Még egy kis adalék a történethez: az a homokos demszky úgy kommunikálja a dolgot, hogy hű de milyen nagy fejlesztést csinált ezekkel a buszokkal, pedig csak pár mintadarabot küldtek ide kipróbálni, ez meg egyből hinti a port a szemünkbe... Amikor meg vagizik a tv-ben, és kérdezi a sofőrt, aki ezt a hosszú ocsmányságot fogja vezetni, hogy melyik járat lesz ez? Mondja a sofőr, hogy a 22-es. Erre demszky nagy ártatlanul, hogy merre is megy a 22-es? ÁÁÁÁÁÁÁ Persze, hogy Budakeszire, ez az egyetlen járat Keszire, és demszky nem tudja, pedig ott lakik!! Dehát, kit érdekel a plebsz, meg a tömegközlekedés, ha én autóval megyek... /már eleve gusztustalan liberális lépés, hogy a főpolgármester kiköltözik a fővárosból.../
én még pár évet adok a volvoknak.. :P egyébként meg ez a hosszú busz szerintem sehol nem tudna normálisan közlekedni..
jah és mellékesen megjegyzem az Ikarus hosszu busza csak 40millio volt.. :P :D
nem, a f*szt nem! amikor hozták őket első ízben, a 76-ossal jártam be az örsre. Minden délután láttam, hogy a VOLVO szervízben ami mellett elmegyünk, a szerelők fogják a fejüket, és szarakodnak. Volt olyan is, hogy azok a remek nagy ablakok amikell fel vannak szerelve, be voltak zárva a klímaberendezés működése miatt, ami mégsem működött. Némely buszoknak már kivan az autómataváltója, némelyeknek meg olyan hangos a motorja, hogy meg lehet dögleni mellette. A ledes kijelzők megint no comment. (tom-tom a fokgyem is egy rakás szar) Sosem fognak annyi futásteljesítmányt bírni ezek a volvo-k mint a 260-asok pl. (tudom, ma már a kocsik is csak 4 évig bírják, bezzeg egy 20 éves még megy)
Nem a Volvo buszokkal van probléma hanem a főváros és az ország közútjaival. Nem szántóföldre tervezték a buszaikat hanem városi utakra amiből szerencsére egyre több van .
jah és csak ugy mellékesen megjegyzem , hogy szerintem a volvo buszok messze nem olyan kényelmesek mint az ikarus-ok..
(és ugy tudom , hogy a 7es vonalán járó volvok futómüve már most kivan..) szóval ennyit a volvokról..
ja összefirkálja... egyébként vidékiként olyan helyekre jár be a busz, ahol hogyismondjam többségben "kisebbség" él. Nem túl jó körülmények között. Néha út sehol, csapáson megy abusz. Komplett leszakítja az ülésről a kárpitot, letépi az oldalát. leszakítja a kapaszkodót, berúgja a szerelőnyílást. Egyébként ezt sajnos nem csak a kisebbség teszi, hanem más is, pusztán poénból. Volt olyan hely, és sofőr, aki a vezetőülés alatt tartotta vaspajszert, persze nem javítási célokra. Ez tényleg igaz. Ezekre az utakra, ilyen helyekre bőven megfelelt volna a 200-as széria. Az oda mercedes. Esetleg Classic. Persze abba is erőltették a Detroit dieselt. Csak amikor elfüstölt a volánnál, minden szerelő nézte, kijött a szervizes srác, rádugta a laptopot, miszerint semmi baja.. Aztmondja: ki kell venni a motort és visszük Győrbe. Röhej. Ha Classic tartotta volna az árát, és nem vitték volna fel az egekbe, egy megfelelő D10-es Euro 2-es motorral kiváló lett volna. A duplacsuklósnak gyenge motorja volt(még nem volt D10-es) kapott egy MAN motort, mivel Magyarországon nem közlekedhetett, eladták Iránnak. Az utat saját lábán tette meg hiba nélkül. Egy biztos: A magyar buszgyártás szerintem soha nem fog feléledni régi mértékében. Az Ikarus '80-as években évi több mint 13000 !! buszt gyártott. Persze a rendszerváltással nem volt tartható sem a korábbi gyártási ütem, hirtelen más szelek fújtak. Szándékosan visszatartott szállítások voltak, és bezárt piacok. Gondoskodtak a mesterséges tönkretételről. Elkótyavetyélt vagyonokról alsó, és felső szinten. Az átláthatatlan szerződések, hogy éppen kinek a kezében van a valakinek a micsodája. Vagy a szájában. Egy biztos: Széles Gábor úr nem fillérekből tengődik, ha tönkre is tett egy régmúltú vállalatot, és sok-sok kisember, dolgozó munkás életét. Minden tiszteletem azoké a mérnököké és szerelőké, szakembereké akik világhírű buszgyárat hoztak létre, és elismert típusokat alkottak.
