Minden repülőgépnek/legyen az motoros,vitorlázó/ van siklószöge, és siklószáma.
A siklószám például megmutatja hogy 1000 méterről optimális időben meddig tud elsiklani.
Nyilván ez egy vadászgépnek esetleg pár száz méter, de az utasszállítónak annyira jó siklószáma és siklószöge van, hogy hajtóművek nélkül is 10.000 méterről irgalmatlan sok km-t tud elvitorlázni.
Nem mehet ilyenkor az ember a horizont magasságában, mert tolóerő nélkül sebességet veszít, hanem x szögben y sebességgel kell haladni.Mint láttuk a vidiben jobban meg kellett nyomni a gép orrát, hogy legyen annyi felhajtóerő és sebesség, hogy majd biztonságban le tudják tenni a gépet, és ne essenek át.Kicsit gyorsabb, zajosabb, de meg lehet csinálni. Ne féljetek a repüléstől :)
Minden repülőgépnek/legyen az motoros,vitorlázó/ van siklószöge, és siklószáma.
A siklószám például megmutatja hogy 1000 méterről optimális időben meddig tud elsiklani.
Nyilván ez egy vadászgépnek esetleg pár száz méter, de az utasszállítónak annyira jó siklószáma és siklószöge van, hogy hajtóművek nélkül is 10.000 méterről irgalmatlan sok km-t tud elvitorlázni.
Nem mehet ilyenkor az ember a horizont magasságában, mert tolóerő nélkül sebességet veszít, hanem x szögben y sebességgel kell haladni.Mint láttuk a vidiben jobban meg kellett nyomni a gép orrát, hogy legyen annyi felhajtóerő és sebesség, hogy majd biztonságban le tudják tenni a gépet, és ne essenek át.Kicsit gyorsabb, zajosabb, de meg lehet csinálni. Ne féljetek a repüléstől :)