100 métert kínszenvedés egy ilyenben utazni, pláne itt nálunk. Egy gyártó, mikor sportosít egy modelljén (pl gti verziók) ültet a kocsin 1, max 2 cm-t. Ez nem véletlenül van így. Ezzel csak elrontják az egészet.
Gondolom, akkor is menőnek érezte magát a srác, mikor ezen incidens után kiszállt ebből a szarból.
Ez?! Főként parasztvakítás, nem több.
Viszont szerencsére vannak értelmes és igényes követői is ezen szórakozási formának. Egyes esetekben akár már művészetről is beszélhetünk. Nekem is van egy amúgy gyárilag sem gyenge autóm és bizony optikailag ha minimálisan is, de hozzányúltam. Na nem, ez nem a tescós króm sárkányos matricát jelenti, hanem szakszervizek által is forgalmazott és támogatott minőségi kiegészítők és alkatrészek, hivatalos igazolásokkal és papírokkal. Én úgy gondolom, hogy ebben is, mint minden másban az igényesség, ésszerűség és a mértéktartás a legfontosabb, amit persze nehéz megtartani.
Egy szép fényezés, alufelni, gyári spoiler szett, állítható futómű vagy sportrugó, sötétítés vagy erősebb fék nem igazán károsítja autónkat, sőt, sok esetben javíthatja a menettulajdonságot, komfortérzetet vagy a megjelenést.
Ugyanazt, amit a gyereket élelmiszerrel ellátni is alig tudó, de azért az ájfont megvillantó anyuka vállán a guccsi táska. A zasztra meg a stift közkedvelt áldozatok egyébként is, mert pár ezerből ráb*szol egy ilyen csövet és megvan a +50 mentális lóerő :)
A tuning egyébként sokféle stílusban és mértékben készülhet. Tuningnak számít egy a gyáritól extrább fényezés + valami szép garnitúra felni, esetleg egy rendesen megcsinált kipuff rendszer. Fóliázott ablakok hátul, esetleg valami jóféle kárpitos munka belül (már ha nem egy 20 milliós autóról beszélünk, ahol nyilván többnyire csak rontani lehet a dolgokon)...ezektől nem lesz semmivel sem kevésbé használható a hétköznapokban. Persze itthon ez a ritkább, de hát a balkán már csak ilyen.
Az mondjuk tény, hogy ez a konkrét vas elég gusztustalanul van megcsinálva. Az a kerékjárati ív, azok az illesztések...istenem! Nagy kontár volt, aki elkövette :)
Mert nem mindenkinél azok a szempontok érvényesülnek, mint nálad, jóember. Ha nem tűnt volna fel, ez valami autós rendezvény, tehát esélyes, hogy nem gyári mondeókkal fog érkezni a nép...
Miért jó az, hogy az autógyártók által sok pénzért kifejlesztett, tesztelt megoldásokat, aminek a célja a legnagyobb komfort, menetstabilitás stb. elérése tönkreteszik ilyen átalakításokkal, ami miatt majd pattog az úton a kocsi, egy 4 cm-es kiszögellésen fennakad és korlátozza a jármű használhatóságát, esetleg az élettartamát is csökkenti a nagy rázkódás. Vezettem már ültetett kocsit, és esküszöm jobban elfáradtam benne, mintha biciklivel mentem volna.