Te most tényleg vak vagy? Az elsőkerekest sem muszáj fékkel csúsztatni.. ellenkormányzással simán kitörethető a segge.. Skandináv csúsztatás... ;)
Nehéz beismerni, hogy nem kell hozzá fék, csak elég egy kormánymozdulat?
Ma majdnem letúrta a kocsim orrát egy mentőautó. Nem sietett sehova, csak ő úgy gondolta, hogy mivel nagy és szép autója van, ezért simán ráhúzhatja index nélkül a mellette haladóra.
nem megy keresztbe? persze csak szakavatott kezekben http://www.youtube.com/watch?v=aTgXI1RlseE
Persze Tiff Needle-nek nem okoz ez gondot Ford Pumával, pedig az nincs 2000ccm..
Jah és ajánlok egy versenyt :)-> Máj 11, most hétvége hungaroring, EVO kupa.. 17:00-tol driftverseny utána motoros és autos gyorsulas. Megszámolom majd hogy mennyi FWD volt :)
He?! :D Csak egy gázfröccs a hátsokerekes autonak és már elöz is a segge ha azt akarod :D Elsökerekesnek adjál gázfröccsöt... Kihuzza az elejét... Nem keresztbe megy.. RWD-al bármeddig mész keresztbe.. Én a 3 ezres chrysleremmel nem tudok keresztbe menni normálisan mert FWD.. (Ki is vittem egy fenyöt :DDD)
megoldás nem annyira komplikált. adott két tuskólábú, az egyik suzukit hajt, a másik bmw-t. a bmw-s tuskólábú a szélső sávba fog csúszkálni nyílván, míg az előlhúzós örül a fejének...
a 120L még abból a korból való mikor nem volt igény fwd-re nagyon. Annak az autónak leginkább a súlyeloszlásával vannak gondok, nameg még pár dologgal :)
Az Audikat direkt nem említettem , nagyrészük fwd, a többi meg 4wd, ami meg más tészta. a 4wd kurva jó, csak drága és sokat fogyaszt. viszont ha nem lehet zárni a difiket akkor az se ér sokat.
Addig baromság, amíg valaki nem vezet télen, letaposott havas kátyús vidéki utakon 3,5 tonnás rwd kisbusszal nap mint nap. Rémálom minden kuplungolás. Sikerült már vele jeges ívre futni 50-nel, 360°-os forgás lett a vége. Nem kívánom senkinek.
Valaki nem tudd túlépni a skodán hm.. szar ügy ,s fikázza a többit aki túl tudott ezen lépni.
Valaki nem tudd hátsó kerekes kocsit vezetni hm... szar ügy ,s fikáza azokat akik tudnak.
Ennyi..
akkor már csak a szélső sávban csúszkáló Bömösökre kellene a megoldást megtalálni, hogy vajon nekik miért nem ment a járgány... :D ..pedig Ausztria télen egyenlő téligumi mindenkin.. ott nem spórolnak.. valahogy mégsem Bömösök jöttek utánam és mentek előttem.. volt ott minden.. Suzuki, Opel, és Audi A8 az se komoly autó??? pedig abból is van elsőkerekes.. és van Skoda is hátsókerék meghajtásos (120L).. akkor most melyik is a komoly autó??
Meglátásom szerint, régen nem volt divad fwd autót gyártani. Az igény akkor merült fel, mikor kellet kis pénzből olyan autó, amit bárki elvezet. FWD autók tulajdonsága pl az, hogy gázadásra nem lesz túlkormányzott. Egy fwd, ha nem rángatjuk a kéziféket minden körülmények között alúlkormányzott. Egy alulkormányzott autót, egy gyakorlatlan sofőr biztonságosabban el tud vezetni. És erre manapság nagy igény van. A jogosítvánnyal az embert nem vezetni, hanem közlekedni tanítják meg. Sajnos, az autósok többsége olyan alapvető dolgokkal nincs tisztában, minthogy állóra fékezett kereket nem lehet kormányozni, hogyan várhatnánk el akkor tőlük, hogy egy túlkormányzott autóval bármit is képesek volnának csinálni. Hát ezért hívják női autónak az fwd-ket többen.
Ezzel szemben az RWD, képes gázadásra túlkormányzottá válni. Egy olyan sofőr, aki ráérzett és van tapasztalata rwd autók vezetésében, az csúszós úton is biztonságosabban tud közlekedni. pl. egy olyan helyzetben, mikor egy autó kanyarban egy átsodródik a szembe sávba, egy fwd- vel sok esetben menthetetlen a helyzet, mivel fékre-gázra alúlkormányzott. egy rwd-vel gázzal befordítható az autó eleje a kenyar belső íve felé. Na persze ilyen helyzetek csak nagy tempónál, vagy csúszós úton fordulnak elő.
