felé fordítva kell keresgélni, hogy hol is van az a bizonyos gomb...
OK, vannak airmouse-ok, de azok csak okoseszközökkel működnek (már amelyikkel működik, az RF transmitter miatt feltétel az USB host/OTG), így nem áll szóba távirányítós erősítővel vagy nem-okos tévével, két (pláne több) külön eszközt egyszerre meg pláne nem kezel egy airmouse, egy betanított IR cuccnak meg mindegy :)
marketing tanács: a kameramentesség azért is jó, mert nem mindenki szereti ha realtime bámulja egy bekapcsolt kamera. Pl a gesztusvezérelt konzolok kapcsán is felmerült már, hogy tuti szemmel tartanak online, hogy mit csinálsz otthon :D
jó lehet még a cucc interaktív displayekbe is, vagy olyan érintőképernyős térképekbe amik a plázákban vannak... sokkal higiénikusabb lenne :) Amúgy ha demozni akarjátok, akkor is ajánlanám a plázákat, a népek ott mindenre kaphatóak.
Érdemes lehet még egy olyan feature-t beletenni, hogy pl csak egy bizonyos személytől érkező gesztust érzékeljen, mondjuk valamilyen gyűrű segítségével, ami egy előadáson jól jöhet, hogy ne tudja boldog-boldogtalan váltogatni a diákat.
Ráadásul ezáltal mondjuk színpadi előadásokhoz is kiválóan használható lenne, hogy a hangmérnök rámutat egy mikrofonra, és az ujjával vezérli a hangerejét, vagy egy lámpára, aminek a fényerősségét tudja szabályozni, stb... akár a filmiparban is jó lehet. Vagy mondjuk drone irányításához.
Sőt akár tv-s vetélkedőt is el tudok képzelni, ahol lehetne használni, mondjuk rá kell mutatni a helyes tárgyra, vagy ilyesmi. Aki gyorsabb, az kap pontot...
Ennyi aranyat érő tipp után aztán el ne felejtsetek megajándékozni egy ilyesn kütyüvel, ha kész lesz :)
egyszerűbb játékokat most is lehetne vele vezérelni, de jelenleg mi kéne megírjuk a snake-t, hogy gesztusokkal irányítható legyen, és a program felismerje a külső eszközt hiába usb kompatibilis, a játékok még nem ismerik ezt a device-t sajnos de idővel szerintem változás az lesz, nem beszélve, hogy ezzel lehetne 3d snaket is játszani térben:)
P0sz, pont a kamerás rendszereket akartuk kiváltani, a számítási igények és a pontatlan mélységérzékelés miatt, hanem olyan helyeken ahol nincs kamera, illetve a késést ott a feldolgozó gép teljesítménye adja itt a géptől semmi nem függ.
Szia!
Arra lennék kíváncis, hogy esetleg multitouch szerű több ujjas érzékelés van-e az eszközben?
3D szoftverekben szívesen megnézném a működését mint téregér.
Ugyanezt tudja webkamerával, youtube, itunes, vlc, stb.-t lehet kézmozdulatokkal vezérelni. Nekem tökéletesen működik. Nagyon hasznos kis cucc, ja és ingyenes.
Én két dolog miatt nem használom csupán:
1. ha megy a laptop webkamerája, világít a led mellette, ami zavaróan erős fényű
2. mivel 3 monitoron dolgozok, a laptop nem szembe van velem, hanem oldalt, így ha csak épp a fejemhez nyúlok, hogy megvakarjam/támaszkodjak/bizergáljak valamit, előfordul, hogy azt gondolja pl számot akarok váltani, ha pont úgy áll a kézfejem.
Szívesen!
Esetleg egy olyan szoba szoba létrehozása mint a Gamer -játék a végsőkig című filmben lehetséges lenne vele megoldani. Amúgy érdekes lenne vele egy snake vagy hasonló játékok irányítása már most is és ha egy olyan szobát sikerülne létrehozni mint ami a filmben van akkor egész komoly programok is irányíthatóak lennének vele.
Mi még nem is gondoltuk, hogy digitális eszközökön kívül másra is használjuk, nagyon jó ötlet, pl a kapcsolójellegű dolgok. A mozdulatok kiszűrése már csak szoftveres dolog, hogy melyik gesztusra milyen érzékeny legyen stb...
A kiállítások jó ötlet hiszen személyesen is megtudja nézni az érdekelt réteg, de szerintem Magyarországon, nem sok kompetens ember jár kiállításokra sajnos, és akkor a kavar, ha egy nagyobb céget megkeresünk még azon belül sem tudják, hogy ki a kompetens a döntésben illetve kit lehetne ez ügyben megkérdezni.
Az ötletek nagyon jól jöttek mindenképpen elgondolkodunk egy "digitális szobán" ami gesztusokkal vezérelhető, köszönöm!
Szia!
Rengeteg felhasználási terület lehetséges, gyakorlatilag bármi ami kapcsolóval működik. Pár gyakorlati példa: ki lehetne váltani a villanykapcsolókat, sok esetben kényelmes lehet ha a helység bármelyik pontjáról tudjuk kapcsolni a villanyt; távirányítók helyett is lehetne használni; digitális képkeretekbe is be lehetne építeni és ezzel váltani a képek között; ha a kocsiban a telefon elkezd csörögni hasznos lenne ha egy intésre fel lehetne venni kihangosítva.
