Meglátásom szerint, régen nem volt divad fwd autót gyártani. Az igény akkor merült fel, mikor kellet kis pénzből olyan autó, amit bárki elvezet. FWD autók tulajdonsága pl az, hogy gázadásra nem lesz túlkormányzott. Egy fwd, ha nem rángatjuk a kéziféket minden körülmények között alúlkormányzott. Egy alulkormányzott autót, egy gyakorlatlan sofőr biztonságosabban el tud vezetni. És erre manapság nagy igény van. A jogosítvánnyal az embert nem vezetni, hanem közlekedni tanítják meg. Sajnos, az autósok többsége olyan alapvető dolgokkal nincs tisztában, minthogy állóra fékezett kereket nem lehet kormányozni, hogyan várhatnánk el akkor tőlük, hogy egy túlkormányzott autóval bármit is képesek volnának csinálni. Hát ezért hívják női autónak az fwd-ket többen.
Ezzel szemben az RWD, képes gázadásra túlkormányzottá válni. Egy olyan sofőr, aki ráérzett és van tapasztalata rwd autók vezetésében, az csúszós úton is biztonságosabban tud közlekedni. pl. egy olyan helyzetben, mikor egy autó kanyarban egy átsodródik a szembe sávba, egy fwd- vel sok esetben menthetetlen a helyzet, mivel fékre-gázra alúlkormányzott. egy rwd-vel gázzal befordítható az autó eleje a kenyar belső íve felé. Na persze ilyen helyzetek csak nagy tempónál, vagy csúszós úton fordulnak elő.
A Ferrari és a Porsche pedig jó példa lenne, ugyanis mind2 RWD. A motor elhelyezkedése ebből a szempontból majdnem hogy mind1. Van Porsche és Ferrari is orrmotorral, de olyan ami elől hajt, olyat nem tudok. Elég ha csak a versenyautók többségére gondolsz, nem véletlenül hajtanak hátul. Az a kevés kivétel ami meg elől hajt nagyrészt a típus népszerüsítése végett lett versenyautó, nem pedig azért mert annak épült.
Ezzel szemben az RWD, képes gázadásra túlkormányzottá válni. Egy olyan sofőr, aki ráérzett és van tapasztalata rwd autók vezetésében, az csúszós úton is biztonságosabban tud közlekedni. pl. egy olyan helyzetben, mikor egy autó kanyarban egy átsodródik a szembe sávba, egy fwd- vel sok esetben menthetetlen a helyzet, mivel fékre-gázra alúlkormányzott. egy rwd-vel gázzal befordítható az autó eleje a kenyar belső íve felé. Na persze ilyen helyzetek csak nagy tempónál, vagy csúszós úton fordulnak elő.
A Ferrari és a Porsche pedig jó példa lenne, ugyanis mind2 RWD. A motor elhelyezkedése ebből a szempontból majdnem hogy mind1. Van Porsche és Ferrari is orrmotorral, de olyan ami elől hajt, olyat nem tudok. Elég ha csak a versenyautók többségére gondolsz, nem véletlenül hajtanak hátul. Az a kevés kivétel ami meg elől hajt nagyrészt a típus népszerüsítése végett lett versenyautó, nem pedig azért mert annak épült.