Régebben voltak olyan alkalmazottak is, akik járkáltak a pénztáraknál mikor hosszú sor volt, és próbáltak rávenni embereknek, hogy próbálják ki ezt az önkiszolgáló rendszert. Ilyet már rég nem láttam hogy csinálnának, használja már elég ember magától.
Nem teljesen értem miről beszél a cikk, hogy "nagy újítás", meg "egyetlen üzletben" több Tesco-ban is szerintem legalább egy éve van ilyen, szoktam is használni, mikor csak pár dolgot veszek gyorsan. Ha sok cucc van nálam, akkor jobb hagyományos pénztár, ha nem valami ultralassú pénztárost fogok ki.
Tudom miről beszéltél. Ettől függetlenül én még a gyorséttermeket is átalakítanám hamburgerkiadó automatákká (ha már valakinek arra van szüksége).
Amúgy mi az a 2-3 mondat? "Hogy van, hogy telik a napja?", "Hogy felment a pálpusztai ára!"? "Milyen szép időnk van ma!" És egyéb hasonló tartalmas beszélgetések? Mert ilyeneket szoktam hallani...
Én Gandhival értek egyet ebben: "Csak akkor beszélj, ha a csendnél értelmesebbet tudsz mondani."
Szerintem beszélgetni beszélgessen az idősek otthonában, ne a sort tartsa fel. ;)
Nehogy azt hidd, hogy a pénztáros 10-ből 3x meg tudja mondani, melyik pékárut fogdossa! :D Én szoktam nekik mondani, mert mire kikeresi a kis bibliájából, letelik a munkaideje.
Fáradjon el a halál velük, én nem érek rá ilyenekre. Egyszer kérdezte meg egy aszfaltpattanás, hogy megnézheti-e a szatyrom ellenőrzés céljából (a pénztárost akarta ellenőrizni), mondtam, hogy nem és elsétáltam. Hívjon rendőrt, ha problémája van, neki van joga feltartóztatni, iratot kérni, stb.
Én valahol vele is egyet tudok érteni, szem előtt tartva, hogy más-más embereknek másak az igényeik. Amíg nem erőltetik az emberre a csipogós vásárlást meg az automata kasszát, addig jó.
Én is szeretek 2-3 mondatot beszélgetni a kasszással és arra is odafigyelek, hogy lehetőleg ne valami életunt egyedhez álljak be. Viszont aki szeretne gyorsan végezni és szívesen használja az automata kasszát, azt nem fogom emiatt elítélni. Legalább nem előttem áll a sorban! ;) Az automata kasszáknál egyébként az zavar még, hogy sokszor nekem kell megkeresni azt a péksütit a listából, amit találomra tettem be a zacskóba, mert jól nézett ki... de mi is volt a neve??? :P :D Ez a csipogós annyiban jobb, hogy nem kell keresgetni a katalógusban, sem a nevét megjegyezni, mert egyből ott helyben lehúzod és kész is!
A becsületességgel kapcsolatban is vannak fenntartásaim, de majd kiderül a használat során, hogy ez mennyire igazolódik be. Egyébként szerintem a biztonsági őr nem turkálhat a táskádban, ezért szokták megkérni a vásárlót, hogy fáradonj velük és pakoljon ki ő. ;)
USA-ban, Svédországban is már kb. 25 éve működik ilyen.
Amúgy ahogy olvasom (mondjuk nem a cikkből, mert azt valami idióta írhatta) szúrópróbaszerűen lesznek ellenőrzések. Bár abban nem vagyok biztos, hogy egy biztonsági őrnek van-e joga kotorászni a táskámban...
Egyik (magyar) ismerősöm épp nemrég mesélte, hogy Svájcban is sok helyen így működnek már a boltok. Csak a mentalitásbeli különbségek érzékeltetésére: Neki is első dolga volt rákérdezni, hogy nem félnek -e tőle, hogy csalni fognak így az emberek a vásárlásnál. Mire a svájciak döbbenten válaszolták neki, hogy eszükbe sem jutna csalni, nem érné meg, hiszen örülnek neki, hogy ilyen innovatív, kényelmes és időt spóroló megoldásokat vezetnek be, ha trükköznének vele, akkor viszont azonnal megszüntetnék, ami mindenkinek rossz lenne.
De ezzel legalább nem botlasz bele a pénztáros unott, flegma fejébe (tisztelet a kivételnek), meg abba a végtelenül ostoba kétszavas kérdésbe, hogy "Nincs kisebb?". Imádom, mikor ötezressel fizetek 800 Ft-ot, még csak nem is tíz- vagy húszezressel, ráadásul nem a sarki fűszeresnél, hanem a tecsóban, vagy a madaras verziójában. Ha volna kisebb címlet, akkor miért ne adnám azt, ha meg valamiért nem akarnék kisebbel fizetni, akkor pedig tök felesleges a kérdés.