Szerintem ez egyszerű. Az alábbiak szükségeltetnek hozzá:
- programozás
- sok-sok gyakorlás
- tökéletes időzítés (az eltárolt részek miatt)
- tehetség
A többi meg már megy magától.
Amúgy a japánoknál ez már évtizedes hagyomány , hogy kislányok ( meg persze más is ) tanulnak ilyen hangszereken ilyen produkciókat ( fele élő fele tárolt ) . Annak idején 20 - 30 éve még leesett az ember álla , hogy hogy csinálja meg " nagyzenekar " de a mai világban egy átlagos okostelefon is tudja ennek a technikai hátterét tehát szerintem már nem egy akkora produkció mint volt régebben .
De lehet örülni neki csak arról van szó hogy ennek a produkciónak jó része előre tárolt adat ( midi file ha valaki még nem hallott volna róla vagy esetleg a hangszer saját formátuma ) tehát a lényeget ... a hangszerelést a ritmusszekciót nem a kislány csinálja " ríltájm " ...persze ezt nem is lehetne . A produkció lényegét viszont ez adja . Ügyes , szép produkció sokat gyakorol tehetséges meg minden valószínűen zongorán is pont ilyen tehetséges lenne . A kis menyasszonyruhája meg kimondottan cuki .
( a lezongorázásról meg annyit , hogy már sokat felejtettem , de ha nekiállnék rendesen gyakorolni akkor ha le nem is , de így azért még tudnék )
Nem szoktam divatból fikázni, nincs ilyen indíttatásom, de a többiben lehet, hogy igazad van és túlreagáltam a dolgot. Elnézést kérek érte.
Viszont az a tény hogy a leányzó ilyen masinával adta elő és nem egy orgonával, bennem ellenérzést vált ki: túlzottan automatizált minden, rögtön ez a weboldal jutott eszembe ( http://www.hackertyper.com/ ), akármit pötyöghetsz, egy kód jön össze.
Azért a Back to the Future-ben vannak kemény témák, pl. itt a bal kéz: https://youtu.be/NRBqsJNxMfk?t=1m19s
Közben meg nyomja a pedálokat. :D
Ebben a korban ez nagyon jó technika, tényleg kivételes!
Arra lennék kíváncsi, hogy a programváltásokat ki programozta. Mert azt se lehetett semmi összeállítani!
Te is inkább csöndben maradtál volna, lehet okosabbnak tűnnél.
Először is zongora felvételin nincs orgonapedál használat. Zeneakadémián se. Kicsit bonyolultabb függetleníteni a lábaid és mellette még pl. a hangerősséget a hangerő pedállal állítgatni.
Másodszor a kiscsaj ránézésre még messze van a középiskolától.
Harmadszor meg attól, hogy ezek a filmzenék nem virtuóz zeneművek, még simán lehet, hogy nagyon komoly, bonyolult darabokat is eljátszik, ez ebből nem derül ki.
"Aki orgonázik/orgonázott az meg tudja ugyanezt, feltéve, ha eleget gyakorol."
Tényleg, végül is bárki bármit meg tud csinálni, feltéve, ha eleget gyakorol! Ezt akkor tulajdonképp minden 2. videó alá beírhatnád. Mily nagy szerencse, hogy előbuggyant belőled! Öcsém, mekkora bölcsesség!
Ja bocs, mégsem.
Nem csak az "akkor kritizálj ilyesmit, ha te jobbat tudsz ennél" divatos, bár ahogy nézem ilyet senki nem írt lejjebb, csupán annyit, hogy "ügyesek vagytok, ha ti is elnyomjátok ezt így (majd pár évesen, mert ez óvoda szint amit nyomtok), de nem lehetne inkább csak örülni neki?", hanem a fikázás is divatos, főleg itt agyarországban. Itt mindenki mindenhez ért, és kurvára nem tud örülni más sikerének, vagy csak jól érezni magát egy ilyen videót látva. Senki nem mondta, hogy fosd le a bokád tőle, a véleményét meg igen, mindenki megírhatja, de akkor vállalja is a következményt, hogy arról is véleményt mondanak, ne adj isten lepontozzák.
Még néhány gondolat ezzel kapcsolatban:
Ha egyszer megnézel egy ilyen filmet a jutúbon, onnantól kezdve az elkezdi rád ömleszteni az ilyen és ehhez hasonló műveket, ezerszámra.
A sok-sok büszke apuka/anyuka tölti fel a sok videót, reménykedve, hogy hátha kiugrik a gyermek a tehetségével, felfedezik, sok pénzt fog termelni. Szerintem sok gyerek van úgy amúgy ezzel, hogy a pokolba kívánja a zeneiskolát, a leckék helyett inkább mást csinálna, de anyu/apu erőltetik, mert....
Na mindegy, visszatérve: sz*rásig tele van már ilyesmivel az internet. Ha ebből ki akar valaki emelkedni, valami egyedit, eltérőt kell alkotnia. Ha egy átlagos teljesítményre mindig csak dicséretet kap, mert "örülni kell neki", akkor a büdös életben nem jön rá, hogy miért nem sikeres, pedig mindenki csak dicséri.
A leányzótól most megnéztem ezeket a belinkelt videókat, azt mondom, jó, mert tényleg az.
De a büdös életben többet nem fogom elindítani, hogy újrahallgassam.
Akkor most ? Dicsérjem ?
Nem, a véleményem az róla, hogy jó, hallgatható, ilyesmi. Sőt, örülök is, hogy tud orgonázni.
DE attól még ez nem kiemelkedő teljesítmény, ugyanezt elég sokan tudják ebben a korban is, legfeljebb nincs hozzá meg a kellő apparátusuk.
Kis off, ez b*szott fel már az Ákos féle műbalhénál is.
Az jópofa érv szokott lenni, hogy "csak akkor kritizálj ilyesmit, ha te jobbat tudsz ennél", általában mosolygok rajta.
Nem kell mindenkinek orgonaművésznek lennie ahhoz, hogy eldönthesse, mennyire tetszik neki egy adott előadás, illetve nem. És ne legyen már az sem, "hogy ha nem tetszik valami, el lehet menni." - Aztán röpködnek itt a negatív szavazatok, mert éppen más véleményen vagyok itt, mint másvalaki.
Ugye itt úgy működik, hogy ha kellő mennyiségű negatív szavazat van egy hozzászóláson, akkor már el is tűnik (persze azért vissza hozható) - MÁR működik a cenzúra, kisebbségben vagy egy véleményeddel, rejtsük el gyorsan.
Na szóval: ha kiposztol valaki ide valamit, hadd legyen már meg a jogom arra, hogy ne tessen, és azt szóvá is tehessem itt. A negatív szavazatot meg akkor kérném a hozzászólásaimhoz, ha valami orbitális baromságot írok, vagy éppen trollkodok, mind most.
Köszönöm.
Őszintén szólva nem vagyok különösebben lenyűgözve, már ami a leányzó képességeit illeti.
Minden hangszer előre le van programozva, melyiken billentyűn milyen hangszer, aztán már csak a kottát kell követni.
Aki orgonázik/orgonázott az meg tudja ugyanezt, feltéve, ha eleget gyakorol.
- programozás
- sok-sok gyakorlás
- tökéletes időzítés (az eltárolt részek miatt)
- tehetség
A többi meg már megy magától.