Szerintem az alapvető gond az olyan szakokkal/képzésekkel van, melyek nem nyújtanak kompetenciát a tanuló/hallgató számára. Kompetenciát adhat az én felfogásomban például egy orvosi szak, hiszen gyógyítani képes embereket képez; egy mérnöki szak, mivel szakavatott tervezőket biztosít; egy nyelvszak, mert akik elvégzik, jobbára biztonsággal képesek alkalmazni egy nyelvet, stb. Ugyanígy értékesnek tartok egy színvonalas tanfolyamot, ahol autószerelőket képezek, ők megjavítják a hibás kocsimat, vagy egy olyan képzést, ahol jó kőműveseket képeznek stb.
Magyarországon számos olyan szak van -szerintem- aminek elvégzése után a pályakezdő egyszerűen nem tekinthető releváns dolgokban szakértőnek. Ennek részben történelmi-politikai okai vannak, de jelen párbeszédben ez másodlagos jelentőségű. Példát az említett szakokra persze tudnék mondani, megbántani azonban senkit nem akarok.
Magyarországon számos olyan szak van -szerintem- aminek elvégzése után a pályakezdő egyszerűen nem tekinthető releváns dolgokban szakértőnek. Ennek részben történelmi-politikai okai vannak, de jelen párbeszédben ez másodlagos jelentőségű. Példát az említett szakokra persze tudnék mondani, megbántani azonban senkit nem akarok.