lehet valaki az egyik viccen jót nevet a másik viccnek éppen az alanya és azon megsértődik, a következő viccen megint nevet. vannak azért fokozatok, milyen mélyen megy bele a humorista a sértegetésbe, lehet a felszínen élcelődeni és lehet obszcén módon, ízléstelenül vulgaritásba torkollóan. A magyar stand uposok azt hiszem többnyire határon belül maradnak. A reggeli rádiós speakerek sokszor Howard Stern nyomán (pl. Boros-Bochkor anno), direkt sértegetéseikkel túllőnek a célon, beleröhögnek, erőltettek, nem kidolgozottak, számomra már hallgathatatlanul nem voltak viccesek. Az sem mindegy, hogy valamit úgy tesznek humorossá, hogy valahol a humorista is részese, részben alanya a történetnek, vagy felülről, kívülről mondanak valamiről véleményt, karikíroznak, hiszen az egyben véleménynyilvánítás is. Felelősség kérdése szinte sehol sem hangzik el, ám felelőtlenül-meggondolatlanul, ahogyan semmi mást, a humorizálást sem lehet csinálni, tudni és merni kell bocsánatot kérni, ha poén maradandó nyomokat hagy egyes emberek érzékenységében.
Itt azért azt felejtik el sokan, hogy a cikkben említett humoristákat is nagy eséllyel azok nézik meg, akik szeretik. Oké bekerülnek egy-egy tévéadásba, de ritka, hogy mondjuk louis CK-re rákapcsol egy mélyen vallásos amerikai. Gondolom. Az meg miért fáj az embereknek, hogy az érdeklődési és kultúrkörömön kívül eső humorista és rajongói min röhögnek.
Amúgy is, ha gúnyt űznek valamiből, az sértő. De ha viccelnek rajta... Az emberek mindenfélén viccelnek magukban, otthon, haverok között, ez természetes, csak közönség előtt ne adják elő. Szerintem jó hogy vannak tabukat döntögető emberek, akik esetleg belevágnak olyan dolgokba, amikbe más nem mer, és igazából rossz hatással sincsenek, mert aki sértőnek találja az legalább meg van erősítve a hitében.
Az meg hogy mi vicces, mi nem? Aa szintén louis által megfogalmazott gondolat, miszerinte a pedofil gyilkosnak muszáj megölnie az áldozatát, nekem is eszembe jutott már. De, hogy a viccelődés ezen vicces-e? én annak tartom, de megértem ha más nem. Viszont nem hiszem, hogy ártott volna ezzel akár az áldozatok szüleinek is, mert azoknak nagyobb a baja ennél. Többet árt az az újságíró, aktivista, politikus, aki ezt felhozza, megemlíti, idézi, és ügyet csinál belőle. Lehet, hogy akiket érint soha nem is hallanék ezeket a poénokat, de ha ügyet csinálnak belőle, akkor már előjön, hogy héééé bár én nem hallottam, de ez engem sért.
De azért nehéz téma ez, és persze, hogy nálunk meg mindenki félti a seggét annyira, hogy közel sem járunk a témához.
És szerintem Maksa nem volt sértő a megerőszakolt nőkre nézve. Max. az eltésekre.
Ja és csak saját véleményként tenném hozzá h szerintem a zsidó vallással sem szabad.
Na meg a holokauszttal sem! Hogyan nézne már az ki egy demokráciában???
Bár ateista vagyok, amennyire lehetséges próbálom tisztelni más nézeteit, vallását, politikai hovatartozását, stb. (jó, ez azéert szélsőséges esetekre nem vonatkozik teljesen) Én ezt az újságot puszta sértegetésnek és polgárpukkasztásnak találom. Az meg már személyes vélemény hogy szerintem egyáltalán nem vicces, hanem egy hatalmas trágya. Igazán tudom sajnálni azokat akik olvassák.
A merénylőket természetesen szintén elítélem. Az hogy valaki pusztán írásban adott dolgok miatt öljön... hát remélem az összes ilyen hamar ki fog múlni. Hol tartana a világ ha mindenki így cselekedne?
De komolyan, ez a Francia (meg úgy általánosságban az európai) kettős mérce debilitás non-plusz ultrája: Egy humoristát letartóztattak "terrorizmus dicsőítése" vádjával mert elnyomott egy elég durva poént a támadással kapcsolatban. Nos, milyen szólásszabadság? (nem, nem látok bele semmilyen konteót, ez szerintem simán csak egy rohadt nagy kétszínű görénység)