Ezt akár a Golfostól is meglehetne kérdezni, talán nem akart volna befurakodni jobbról annak ellenére, hogy zöld jelzést kapott, hanem türelmesen megvárni, mit akar az előtte lévő. Ezért jobb kiengedni a buszokat is, stb.
A városi forgalomban főleg úgy kell vezetni, hogy figyelsz mindenre, de bárki tévedhet, nem egyedül vagyunk ugye az utakon.
Ja ezek után és óta, inkább én vigyázok, és úgy közlekedek teherautó mögött és előtt, hogy lássam a teherautó tükrében a sofőr arcát. Akkor nem lehet baj.
Engem tolt már le kukás autó az útról, úgy, hogy én szabályosan egyenesen haladtam, ő meg sávot akart váltani. Amikor megkérdeztem, hogy képzelte ezt, azt mondta, bocs a holttérbe kerültél. Kérdeztem, hogy ilyen gyakran van-e. Évente egyszer-kétszer megesik. Biztos vagyok benne, hogy nem figyelt, de abban is, hogy van az a szitu, amikor nem látja, ha mellette van valaki. Még személyautóban is van holttér ugye. Ami engem mondjuk nem nyugtatott meg.
Sok teher és szállítójárműben van belső tükör, ráadásul ha jól látom ezen is van hátsó szélvédő. De itt ez nem is lényeg. Az ember nem vezethet úgy minden pillanatban, hogy azt lesi, körülötte, mögötte, mellette mi zajlik. Ezer más dologra kell egyszerre figyelnie egy sofőrnek, ha vezetsz, akkor ezt te is tudod. Ha ilyen egyszerű lenne, akkor soha nem lennének balesetek, karambolok. Miért kell mindig egyből a legrosszabbat feltételezni a másikról?!
Há' persze, mert gondolom te is úgy vezetsz, hogy egyfolytában jár a fejed, mint a kerti locsoló.:)
Egy sima kanyarnál én sem a tükrömet bámulom, hogy nincs e egy barom bicajos, aki oldalról belém jön. Mert ha direkt húzta volna rá a kormányt, akkor ok, de itt semmi ilyenről nincs szó.
A Golfos hülye volt és kész. Nincs mit ezen szépíteni.
"a másiknak kötelessége elkerülni a kontaktot amint van rá mód." Ebben pedig benne van a megoldás is. Azaz, ha "van rá mód". Itt nem volt.
Nem, de aki egy ilyen monstrumot vezet, folyamatosan a tükröket + az utat nézze már, járjon a feje és figyeljen, még ha a szürke autós hülye is volt.. Benne van a KRESZben, hogy ha valaki balfasz módon ugyan szabályt szeg - ami ebben az országban már-már szinte normálisnak számít, elég csak a jelzőlámpás sárgán és piroson való áthaladásokra gondolni-, a másiknak kötelessége elkerülni a kontaktot amint van rá mód.
Szerintem tök mindegy itt ki volt a hibás (a szürke kocsis volt a hülye), mert a teherautósnak nem kellett volna nekimennie. Bár lehet hogy pont holttérben volt már az autó, de valószínű pontosan látta, hogy a barom arra akar elosonni, és az az érzésem, hogy úgy gondolta a teherautós, hgoy megleckéztetem. (amit meg tudok érteni, és biz mondom én is sokszor szívesen megtenném, és lehet, hogy ha nem saját autóban ülnék, meg is tenném)
Öcsém ha van jogsid most edd meg de rögtön... Ekkora faszságot.
Nembeszélve arról, hogy nem ráhúzta hanem szűkült a sáv a kanyarban és nagyívben tudott csak ráfordulni.
Egy sávban két jármű... Szerinted? +Jobbról előz index nélkül.
Így van, szerintem is egyértelmű. Ráadásul ha sz.r napja van a rendőrnek, akkor ad egy kis plusz büntit a retkes, olvashatatlan rendszám miatt és az irányjelző nélkül kivitelezett sávváltásért is.
Szerintem Oroszországban sem lehet jobbról előzni. Ez meg egy sáv volt szóval sok mindenről nem lehet beszélni. Persze ha a tartálykocsi vezetője jobban figyel el lehetett volna kerülni a dolgot.
Csak halkan mondom, hogy a megkülönböztető jelzés az kék, vagy vörös színű, a sárga villogó jelzést pedig figyelmeztető jelzésnek hívják, és elég nagy a különbség a kettő között "jogosultság" terén. ;)
(http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0700012.irm)
Azt nem tudom, mennyire szabályos elromlott narancssárga villogót a vészvillogóval helyettesíteni (számomra ez kb. egyenértékő az elromlott tompított helyett a ködlámpa használatával - legalább valamit használ helyette), de mivel figyelmeztető jelzésről van szó, vagyis azt hivatott tudatni a többi autóssal, hogy "figyelj, bazinagy autó vagyok, és veszélyesen/lassan haladok, figyelj jobban oda rám", szerintem mindenképp a személyautó hibázott. Pláne, hogy a tartálykocsi kisorolt a jobb szélső kanyarodó sávba (felfestés), jobbról nem kellett számítson további autóra, és abban forgalomban, ekkora döggel, pont elég a balról érkezőket figyelni, nem még a jobb oldali holttereket is. Persze attól még figyelhette volna, de a másik autónak ott semmi keresnivalója nem volt. Szerintem.
Amúgy a vészvillogót személyautón szokták használni lassú haladásnál, ha elromlott valami a kocsiban, és ezért csak gyökkettővel tud haladni, vagy vontatják, nem csak álló kocsin, bár egyesek szerint ez nem annyira szabályos, mindenesetre ha ilyet látok, eleve óvatosabban közelítem meg.
A tartálykocsi a a vészvillogót narancssárga megkülönböztető jelzésként használja, ami nem teljesen hivatalos, viszont a volkswagen sem teljesen szabályosan közlekedett, mert sávon belül kerülte/előzte jobbról, miközben látta, hogy a tartálykocsi halad (tehát nem feltételezhette, hogy műszaki hiba miatt áll az út közepén). Amúgy a másik tartálykocsin is villogott a vészvillogó, tehát szerintem valami figyelemfelkeltő céllal használják, hogy lassú jármű vagy akármi. Ez persze nálunk nem elfogadott, de nálunk van felszerelve hátra is narancssárga villogó, hogy a hátulról jövők is lássak, ezen a videón viszont csak a fülke felett van.
Tehát az itthon jogszabályok szerint mindkettő hibás, az ottaniak szerint meg akár még a fekete bmw-s is lehet ha nagyon csúnyán nézet a rendőrökre :)
Egyértelműen az autós. Ugyanabban a sávban jobbról hogy lehet kielőzni egy teherautót kanyarban??? Idióta. Azért van tán a szeme a sofőrnek, hogy lásson vele. Haladt a teherautó is, ráadásul az elsőnek a figyelemfelkeltő sárga villogója is ment, a hátsónak lehet el volt romolva, azért használta a vészvillogót.
Nem tom ki hogy van vele, de én nem kezdek el ilyen forgalomban szabálytalan irányban és módon előzni egy vészvillogós járművet, főleg ha nem is látok tőle rendesen. :S Valószínűleg a sietség és türelmetlenség hozta meg a gyümölcsét.
Szerintem a teherautó. Egy sávban voltak, és jobbról nem lehet előzni (legalábbis a hazai KRESZ szerint), de a teherautó vészvillogása azt jelentette a másik autós számára, hogy műszaki hiba miatt nem tud továbbhaladni, ennek ellenére folytatta útját és ráhúzta a kormányt. SZVSZ