A gumiszőnyeges esetben a rezgések ugyanúgy végigfutnak a köteleken is. Az elmondottak alapján pedig a szoftver ezekből a tesztvideókból származtatott rezgésmintákból alakít ki szimulációkat. Gondolom vannak megfelelő fizikai összefüggések, amik alapján egy algoritmus közelítőleg meg tudja határozni egy test mozgását.
A legjobban egyébként a két bokros videón látszanak a szoftver korlátai. A másodikon pl. az árnyékot nem képes hozzáigazítani a mozgáshoz, az elsőből pedig egyértelműen kiderül, hogy mivel "rezgésekből" dolgozik, minden testet egyfajta rögzített, rugalmas tárgynak kezel. A bokor szélső ágainak végét pl. fixen hagyja, amikor a húzás miatt a valóságban azoknak el kellene mozdulni a helyükről. Szerintem a szoftver jórészt azt csinálja jelenleg, hogy bizonyos algoritmusok szerint egyszerűen felerősíti a tesztvideó rezgéseit, függően attól, hogy milyen erejű, irányú, és mekkora felületre kiterjedő behatást akarunk szimulálni.
Ez most vagy nagyon ügyes átverés, vagy tényleg megcsinálták.
Az szép és jó, hogyha megmozgat egy tárgyat egy kvázi homogén háttér előtt, és a szoftver szépen kimaszkolja a tárgy körvonalait, aztán amolyan szabad hajlítással (ha jól emlékszem a PS-ben is van már ilyesmi) , de pl honnan tudja a szoftver hogy a különböző több alkatrészből álló tárgyak esetén milyen interakcióban állnak a tárgyak alkatrészei, pl ott van az a mászógumiszőnyegvalami, ott ha megmozgatja a kötelet, akkor a szoftver honnan tudja pl az egyik tartókötelet mozgatjuk meg akkor az milyen hatással van a teljes eszköz mozgására (?) mert ugye ha a másik tartókötelet mozgatjuk meg , vagy a hátsót akkor teljesen más mozgást kell eredményeznie. Azt manuálisan modellezik le (?).
A legjobban egyébként a két bokros videón látszanak a szoftver korlátai. A másodikon pl. az árnyékot nem képes hozzáigazítani a mozgáshoz, az elsőből pedig egyértelműen kiderül, hogy mivel "rezgésekből" dolgozik, minden testet egyfajta rögzített, rugalmas tárgynak kezel. A bokor szélső ágainak végét pl. fixen hagyja, amikor a húzás miatt a valóságban azoknak el kellene mozdulni a helyükről. Szerintem a szoftver jórészt azt csinálja jelenleg, hogy bizonyos algoritmusok szerint egyszerűen felerősíti a tesztvideó rezgéseit, függően attól, hogy milyen erejű, irányú, és mekkora felületre kiterjedő behatást akarunk szimulálni.