az az egyben kiöntött torony és technikai bravúr ott sántít, hogy mivel öntőformára nem volt pénze a ruszkiknak, földbe vájt formákba öntötték a folyékony acélt, attól olyan furán érdes a T-34/85 tornya. Ja és ugyanit tjegyzem meg, ne keverejük a korai 76 milis löveggel ellátott téharmincnégyest a későbbi, 85 milissel.
Kurszknál az oroszok javára egyedül a mennyiségi fölény döntött. a párducok ekkor még nagyon újak voltak, gyakorlatilag ez volt az első bevetés, ahol nagyobb számban használták őket. Itt természetesen még a korai, "A" jelzésű PzKpfw V-ről beszélünk, később még megjelent a "D" és "G" jelű is, melyeken értelem szerűen a tapasztalatok alapján újítottak az első típushoz képest.
Jól említette valaki (szori, nem emlékszem), hogy ezek a masszív dögök milyen nehezek voltak. Hát még a Vadásztigrisek! :D 82 tonnát akkor egy közúti híd sem bírt el, ráadásul Európában átlagosan 80km-enként folyó van, amin valahogy át kell kelni. a vasúti szállítás pedig azért volt macerás, mert egyrészt folyamatosan bombázták a síneket, pályaudvarokat mindkét részről, másrészt ezekhez a tankokhoz külön lánctalp kellett, mert olyan szélesek voltak az originálal, hogy lelógtak a szállítókocsiról... :)
ááh de szerettem én is a vh-s tankokat! kilencedikes koromban készítettem egy honlapot (főleg magyar tankokról), akit érdekel: http://gamma21.fw.hu, nézze meg! :)
ugyanitt megyjegyezném, hogy azóta nem frissítettem! a honlapnak nincs ideológiai része, pusztán a harckocsikról, fegyverekről szól. a szövegeket nem én írtam, forrásuk a "Függelék" pontban megtalálható.
Kurszknál az oroszok javára egyedül a mennyiségi fölény döntött. a párducok ekkor még nagyon újak voltak, gyakorlatilag ez volt az első bevetés, ahol nagyobb számban használták őket. Itt természetesen még a korai, "A" jelzésű PzKpfw V-ről beszélünk, később még megjelent a "D" és "G" jelű is, melyeken értelem szerűen a tapasztalatok alapján újítottak az első típushoz képest.
Jól említette valaki (szori, nem emlékszem), hogy ezek a masszív dögök milyen nehezek voltak. Hát még a Vadásztigrisek! :D 82 tonnát akkor egy közúti híd sem bírt el, ráadásul Európában átlagosan 80km-enként folyó van, amin valahogy át kell kelni. a vasúti szállítás pedig azért volt macerás, mert egyrészt folyamatosan bombázták a síneket, pályaudvarokat mindkét részről, másrészt ezekhez a tankokhoz külön lánctalp kellett, mert olyan szélesek voltak az originálal, hogy lelógtak a szállítókocsiról... :)
ááh de szerettem én is a vh-s tankokat! kilencedikes koromban készítettem egy honlapot (főleg magyar tankokról), akit érdekel: http://gamma21.fw.hu, nézze meg! :)
ugyanitt megyjegyezném, hogy azóta nem frissítettem! a honlapnak nincs ideológiai része, pusztán a harckocsikról, fegyverekről szól. a szövegeket nem én írtam, forrásuk a "Függelék" pontban megtalálható.