Jó,hogy páran így vágják repülés művészetét:) De első gondolatom az volt,hogy nagyobb magasságból nem is gáz zuhanni.Annyira. Mindenesetre élesben nem tesztelném az elméletem.
nem biztos hogy hülyeség. ha robbanó motoros akkor az üzemanyag legtöbbször a szárnyban van. a motor rezonanciája kis mennyiség esetén szétporlasztja a tanban az üzemanyagot. ha leáll a motor álltal keltett rezonancia nincs és összefolyhat pár deci. amit arra tartalékol hogy leszálláskor legyen sebessége, és felhajtóereje a stabil leszálláshoz. én modellrepülőzőm ott még rosszabb mert nincs lehetőség robbanós motornál ujraindiutásnál. 1x probálkozhatsz.
Amennyiben ez nem műrepülő, márpedig nem az, akkor sima tankja van. A műrepülőknél a tankból akkor is jön az üzemanyag, ha éppen fejjel lefelé van. A síma tanknál, ahogy mozog/rezeg a gép, az utolsó 1-2 deci elég nehezen folyik le. ezért írtam, amit írtam. A simsonnál tényleg más, mert ott vese alakú a tank, legalábbis a keresztmetszete.
Minden repülőgépnek/legyen az motoros,vitorlázó/ van siklószöge, és siklószáma.
A siklószám például megmutatja hogy 1000 méterről optimális időben meddig tud elsiklani.
Nyilván ez egy vadászgépnek esetleg pár száz méter, de az utasszállítónak annyira jó siklószáma és siklószöge van, hogy hajtóművek nélkül is 10.000 méterről irgalmatlan sok km-t tud elvitorlázni.
Nem mehet ilyenkor az ember a horizont magasságában, mert tolóerő nélkül sebességet veszít, hanem x szögben y sebességgel kell haladni.Mint láttuk a vidiben jobban meg kellett nyomni a gép orrát, hogy legyen annyi felhajtóerő és sebesség, hogy majd biztonságban le tudják tenni a gépet, és ne essenek át.Kicsit gyorsabb, zajosabb, de meg lehet csinálni. Ne féljetek a repüléstől :)
Látom jól tolják néhányan :) nem tudom mit kell félni a repüléstől, a legbiztonságosabb utazásforma a Földön... hallod a hírekben mondjuk 3 havonta hogy leesett egy utasszállító...jó, tényleg, elég nagy a halálozási ráta ha lezuhan... de addig naponta összetörik legalább 1000 autó, és ennek legalább a fele meghal(nyilván egyik sem pontos adat, érzékeltetni akarom a különbséget)
A motoros gép a motortól függ. ez még nem jelenti azt, hogy ha leáll a motor azonnal meghalsz... nagyobb magasságban ha van ernyőd ki tudsz ugrani, ha olyan a helyzet, de ha nincs, akkor meg van mindenféle kényszerleszállás.
Én vitorlázó repülök, ez a legbiztonságosabb repülési forma, ugyanis direkt motor nélküli repülés a célja, jó magasra fel lehet termikelni, és nem azon kell filózni hogy mikor áll le a moci, hanem hogy el ne fogyjon a magasságom :)
Olvasson már el minden olyan ember egypár könyvet amiben ilyen repülős dolgok vannak :) a hülye tv kiirtja a repülésszeretetet az emberekből, mert a dok. filmek állandóan azt nyomják h ez így zuhant le, azt úgy robbantották fel,stb. NYISSÁTOK KI A SZEMETEKET SKACOK!!! :)
1.) Szerintem a hangjábol itélve elektromos motor hajtja amit vagy elektromos hiba vagy az akku lemerülését védő elektronika letilthatja és az akku magához térve pár másodpercre megint pöröghet.
2.)sok helyen akkora a hőség hogy bent maradnak a lakásba, főleg hétvégén előfodulhat ilyen gyér forgalom,
3.) ha már látták előre a hibátjelezhették a rendőrségnek és segithették a forgalom feltartásávala kényszer leszállást.
4.) kényszerleszállás "gyakorlás" volt így minden gond nélkül leszálhatott.
kényszerleszállásnál amit figyelembe kell venni : leszállásra alkalmas pálya keresés és behelyezkedés mielött sokat veszitene a magasságból, és mielöbbi megállás mert nem biztos hogy piros lámpánál meg tud állni :)
én is utálok repülni, de 2őt már túléltem! Az elsőn jól beviszkiztem és féltem, a másodikon megintcsak jól beviszkiztem és féltem, de kemény voltam,nem mutattam mert mellettem szép holland szőke tornászlányok ültek.:D De még párszor tuti kell repülnöm, úgyhogy hozzá kell szokni...:S Lehet vmi erősebbhez kell nyúlni mint a viszki :D