Az egy dolog, hogy hosszú, a mozdonyok összehangolása az érdekes. Indulás, gyorsítás, sebesség tartás, fékezés.
Az előrébb lévő mozdony nem húzhat jobban, mint a hátrébb lévő, de a hátrább lévő se nyomhatja gyorsabban, mint az előtte lévő - szétszakadhat a szerelvény. Ha emelkedő-lejtő van, hasonló, az elől lévő már átjutott neki már lassítani kell, de amelyik nem, annak még erő kell, hogy a mögötte lévő kocsikat felhúzza, hogy egyenletes legyen az egész szerelvény haladása, stb.
Az előrébb lévő mozdony nem húzhat jobban, mint a hátrébb lévő, de a hátrább lévő se nyomhatja gyorsabban, mint az előtte lévő - szétszakadhat a szerelvény. Ha emelkedő-lejtő van, hasonló, az elől lévő már átjutott neki már lassítani kell, de amelyik nem, annak még erő kell, hogy a mögötte lévő kocsikat felhúzza, hogy egyenletes legyen az egész szerelvény haladása, stb.