Igen , és mi volvot veszünk nem ikarust ...
Az meg még megjegyzendő , hogy az ikarus v nem ikarus , magyaroknak tök felesleges igényes járműveket vásárolni , mert összefirkálják , szétrugdossák , belevésik szeretteik nevét , neagyisten lep.sálják . És egy év múlva ugyanolyan mint amivel a jócóbácsi jár ,a 26 éves ikarus ... xD csók!
hát jah.. jól szét k*rták az Ikarus-t.. meg az egyedi vállalatát is.. ami csak ugy megjegyzem nyereséges volt.. nem is kicsit.. (tudom mert családtag ott dolgozott) de azt is elkellett adni a konkurenciának hogy az meg jól szétszedje.. és ugykell nekünk.. 2× annyiért kell behozni a volvokat.. (amik szerintem nem fogják addig birni mint a még mindig szolgálatot teljesitö ikarus-ok)
csak így tovább magyarok.. :P
Hello, az IKARUS mar 1988 (!!!)ban elkeszitette a sajat duplacsuklos valtozatat ! Ikarus 293 volt a tipus jele 22,5 meter hosszu volt 230 utast volt kepes szallitani, es aszem RABA motor volt benne ami kicsit gyenge volt, de lecsereltek vmi erosebbre... Es hogy mi lett vele? nekunk nem kellett igy ha jol emlekszem eladtak vhova kozelkeletre... amugy ezt vhol a neten olvastam, igy kicsit utana neztem es nagyokat dobbentem ! volt egy buszgyarunk ami meg a mai napig elso abban, hogy senki - ertsd SENKI! - nem adott el mukodese alatt osszesen tobb buszt mint az Ikarus ! Na ezt sikerult szethordani, a semmiert privatizalni, lerabolni, a konkurencianak eladni (aki persze a maradekot is elhordta) ja es majd ezutan nemzeti hoskent visszavasarolni... hat igen ezek vagyunk mi...
ulhetnenk Ikarusban is Volvo helyett... de azert fejlodnek ez legalabb mar legkondis :-) amugy tenyleg jol nez ki !
Hát igen. Hogy agyilag nem lehet belátni élből, hogy egy ilyen amúgy gyönyörű busz szinte kizárólag sugárutakon (értsd: széles, nagyobb egyenes szakaszokkal bíró út) tud kényelmesen közlekedni, az kiválóan tükrözi a pécsi vezetők gondolkodás módját... Mindíg mindenből nagyobbat, hosszabbat, magasabbat, mint a normál átlag magyar város..... Búúúúúúúúúú ébresztő !!!!!!!
Jó magyar(?) politikusi szokás szerint mindent el kell baszni. Így volt ez a jó magyar iparral is. (Ganz, Ikarus....) Egy ilyennek az árából, állítom két sima csuklóst is lehetne venni, de az már nem trendi. áááá :(
volt duplacsuklósa az Ikarusnak is. Itt Pécsen telephelyezett a Volánnál még régen. Persze nem vált be, Pécsen esélye se volt egy ekkora szerelvénynek. (mivel pécsi vagyok, ismerem az itteni közlekedési viszonyokat...)
egy ilyennel beállni a megállóba, meg kanyarodni....