Tomcat megint akciózott. Elment két híres magyar egyetemre diákokat kérdezgetni, hogy felmérje azok tudásszintjét.
Először is nem lehet tudni mennyire reprezentatív a kutatása (lehet egy csomó jó választ kivágtak), másodszor ennyi erővel a "Mit iszik a tehén?" beugratós kérdéssel elmehettek volna az orvosi karra is.
Ebben igazad van. Valóban, egy olyan évszámot, amit ennyiszer hall az ember, csak a hülye nem tud megjegyezni, így kérdéses az is, hogy akkor fontosabb adatokra mennyire emlékszik.
Én itt most a műveltség mögött meghúzódó elvekről kezstem el filozofálni. Hogy mit tekintesz a műveltség - mint az emberiség kollektív tudásából mindenkinek kötelezően elsajátítandó, hasznos tudás részének, és miért. Egyébként szerintem igen, a műveltségnek nem csak az a része, hogy adatokat magáévá tegyen az ember, hanem sokkal fontosabb, hogy azt felhasználva helyes következtetéseket tudjon levonni a világ, a társadalom és a saját élete működésére nézve. Ehhez nyilván kell egy alap tudás, amiből építkezel, de itt az a kérdés, hogy milyen levek szerint dobáljuk a hátizsákba, raktárba, sufniba az építőkockákat... És hogy miért van az, hogy sokak számára a műveltség kimerül lexikális adatokkal történő vagdalkozásban...
Én itt most a műveltség mögött meghúzódó elvekről kezstem el filozofálni. Hogy mit tekintesz a műveltség - mint az emberiség kollektív tudásából mindenkinek kötelezően elsajátítandó, hasznos tudás részének, és miért. Egyébként szerintem igen, a műveltségnek nem csak az a része, hogy adatokat magáévá tegyen az ember, hanem sokkal fontosabb, hogy azt felhasználva helyes következtetéseket tudjon levonni a világ, a társadalom és a saját élete működésére nézve. Ehhez nyilván kell egy alap tudás, amiből építkezel, de itt az a kérdés, hogy milyen levek szerint dobáljuk a hátizsákba, raktárba, sufniba az építőkockákat... És hogy miért van az, hogy sokak számára a műveltség kimerül lexikális adatokkal történő vagdalkozásban...