A Ferrari és a Porsche pedig jó példa lenne, ugyanis mind2 RWD. A motor elhelyezkedése ebből a szempontból majdnem hogy mind1. Van Porsche és Ferrari is orrmotorral, de olyan ami elől hajt, olyat nem tudok. Elég ha csak a versenyautók többségére gondolsz, nem véletlenül hajtanak hátul. Az a kevés kivétel ami meg elől hajt nagyrészt a típus népszerüsítése végett lett versenyautó, nem pedig azért mert annak épült.
Kedves 19 éves barátom! Akkor csak a te kedvedért az fwd nem női autó. Vezess olyat, érezd jól magad benne!
Én meg maradok az rwd nél.
A kis barátod meg kapjon görcsöt miközben a kéziféket rángatja, hehe. (Ja én olyan menő gyerek vagyok, hogy a maradék 10% le nem alázottba tartozom)
Amúgy pedig ha aztmondtam hogy értelmetlen vita, és te is azt mondod akkor...
mondja meg valaki hogy miért van az hogy szinte az összes komoly autó RWD, míg az olcsó kisautók FWD-k?
volt elsőkerekes autóm, és télen bizony agresszíven tolta az elejét. Az rendben van hogyha kibassza a seggét, és nyomok egy kövéret akkor kihúzza, na de mi van akkor mikor be akarok fordulni, és kurvára nem megy, mert megyek tova egyenesen bele az árokba. és akkor már bizony nyomhatok gázt, féket édesmindegy. Most egy "öreg" BMW boldog tulaja vagyok, nyári gumival is simán túléltem egy telet. Ha meg akart előzni a segge, ellenkormányoztam, és nem a féket tapostam, nem is volt semmi baj. Egy fasza téligumi azért fog kelleni, na meg egy sperr, és onnantól kezdve csak röhögni fogok azokon akik azzal jönnek hogy télen RWD így meg úgy :D
Láttam hogy le lett itt oltva a kolléga amiért megosztotta az a tényt miszerint egy hátultolós jobban megy fel a dombra télen:) Akkor elárulom hogy a dombon felfelé a hátsó tengely csöppet jobban van terhelve mint az első. Ez mondjuk nemtudom miért nem egyértelmű valakinek. Egy FWD meg vagy felmegy vagy kapirgál, és az eleje megy jobbra-balra. RWD-nél ott szokot jönni a hiba, mikor eldiferál a diffi hátul, és hirtelen 1kerék hajtású lesz a taliga. Ezt a problémát kiválóan orvosolja egy sperr. Sperr+fasza téligumi és csak pislog aki nem látott még BMW-t hóba menni. Ha meg nincs hó akkor nem is kérdés.
Kézifékkel, kézifékkel.. Egy hátsokerekesnek alárugsz aztán már keresztbe is vagy.. ha van benne erö, mert pl a 316os E46-nak elég agresszivan kell rugdalni a kuplungját hogy kitolja :)
Hátsokerék powwa-> Lada&Bömbi
Erre én meg csak annyit tudok mondani, hogy megint egy paraszt BMW-s.... :S (tisztelet a kivételnek, amit jelen esetben nem TE képviselsz)
Nemtom Te mi a herét tartottál, de ha első ránézésre nem vágod, hogy a nyúl mellső és hátsó lábait megcserélték, és ez teljesen normális, akkor sejtésem szerint Neked paksifülesed volt.
persze vannak olyanok akik úgy szeretnek közlekedni, hogy a hűtőrács van elöl és nem a kilincs... (érthető okokból előbbi közlekedés mód esetén jobb a motor hűtése is..) arra tökéletes megoldás az elsőkerékhajtás.. és gyorsabb is irányba autózni mint keresztbe.. engem nem zavar ha hibbant Bömösösök vagy Merdzsósok kerestbe autóznak az úton, csak addig próbálják meg egyenesbe irányba tartani, amíg megelőzöm, utána felőlem közlekedhet végig átlósan is...
Amiért biztonságosabb az elsőkerekes autó: ha hülye vagy és nem tudsz vezetni (amikor jogsit csinálod akkor nem a vezetést tanítják meg, hanem azt, hogy menj át a vizsgán) és nyomod a gázt mint a barom mert a féket sem ismered vagy egyszerűen szimplán nem tudsz csak vezetni akkor a legjobb megoldás az elsőkerekes mert ha nagy a tempó akkor tolja az orát, de amint lassulsz (nem nyomod a gázt vagy nem állóra fékezed a kereket) akkor már be is fordult a kocsi. Ezt mindenki sokkal jobban le tudja kezelni, mint azt ha a hátsókerekes fogja megát és megpróbál megelőzni a hátulja.
Amúgy annyit fűznék hozzá a BMW "mi nem a kormányzott kereket hajtjuk" plakáthoz, hogy "Ha mind a 4 kereket fékezzük, akkor miért ne lehetne mind a 4 kereket meghajtani?"
Volt már vicces-mókás télen lámpánál való elindulás RWD vs 4WD módra. Kicsit meglepődött, hogy én a kis 18 éves 1.2, 68 pónilovasommal elviharzottam mire ő nagy nehezen DSP ESP ABS mindenestől egyáltalán el tudott indulni...
