Tudom. De teljesen mindegy, a tanulás is csak kémiai, fizikai változásokat előidéző folyamat, tehát ha az "lenyomatot" tudna hagyni a DNS szekvenciában, akkor a lábamputálás is...Szerintem ez a csávó belehibbant a patkánymegfigyelésbe...Érdekelne, hogy szerinte az idegsejtekben végbemenő változások hogyan tevődnek át a csíravonalra (mert még ha tényleg meg is változna az agysejtek genetikai állománya a tanulás során, az önmagában még édeskevés ahhoz, hogy az új mintázat az utódokban is megjelenjen...).
Ezt a jelenséget én inkább valami olyan szelekciós erővel tudnám magyarázni (a kísérlet pontos részleteinek ismerete nélkül), amit az ürge nem vett észre. Pl. hogy amelyik patkány hamarabb ki tud jutni a labirintusból, annak amúgy is jobb a szaglása, tájékozódóképessége, emiatt valószínűleg a szociális interakciói is adekvátabbak, könnyebben és jobb párt tud találni magának, vagy sikeresebb az utódfelnevelésben, stb., emiatt a generációk során ezeknek (akik MELLESLEG kevesebb hibát vétenek a labirintusból való kitalálás során is) lett több utóduk, ezáltal feldúsult a populációban az ezt a fajta "ügyességet" erősítő allélok aránya. Tehát egy akaratlan, rejtett "nemesítési" folyamatot érzek a háttérben.
Ezt a jelenséget én inkább valami olyan szelekciós erővel tudnám magyarázni (a kísérlet pontos részleteinek ismerete nélkül), amit az ürge nem vett észre. Pl. hogy amelyik patkány hamarabb ki tud jutni a labirintusból, annak amúgy is jobb a szaglása, tájékozódóképessége, emiatt valószínűleg a szociális interakciói is adekvátabbak, könnyebben és jobb párt tud találni magának, vagy sikeresebb az utódfelnevelésben, stb., emiatt a generációk során ezeknek (akik MELLESLEG kevesebb hibát vétenek a labirintusból való kitalálás során is) lett több utóduk, ezáltal feldúsult a populációban az ezt a fajta "ügyességet" erősítő allélok aránya. Tehát egy akaratlan, rejtett "nemesítési" folyamatot érzek a háttérben.