Ez nem magyarországi felvétel. (You don't say!) Ha Magyarországon történik hasonló, saját tapasztalatból mondhatom: nincs olyan hogy ki a nagyobb barom. Mindketten szabályt sértettek és ezzel a magatartásukkal mindketten hozzájárultak a baleset bevöketkeztéhez.
Autópályán 60 és 130 km/óra között bármilyen sebességet választhatsz, kivétel a relativ gyorshajtás és a sebességkorlátozás esetét. Viszont lakott területen kivül jobbra tartási kötelezettséged van, kivéve, ha a forgalom mértéke indokolja a belső sáv tartós használatát. Ez az egyik leginkább szubjektiven értelmezhető szabályunk.
Mindenesetre sem a Camaro, sem a pickup, sem a dashcam-es autó nem tartott megfelelő követési távolságot. Az úttest elhagyása (záróvonal) természetesen vitán felüli.
És nem, nem a Camarósnál pattant el valami, hanem a pickuposnál. A Camarós jobbról előzős belépője már eleve kritikán aluli manőver volt.
Én ilyenkor vagy megállok, vagy otthagyom az egész bandát a gecibe. Legalábbis motorral. :)
Nem kapsz minuszt tőlem, de azért nem teljesen értek egyet :) Sose tudhatod miért siet valaki jobban a másiknál adott helyzetben, éppen milyen stresszhelyzetben van az illentő, és mennyivel rontasz a helyzeten azáltal, hogy igazságosztót játszol. Lehet éppen miattad követ el egy olyan hibát az adott BMW-s egy idegroham során, ami az ő vagy mások életébe kerülhet (akár a te életedbe is).
Én ritkán lépem túl a 130-at, és ha meg is történik akkor annak oka van, de mindig elengedem azt aki jobban siet.
A videóban nyilvánvalóan látszik a provokálás (a pickup előzésbe kezd, majd hirtelen lassit a kamion orránál), onnantól kezdve ez már nem kreszről, hanem forgalmi veszélyeztetésről és tesztoszteron-harcól szól amiben mindkét jármű vezetője hibás. Ha a pickup elengedi a Camaro-t mint mindent normális ember, akkor nem lett volna baleset, ennyi.
nem tudom te közlekedtél-e már az egyesült államokban:
1. a legtöbb államban a maximális megengedett sebesség autopályán 110km/h.
2. Pl ohio államban nincs kötelező jobbratartás a kresz szerint
3. A belső sávot az amerikai közlekedési morálból adódóan nem úgy használják, mint pl itthon vagy európában.
4. Nincs külön sebességkorlátozása a kamionoknak, mint európában. A kamionos feltehetően az autópályán megengedett sebességgel halad.
Tehát a kamarós faszjancsin kívül kb mindenki a szabályoknak megfelelően közlekedik a videón, ha a kresz szerint tekintünk a felvételre.
Nálunk, az autópályán 130 km/h a megengedett sebesség. Megmondom őszintén, Én is csináltam már olyat, hogy előztem, (megengedett sebességgel) utolért egy BMW-s barom, előzés közben, és le akart tolni-villogni-dudálni. Megelőztem még 5 autót, csak azért, mert türelmetlen volt. Ja, és amikor bejött a seggembe, rávillantottam a féklámpát. Mindjárt majdnem betartotta a követési távolságot. Lehet adni a fekete pontokat...
Ha megszámoljátok az adott idő alatt elhagyott sávelválasztó vonalak számát, látható, hogy a kamion mellett a pickup kb. 20%-al csökkentette a sebességét.
Úgy a 25. másodperctől látható, hogy a pickup előtt is mennek (látszik az árnyéka, és a 40. másodpercnél maga az autó is). A sportkocsi közéjük próbál benyomulni.
A sportkocsis egy barom. A pickupos is egy barom, mert semmi baja nem lett volna, ha hagyja a sietős autót.
Amit ezután a pickup csinál, azért a helyszínen főbe lőném. Ahogy a sportkocsis is az előzésért.
Igazság szerint nem tudom eldönteni, melyik a nagyobb barom.
Szerintem a kamionos lassított, de a pick-up-os észrevette, és ő is lassított. Mert 1-2 alkalommal mintha mindhárom jármű közeledett a kamerás felé, és nem tűnt úgy, mintha ő gyorsított volna. (pl 1:45)
Amúgy mint sok esetben, itt is akkor történt a baleset, mikor valaki telefonált vezetés közben. :D
A Pick Up szándékosan provokált, majd a Chevy sofőrjénél elpattant valami és marhaságot csinált.
Azon lehet vitatkozni, hogy ki a fő vétkes, én részemről inkább a Pick Up-ra szavaznék, mert:
1. A belső sáv előzésre van, nem arra, hogy a külső sávon közlekedő kamionok sebességével haladj rajta (ami általában az autópályák megengedett sebességétől távol áll) és akadályozd a forgalmat. Engem is nagyon fel tud idegesiteni ha valaki csak tötymörög a belső sávon.
2. A szándékos provokációnál rosszabbat nem igen tudok elképzelni autópályán, sokkal rosszabb mint bármilyen gyorshajtás.
Először erre gondoltam én is, de aztán megnéztem még egyszer:
- a pick up rágyorsít, amikor a chevrolet be akarja előzni, igaz a sportkocsi se körültekintően előzött, de a pick up genya volt helyből, simán el tudott volna menni a chevrolet
- ha már mondjuk nem engedte, nem kell szívatni, ráfékezni, mert balesetveszélyes. Bár megértem azt is, ha valakinek elege van a faszokból, és megmutatja, nehogy már mindig félreálljon az ember, a másik meg röhögjön a markába, hogy én vagyok a király. De azért gyorsítani, lassítani, fékezni, mások épségét veszélyeztetni a pick upnak sem szabadott volna.
- Ha már tök szabálytalanul de csak sikerült a sportkocsinak majdnem beelőzni, fékeznie kellett volna a pick upnak, hadd menjen
- a kamionosnak, ha egy csöpp esze lett volna, fékez egyet, és elhúz a francba a chevrolet
Így viszont mindhárom jól összetört. Jól megmutatták!
Itt nincs mit igazságot tenni. Abban az esetben, ha a SUV betartotta a sebességkorlátozást. Igaz, akkor a kamion túllépte, de a sportkocsi (Chevrolet) akkor is szabálytalan volt.
1 Pickup közúti veszélyeztetés 3 év börtön.
2 Chevrolet szabálytalan előzés baleset okozás hát nem is tudom...
Sztem nálatok is elpattant volna ennyi idő után.
Erre j a galytörő rács elől :D