Ja és csak, hogy a nagyokosok is tudják létezik összkerék hajtású bicikli is!
A hátsós az Isten! Télen, csúszós úton sokkal biztonságosabb, mint az elsőkerekes.
Re-Peet-tel meg csak vitatkozni tudnék, de nem teszem.
Ha kikapcsosz minden kütyüt a kocsidban, simán elkalapállak bármilyen úton a kocsimmal.
Az meg vezetési tudás kérdése, hogy nem tud valaki hátulhajtóssal menni, és emiatt egy frászban van a havas úton, mert előz a segge.
Megnézheted, hogy egy mondjuk rali OB-n hányan mennek ki a "csak" 2-3 millás Ladákért, és hányan a dízel Skodáért.
Lada Forever!
A többit miért nőknek találták ki? Miért csak a hátsókerekes az autó? Mert én vagyok a menő gyerek mert ezt mondom?
Mondjom már valaki 1 DB ! normális érvet, hogy az elsőkerekes miért női autó, vagy egyáltalán miért nem autó?
Van egy barátom aki elsőkerekes autót csúsztat (1.2-es benzines), és a hátsókerekesek 90%-át lealázza azzal az autóval...szóval erről ennyit, értelmetlen vita!
Ha meg valaki a Ferrarit hozná példának vagy a Porschét, ott többek közt az aerodinamikai megoldások kívánják meg a motor hátra helyezését...
Akárhogyis egy autó hátsókerék meghajtásos és benzin motoros! A többit pedig tényleg nőknek találták ki! :D
Vannak akik nem érzik a hátsókerekest, őket látod araszolni az út szélén jégen-hóban. Presztízsből márkát választók.
Értelem szerűen van aki az elsőkerekest érezte meg. Ez van, különbözünk. Szóval ez egy meddő vita.
hátsó kerekesnél ha keresztbe mész és hoznád vissza 1enesbe elengeded a gázt és reménykedsz ,elsőkerekesnél nyomsz 1 padlót és kihúzza
egyébként az autók nagy része orrmotoros , ha elől ha hátul van a hajtott kerék :)
egyébként meg télen csak ladát:D
Több szempontból is biztonságosabb egy orrmotoros jármű (annak ellenére mondom hogy nekünk hátsókerekes van). Pl. ütközésnél ott a motor ami véd (nem, nem fog becsúszni az utastérbe és ledarálni....). A hajtott kerék felett van a súly, stb...
miért ne lenne terhelve.. a hajtott kerekeken a súly..ott a motor, az első tengelyhez ülnek közelebb az első utas és a vezető... ellenben a hátsókerekes Bömösbe a csomagtartóba kell invitálni az utasokat, hogy el tudj indulni.. nesze keleti kényelem :D
Ha meg már az emelkedönél tartunk szerintem egy hátsó kerekes hamarabb felmegy a havas emelkedőn mint egy elsőkerekes autó! Csak gondolkozz egy kicst. Az első kerekesnek nincs tehelve az eleje és csak elkapar.
persze, hogy nem.. mert nem tudtak elindulni sem egy autópályás emelkedőn :D ennyit az 530-as BMW-kről havas úton :D és akkor ott még a téligumi sem segített nekik
mert nem futotta neki normális versenyautóra csak egy szakadt zöld kockalada "rallyautóra" ? :D :D csak az irígység beszélt belőle mert sose tudta volna megfizetni a 4kerékmeghajtású járgányokat
Mert nem akarták hogy egy gyökér skodás beléjük szájon.
Amugy meg uj bmw snek nyomhatod ahogy akarod ha jo gumikat raktál fel nem fog megelözni a segge ha meg mégis hamrabb túléled mint a többi gyökér kocsiban (nem mercire meg volvora ,audi stb re gondolok) hanem gyökér skodára
Varga "Cgány" Zoli monda egyszer, az első kerekes autókat a nőknek találták ki!
Ha meg anyira parázol Rotterdam-Budapest között, vagyél téligumit(ne Tescost)
Egy benzinkúti tankolásos megállóval tettem meg a Rotterdam-Budapest távot elsőkerékmeghajtásos Skodával, nem hiszem, hogy gondot okozott volna bármilyen egyenes, vagy kör rajzolása. A kezem nem fáradt el. Viszont mondjuk egy Bömössel frászban lettem volna a bokáig havas osztrák autópályán, hogy mikor előzne meg a hátsókerékmeghajtású autó segge...
BTW: tedd meg az utat Bp-Stockholm között egy húszéves Bömbivel vagy egy vadiúj elsőkerék hajtánnyal, az út végén próbálj meg szabadkézzel egy egyenes vonalat húzni. Látni fogod h hosszú útra csak a hátsókerékmeghajtás való.
szegéény nyuszi :D de csunya lett az a béka :D minap láttam egy ilyet, ami fehér nyuszi volt és tüskék álltak ki belőle, az meg valami zsepi reklám volt asszem.