Az első generációs Selespeedeken a kormányon helyeztek el két mikrokapcsolót, a fel- és visszaváltást ezekkel, valamint a középkonzol aljában, a váltókar helyén elhelyezett joystickkel lehet elvégezni. A joystick funkciója gazdagabb: vele lehet csak üresbe (N), egyesbe és tolatásba (R) kapcsolni. A kis kart csak előre és hátra lehet pöckölni, valamint egyszer jobbra, majd hátra a mikor a hátramaneti sebességet választjuk. Mivel a fokozatokat csak egymás után sorban tudjuk kapcsolni, szekvenciális váltó néven is elterjedt –- tévesen- – a Selespeed neve.Továbbra is két pedál maradt a sofőr rendelkezésére, melyekből a gázpedál elektronikus, és még a lenyomás mértékét is figyeli az váltás vezérlő elektronika (TCU = Transmission Control Unit). Ennek alapján a TCU háromféle módon is elvégezheti a váltást, amennyiben a Joystick közelében helyet kapott City feliratú gombbal a teljesen automata üzemmódot választottuk. Ha a pedált finoman tartjuk nyomva, akkor üzemanyag takarékos módban végzi a váltásokat az ECU, szinte mindig 2000-es fordulatszám közelében megtörténik a váltás. Nagyobb gázreakciókra a motor fordulatszámát tovább engedi, ilyenkor a kiszámított kedvező nyomaték szerint vált, 3400 és 4200 közötti fordulaton. A harmadik váltási típus az ún. Sport mód, amikor egészen 6000-es fordulatig hagyja a motort elforogni, ehhez a gázpedált legalább 60%-nál jobban kell hirtelen lenyomni.
http://www.alfaamore.hu/magazin/selespeed!1