lehet példálózni a finnekkel, és akár összehasonlítani, de mi megy itt: a tanárok nem akarnak tanítani, a diákok pedig nem akarnak tanulni, egyszerű a számítás, csodát nem szabad várni. mennyit is akarnak dolgozni a tanárok, 22 órát, a diákok pedig legszívesebben ellógnák az összes órát. ha valaki tanulni szeretne az egy szájbakúrt stréber pedál, a tanárt megverik, ha tanítani szeretne.
néha tényleg olyan már az egész, mint a szívtipró gimi c. sorozatban, minden szart csinálnak, kivéve tanulnak. és itt is a szar telefont nyomkodják, facebookoznak, játszanak, egy feladatot sem képesek határidőre elkészíteni, nem olvasnak mellé, ahol lehet, de ott ahol nem is puskáznak (ami angol nyelvterületen cheating, itt Mo-on kibaszott menő puskázni), rohadtul nem érdekel senkit semmi, csak tudják le gyorsan az egészet a picsába, minél hamarabb és ne kelljen foglalkozni semmi komollyal. aki ezek ellenére mégis elér valamit az már megy is külföldre dolgozni, oda, ahol a diákok még ettől is jobban leszarják a tanulást, mint olyat.
én alapvetően nem az oktatási rendszerben látom a hibát, hanem az emberek, akár tanár, akár diák, akár szülő hozzáállásában.
jobban belegondolva minek is tanulni, a szebb csajok úgyis pornózni fognak, meg csúnyábbak is, a srácok pedig mennek betanított munkára valami multihoz akár külföldre belföldre tökmindegy.
ok, most pesszimista voltam, mert ' rossz ember vagyok, de ezen változtatok, megváltozom. ez volt az utolsó ilyen eset. mostantól tiszta leszek, kihúzom magam, és az életet választom. már alig várom. olyan leszek, mint maguk, lesz állásom, családom, rohadt nagy TV-m, mosógépem, kocsim, CD lemezem, elektromos konzervnyitóm, jó egészségem, alacsony koleszterinszintem, biztosításom, jelzálogom, első otthonom, szabadidőruhám, háromrészes öltönyöm, kvízjátékom, szemét kajám, gyerekeim, séták a parkban, rendes munkaidő, golfpartik, kocsimosás, elegáns kardigánok, családi karácsony, rendes nyugdíj, adómentesség, csatornapucolás, és a végén, ha már nincs semmi, a halál.'
A Finnek valóban kicsit átestek a ló túloldalára, viszont az, hogy a távol-keleti országok mindenhol az elsők az inkább kulturális háttér miatt van, munkamorál fegyelmezettség stb. A keleti kultúrákat a kollektivizmus jellemzi, az egyén sokkal kevésbé számít mint Európában, szerintem ez a titok nyitva.
Azért azt meg kell említenem, hogy a nagy beharangozáshoz képest a finnek sem a legkiemelkedőbbek a PISA felmérésekben. 2013-as adatot találtam ott matematikából a 15. a kicsit több, mint 30 országból, szövegértésből a 7. és tudományból (ennek nem néztem utánna, hogy mit takar) a 4. helyet érték el, ez persze egy nagyon jó eredmény (Magyarország a sor végén kullog). De ami a lényeg, hogy meg lehet nézni, hogy mely államok vannak az élen. Matematika: Shanghai, Szingapúr, Taipei, Hong Kong, Korea, szövegértés: Shanghai, Szingapúr, Japán, Hong Kong, Korea, tudomány: Shanghai, Szingapúr, Japán, FINNORSZÁG, Hong Kong. Azért soroltam fel ezeket, mert ezek az országok/különleges közigazgatási területek, nem hiszem, hogy a liberális szellemben oktatnának főleg Japán, Korea és Kína, még is a dobogón helyezkednek el már évek óta. Én személy szerint nem vagyok meggyőzve arról, hogy a konzervatív módszer rosszabb lenne, mint ami pl. Finnországban van. Természetesen nem védem a magyar oktatást, mert egy-két eredménytől eltekintve nem érdemli meg, de vannak olyan országok ahol a konzervatív(ab) szemlélettel is kiváló erdményeket tudnak felmutatni.
Hát ahogy elnézem, ezeknek a gyerekekre fényes életpálya vár. Ha megbecsülik magukat, még mecset - takarítók, vagy cipő őrök is lehetnek.
Ha Allah úgy akarja.... :(
Egyetlen diktátor se szereti a tanult, művelt embereket, mert olyan kérdéseket tehetnek fel, amira nem elég a "Gyurcsány" és emútnyócév válasz, ráadásul megvezetni is nehéz őket. Csak a tudatlan barmok jöhetnek szóba, így butítani kell a népet. Ez megy most az országban.