Aha, tényleg nagyon zsír csak nekem a pálya felét elfelejtette betölteni...amit meg betöltött,ott borzasztó sötét van...
De még ha tökéletesen működne,akkor se lenne valami nagy szám,a kilépés meg egyenlő a gép újraindításával :)
asszem én maradok a "nagy" játékoknál
Nos, egyrészt olvassátok el a letölthető zip-ben levő readme fájlt. Abban leírják, hogy a progi C++-ban készült, minimális mennyiségű gépi kóddal.
És hogy miért jó?
Mert mondjuk a GTA 4-et, ha ilyen technikával készítették volna, akkor nem lenne több 1 gigánál :)
A működési elve meg pofonegyszerű, nem a kész textúrákat tárolják el (képfájlok), hanem a grafikus utasításokat, amikkel létre lehet hozni azokat. Aztán, amikor a loading képernyőt mutatja, azalatt szépen legenerál minden textúrát, és elpakolja a memóriába. Onnan meg már akkor veszi elő, amikor kell.
Magyarul, tömören az van, hogy a srácok nem a végterméket nyomták össze, hanem csak az összerakási utasítást tették bele a programba.
Tényleg szép. Fut DOS alatt is? Merugye itt mögötte van egy grafikus oprendszer is. Annak idején Commodore 64-en max64k-ban (ebben benne volt a képernyő memóriaigénye + kernel) egészen játszható gémek voltak. És ilyen textúrákat is csináltak vele. A fiam ma is szívesen játszik C= 64 emulátoron.
A Chasm volt az első igazán jó ilyen játék sztem. Nem volt nagy gépigénye a hasonló játékokhoz képest és lehetett már benne darabolni a lényeket... :)
Ez a 96 K-s game is királyság!
Assemblybe irodott, es ha jol emlekszem 2004ben nyert vele "theprodukkt" neven futo nem gyenge programozo tanonc. Mindenki grafikakkal allt elo, hasonlokkal mint a winamp visualisation, de o egy jatekot irt meg... gepi nyelven. A gepigenye eleg komoly, tehat hiaba volt az akkori versenyes verzio 64k, minimalis gepigenye 1000Mhz korul van.
szinte már tátva maradt a szám hogy ezt összedobták 96k -ban hiszen ha megnézünk egy hasonló minőségű képet már az is nagyobb mint ez a játék szóval még most sem értem hogy hogy van ez de grat nekik azért...
download .kkrieger: chapter 1 beta here (96k)
but remember this is a beta version, and there are a lot of known bugs. in case you have problems, you might want to have a look at the compatibility section.
Tiszta bugos.. 5 percet játszottam vele 4x ragadtam be a falba :D Amúgy meg semmi opció meg ilyenek.. mouse sensitivity 5000 :D De azért 96ks mérethez képest elképesztő
De még ha tökéletesen működne,akkor se lenne valami nagy szám,a kilépés meg egyenlő a gép újraindításával :)
asszem én maradok a "nagy" játékoknál