Ilyenkor értem meg, hogy miért jobb a manuális váltó az automatánál. Mondjuk jelen esetben nem biztos, hogy automata váltós kocsiban ült a csaj, mert egy tanuló vezetőnek nem biztos hogy megvan az a reflexe. De, például az USA-ban ahol szinte minden autó autómata váltós ott az emberekbe nem annyira vésődik bele a pedálok ösztönös használata, mert ott a két pedál az egyik gáz a másik a fék, de nem kell azt a finom lábmunkát végezni mint egy autómata váltós kocsinál, legalábbis én a lassan 5 éves vezetői tapasztalattommal úgy érzem, hogy ágyamból felkelve a helyes gázpedálokat nyomnám pánik helyzetbe, és voltam már olyan helyzetbe, hogy nagyon le kellett fékezni vagy valami hirtelen jött, de (lekopogom) eddig még nem vétettem olyan szarvas hibát hogy például rossz pedált nyomtam volna meg.
Adódik az ember életében olyan váratlan helyzet, amikor leblokkol. Olyan dolog történik, amire nem számított és próbálja felmérni a helyzetet, miközben leblokkol és nem tesz semmit.
Ha láttátok volna, milyen volt, mikor először mentem Simsonnal... :D
Nem csak Oroszországban történik ilyen, rengeteg videó van, ahol főleg idősek csinálják ezt, hogy véletlenül a gázra lépnek a fék helyett, pánikba esnek, és csak még jobban rálépnek. Ez csak egy az USA-ból, de nagyon sok ilyen volt már itt is: http://www.ize.hu/comments.php?post_id=19395
A videón valószínűleg egy félresikerült tanulóvezetői órának lehetünk szemtanúi, ugyanis az elején szépen mondja neki az instruktor, hogy húzódjon ki jobbra, indexeljen, majd fékezzen. Gondolom szegény csaj a fék helyett a gázra taposott, és mikor látta, hogy nagy a gáz, a logikus gondolkodás helyett ösztönösen inkább megpadlózta :)
Csak azt nem értem, hogy odakint nem divat a tükrözött pedálsor az oktató oldalán???
En soha nem ertettem egyik orosz videon se ezeket a szitukat. hogy ilyen mi tortenik? nem hiszem el hogy sok esz kellene ahhoz hogy levedd a labad a gazrol, vagy begorcsol a laba? en nem ertem. Valaki magyarazza mar el hogy ilyenkor mi tortenik. :D