Kurszk- áttörtek, csak a krétai partraszállás hírére Hitler átcsoportosította az erőket. Tartalékok se maradtak mondjuk nagyon a további nyomulásra. Szerintem az döntetlen volt, amit a németek utána önként feladtak. Azért ez nem "sima" ruszki győzelem.
Debrecen- szerintem te az alföldi páncéloscsatára gondolsz, mondjuk a kettő egy és ugyanaz,ha azt nézzük, hogy egy nagyobb időszakot felölelő kisebb csaták sorozata. A végeredmény- a németek kilőttek ötször annyi tankot, mint a sajátjuk és visszavonultak. Ezt történetesen Számvéber Norbi bácsi könyvéből olvasom, aki nemzetközi hírű hadtörténész, és ez egy tavalyi könyvében van bent. Szóval ez is ruszki "győzelem", de ne higyjük már, hogy a T34 azért vitte győzelemre, mert annyira fasza volt, hanem mert annyi volt belőle.
Ez a folyón átkeléses probléma:
Vasúton vitték őket oda, ahol voltak a harcok, meg el is. Ha meg volt folyó, megoldották, nem ezért voltak vele problémák.
A futómű meg pont, hogy a kor legjobbja volt, ha azt nézzük, hogy mocskosul jól futott vele a tank, és nehéz terepen se rázta ki a belét a sofőrnek. A görgők a lapolásos technika miatt, ha megfagytak, akkor cumi volt, de kiolvasztották általában. Elromlani nem nagyon tudott, amire te gondolsz szerintem, az a váltó (félautomata!), ami tényleg el szokott romlani, de a valódi probléma a motor volt, amit a Párducra méreteztek, tehát cirka30 tonna pluszt kellett vinnie.
Az egyetlen ok, amiért nem nyertek a németek, az a túlerő. A tankok a legjobbak voltak, mivel minden csatában 2-3-szor, vagy többször annyi oroszt lőttek ki,mint németet. Egyébként lőttek ki Királytigrist is, elég sokat, méghozzá oldalról, és csatázott a Stalin nehézharckocsikkal is jópárszor, többek között pl Magyarországon.
Két legnagyobb csatát a németek vesztették:
Kurszk- áttörtek, csak a krétai partraszállás hírére Hitler átcsoportosította az erőket. Tartalékok se maradtak mondjuk nagyon a további nyomulásra. Szerintem az döntetlen volt, amit a németek utána önként feladtak. Azért ez nem "sima" ruszki győzelem.
Debrecen- szerintem te az alföldi páncéloscsatára gondolsz, mondjuk a kettő egy és ugyanaz,ha azt nézzük, hogy egy nagyobb időszakot felölelő kisebb csaták sorozata. A végeredmény- a németek kilőttek ötször annyi tankot, mint a sajátjuk és visszavonultak. Ezt történetesen Számvéber Norbi bácsi könyvéből olvasom, aki nemzetközi hírű hadtörténész, és ez egy tavalyi könyvében van bent. Szóval ez is ruszki "győzelem", de ne higyjük már, hogy a T34 azért vitte győzelemre, mert annyira fasza volt, hanem mert annyi volt belőle.
Ez a folyón átkeléses probléma:
Vasúton vitték őket oda, ahol voltak a harcok, meg el is. Ha meg volt folyó, megoldották, nem ezért voltak vele problémák.
A futómű meg pont, hogy a kor legjobbja volt, ha azt nézzük, hogy mocskosul jól futott vele a tank, és nehéz terepen se rázta ki a belét a sofőrnek. A görgők a lapolásos technika miatt, ha megfagytak, akkor cumi volt, de kiolvasztották általában. Elromlani nem nagyon tudott, amire te gondolsz szerintem, az a váltó (félautomata!), ami tényleg el szokott romlani, de a valódi probléma a motor volt, amit a Párducra méreteztek, tehát cirka30 tonna pluszt kellett vinnie.
Az egyetlen ok, amiért nem nyertek a németek, az a túlerő. A tankok a legjobbak voltak, mivel minden csatában 2-3-szor, vagy többször annyi oroszt lőttek ki,mint németet. Egyébként lőttek ki Királytigrist is, elég sokat, méghozzá oldalról, és csatázott a Stalin nehézharckocsikkal is jópárszor, többek között pl Magyarországon.