Fősulin volt olyan tanuló hogy 4.5 átlaggal diplomát szerzett informatika szakon, és fingja sem volt hogy miképp kell programozni, míg akik már akkor 250k forintot kerestek programozóként már jópárszor megbuktak. A lényeg hogy azzal hogy valaki jól tanul még nem lessz jó szakember még ha diplomás is. De ezek mivel szépen öltözködik, nyal, és jól magol megszerzik a vezetői állást legtöbbször vagy a normál állást. Aztán meg csodálkoznak hogy nem úgy mennek a cégek ahogy kellene.
A meglepő nekem hogy pl Liverpool-ban tetovált, fülbevalős arcok is dolgoznak olyan irodákban, helyeken ahol otthon elképzelhetetlen lenne. A lényeg hogy ért hozzá vagy nem.
Tehát a tanítás minősége nem az kellene lennie hogy ki hogy magol hanem mennyire ért a dologhoz, hogy tudja használni. IT diplomás mikor egy win-t nem tud felinstalállni a gépre és megkér rá másokat, meg nem ismeri akkor el lehet gondolkozni mennyit ér egy ilyen ember mégha 4 év múlva is visszamonja tökéletesen a tananyagot. Nyugaton ezért vették vissza az iskolák erősségét, mert akinek nem kell azt ne szopassuk agyon, aki meg haladni akar felsőbb iskolákban megtanulhatja behozhatja ami lemaradt. Nyugaton nagyon sok cég továbboktatja a dolgozókat amiért pénzt kap az államtól, adókedvezmény, stb. Ha azt nézzük hogy tanulmányi eredmény kell akkor pl Einstein bukása pl meggátolta volna abban amit elért? Pont azért ellenkezett a tanárokkal mert szerinte másképp vannak a dolgok.
A kutatások alapja az hogy merj másképp gondolkozni, néha az addigi szabájokkal ellentétesen. Ezt pedig a kemény oktatás kiöli az emberekből mivel egyetemi korára eljut oda hogy csak 1 féle magyarázat van, és ha ettől eltér az bukás. Tehát a legtöbb mai emberben ez gátat épít fel a kisérletezéssel kapcsolatban, illetve sokmindent azonnal elvetnek ami lehet új utakat nyithat meg.
Otthon mindíg lenézik a nyugati taníttatást. De itt pl mégis működnek az egyetemek, és maguknak keresik meg a működéshez szükséges pénzt cégekkel együttműködve. És ha ilyenekre képpesek akkor van nálluk is megfelelő szakember tehát nem kell lenézni az oktatásukat mert ugyanúgy tudósokat termelnek ki. Csak könyebbé teszik azok útját a sikerhez a könyebb oktatással ott ahol lehet.
A meglepő nekem hogy pl Liverpool-ban tetovált, fülbevalős arcok is dolgoznak olyan irodákban, helyeken ahol otthon elképzelhetetlen lenne. A lényeg hogy ért hozzá vagy nem.
Tehát a tanítás minősége nem az kellene lennie hogy ki hogy magol hanem mennyire ért a dologhoz, hogy tudja használni. IT diplomás mikor egy win-t nem tud felinstalállni a gépre és megkér rá másokat, meg nem ismeri akkor el lehet gondolkozni mennyit ér egy ilyen ember mégha 4 év múlva is visszamonja tökéletesen a tananyagot. Nyugaton ezért vették vissza az iskolák erősségét, mert akinek nem kell azt ne szopassuk agyon, aki meg haladni akar felsőbb iskolákban megtanulhatja behozhatja ami lemaradt. Nyugaton nagyon sok cég továbboktatja a dolgozókat amiért pénzt kap az államtól, adókedvezmény, stb. Ha azt nézzük hogy tanulmányi eredmény kell akkor pl Einstein bukása pl meggátolta volna abban amit elért? Pont azért ellenkezett a tanárokkal mert szerinte másképp vannak a dolgok.
A kutatások alapja az hogy merj másképp gondolkozni, néha az addigi szabájokkal ellentétesen. Ezt pedig a kemény oktatás kiöli az emberekből mivel egyetemi korára eljut oda hogy csak 1 féle magyarázat van, és ha ettől eltér az bukás. Tehát a legtöbb mai emberben ez gátat épít fel a kisérletezéssel kapcsolatban, illetve sokmindent azonnal elvetnek ami lehet új utakat nyithat meg.
Otthon mindíg lenézik a nyugati taníttatást. De itt pl mégis működnek az egyetemek, és maguknak keresik meg a működéshez szükséges pénzt cégekkel együttműködve. És ha ilyenekre képpesek akkor van nálluk is megfelelő szakember tehát nem kell lenézni az oktatásukat mert ugyanúgy tudósokat termelnek ki. Csak könyebbé teszik azok útját a sikerhez a könyebb oktatással ott ahol lehet.