És akkor pár "hibalehetőség": ha több ilyen eszköz is van a közelben akkor ki kell szűrni hogy melyiknek szólt a mozdulat; kérdés az hogy mennyire tudja a nem szándékos mozdulatokat kiszűrni mert hát nem szeretném ha az ágyban megvakarnám a fejem és a tv meg max hangerőre kapcsolna.
Ha komolyabban gondolkodtok ebben az eszközben nem csak ilyen tanulmányként akkor azt vegyétek figyelembe, hogy sok ember nem szereti az újdonságokat főleg ha van már valami megszokott és kényelmes dolog ugyanarra. Próbáljatok praktikus és kényelmet elősegítő dolgokban gondolkodni és akár el is mehetnétek vele kiállításra ahol ha valaki fantáziát lát benne akkor segíthet tőkével, marketing lehetőségekkel vagy csak simán kapcsolatokkal
A delay és a reakcióidő között a különbségét a kézremégsszűrő adja, mert a felhasználó szeretné látni hogy szépen mozgatja a kezét a térben és nem remeg egy cseppet sem, mivel a felbontás kisebb mint 0.5mm-er elkerülhetetlen a remegésszűrés. Ha megnézed azt a részt amikor az ujjkövetés van a viedóban az első ablak mutatja a nyers adatokat itt 0.01 sec alatt jönnek be. A kinagyított rész már egy remegésszűrővel ellátott rész. Ahol már nem kell remegészsűrés mert a felhasználó nem látja, nem zavarja a remegés /gesztusok/ ott jól látszik, hoyg a gesztusokra realtime-ban válaszol rendszer a reakcióidő miatt.
Mi egyetemre járunk és nincs mögöttünk egy fejlesztőgárda, hogy mindent optimáljuk, ezt tudtuk kihozni belőle. Az ötletet akarjuk bemutatni, hogy igenis lehet újat alkotni és szakítani a hagyományokkal, semmiképpen nem akarjuk a billentyűzetet vagy az egeret kiváltan ez egy új beviteli eszköz lenne, ahogy te is mondtad.
Lehetőség van több új követésére is egyelőre nem volt erre szükség, mert térgesztusokat tudunk követni és a z koordináta nagyon nagy szabadságot adott nekünk, de ha majd kifogytunk a gesztusokból mindenképpen jöhet a multitouch.
A teret virtuálisan belehet határolni hol érzékeljen és hol nem, így az elhelyezés akárhol lehetséges, nem titok , hogy később szeretnénk monitorba építeni a minimalizált rendszert.
Esteleg ötlet a telefon, tablet és a számítógépes felhasználáson kívül?
Nekem nagyon tetszik a cucc, de videón nekem úgy tűnik, hogy delay jóval magasabb 0.01 s nél. Inkább 0.1 sec felé jár.
Egynél több ujjat it tudtok követni? Mert 1 kézzel komplexebb guesture-ökhöz szükség lesz több ujjra. Pl (forgatás)
Másik fontos dolog a használhatóság. Első blikkre a monitor alá helyezni nem túl jó ötlet, mert át kell nyúlni a billentyűzet felett, ami hosszú távon fárasztó. A lényeg az lenne, hogy ne kelljen felemelnek a kezem a asztalról egy guesture miatt, csak csuklóból tudjak valamit csinálni, különben elfárad a kezem hosszú távon. Így elsőre azt gondolom, hogy nem az egeret vagy a billentyűzetet hivatott kiváltani, hanem egy plusz beviteli eszköz.
van zoom funkciója is egy mélység mozgatásával, csak a korlátos videó hossz miatt, az nem került bele, de mi is úgy gondoltuk, hogy nem maradhat ki a repertoárból :)
Szerintem érdemes lenne továbbfejleszteni , mondjuk úgy , hogy egy a monitor elé fektetett lapra érintkezőkkel ellátott gombokat szerelünk amikhez ezeket a funkciókat ( lapozás görgetés esetleg egyes karakterek betűk megjelenítése a képernyőn ) hozzárendeljük és akkor ezek a széles mozdulatok helyett az ujjunkkal történő nyomkodás útján vezéreljük a gépünket .... nem tudom elképzelhető-e az eszköz ?????
Sziasztok, én vagyok az egyik fejlesztő és szeretném megköszönni az IZÉ-nek hogy kitette!
Még csak prototípus állapotban van a rendszer ezért még nem vásárolható, még sok fejlesztés előtt állunk /méretcsökkentés, érzékelt terület növelés stb.../
Szeretném, ha segítenétek ötletelni, hogy milyen helyeken lehetne felhasználni, nektek hol tenné kényelmessé a használatot
Mindent ő számol ki ezért nincs szükség CPU vagy GPU teljesítményre, hogy a fejlesztőknek mire van szükségük, azt eléggé egyszerűen megtudjuk oldani, hogy azokat az adatokat küldje ki. Kiküldheti a koordinátákat vagy akár a bekövetkezett gesztust is vagy mindkettőt. Felhasználási típustól függ, melyik fejlesztőnek, mire lenne szüksége.
Jelenleg, ami hátráltatja az eszközt, az a gépen futó szoftver, amit mi írtunk, hogy a gesztusok látványosan fussanak, már a youtube-ba ágyazott, vagy egy prezentációt lapozó gesztusfelismerő APInk sokkal jobban teljesít, mert nem kézzel vannak megírva az animációk.
A fejlesztésben nem dolgozik programozó, így messze nincs optimalizálva a felület, sem a kezelendő programok, hiába gyors az eszköz az kevésbé jól dolgozó szoftveres környezet miatt még van hova fejleszteni :)