Meglepő módon pont a magyar kamionosoknál láttam, hogy csesznek jelezni, hogy előzhetsz ellentétben a román kamionosokkal, akik még akkor is jeleznek, amikor nincs értelme.
Az nem lehet, hogy csak simán fordítva ismerik az "etikettet" az említett nációbéli kamionosok ?
Mert ha végiggondolod annak is lenne értelme: "balra kerülhetsz", "jobbra tarts mert jönnek".
Ebben az esetben ez a hátul haladónak szóló direkt üzenet.
Míg a kialakult rendszerben a saját "várható"(de soha be nem következő) mozgásának jelzésével üzen ill késztet a kamionos, ami jobban belegondolva indirektebb, mint a fenti, bár végeredményében logikusabb : hiszen az elvárt válasz reakció a lényeg, nem az, hogy ténylegesen irányt változtat-e a kamion.
Hasonló most is működik. Beláthatatlan helyzetben a legtöbb nagygépes jobbra indexeléssel jelzi, hogy mehetsz, ill. balra, ha nem kellene kimenned előzni.
Kivéve az országutak gyilkosait, az észt, lett, litván, és ukrán kamionosokat, akik ha már nagyon unják a vezetést, direkt adnak rossz információt az utánuk jövőknek.
Persze, az is jó lesz, de jelenleg az még elég drága technológia, és miután elérhető közelségbe kerül onnantól kell az országban legalább 15-20 év átfutási idő mire az emberek 90%-a eljut arra a szintre, hogy lecserélje az autóját ilyen önvezérlésű járműre.
Ez is egy klassz technológia lesz/lenne, csak ha megjelennek azok közlekedési rendszerek, ahol minden mindennel kommunikál és automatikus, akkor máris feleslegesnek tűnik. És ugye már gőzerővel dolgoznak azokon is.
Ha előbb kifejlesztették volna, több haszna lett volna.