Nem az van, hogy az ilyen sarkközeli expedíciókon is direkt leengedik a gumikat a nagyobb felület érdekében? Legalábbis a tv-ben ezt csinálták eléggé hozzáértőnek-tűnő emberek.
Azért nem értettem, mert ahhoz hogy a hó felszínén történő járásról legyen szó, ahhoz nem kis magasságú hóról kell beszélni, itt a videón meg....szóval inkább látvány. :)
amin a bemutató videó készült ideális terep ezeknek az autóknak, ráadásul göröngyös a pálya ahol jól tudnak kapaszkodni ezek a kerekek, amit láttam nem nagy kunszt. sárban lennék kiváncsi mit okoznak mert elvileg ezek a széles papucsok oda valók viszont a sok kerék, sok felfüggesztése elég jól látszik, ha még felező és difizár is van hozzá jó terepjáró lehet. aki írta h az uazzal rájuk ver szerintem nem teljesen mondott igazat ha rajgazod van akkor igen de az uaz már nem volt annyira jó terepjáró
annyi a lényege,h míg a széles nagy felületű kerekeknek az a célja,h a hó felszínén tartsa a kocsit, addig a vékonyabb ( és lehetőség szerint nagyobb átmérőjű) guminak az,h a hó alján a földbe kapaszkodjon( kis felülettel,ezáltal nagyobb súllyal
tekintve,h a képen látható kocsik sem 2 méteres hó felszínén mennek, hanem vmivel hasmagasság alattin, így ezeknél szerintem a keskenyebb gumik sokkal hatásosabbak lennének.
Példa: annon rokonunk 3-as bmw-jének nagy papucsai gyönyörűen kipörögtek, míg a Bogarunk 165-ös 4évszakos gumikkal gond nélkül elindult. Se elektronika, se erős motor, csak fizika. ;)
(Érdemes megnézni hogy a subaruk a havas pályákon milyen gumival futnak!)
azért ne felejtsük el,h egy másfél tonnás kocsira rakhatsz akármekkora kereket nem lesz elég nagy felület...
oda szeretnék eljutni,h a kocsival nem havon "járás" a cél, hanem hóban járás...
Keskenyebb kerék, kisebb felület, ezáltal megnő a keréknék az útra történő nyomása, nő a tapadás, nem pörög ki a kerék, és elindulsz. Gyakrolatban is nyugodtan kipróbálhatod. ;)
:-D