Senki nem gondol, az energialánc átviteli veszteségére?
Erre gondolok:
Erőművek hatásfoka <40%-nál (mielőtt valaki belémkötne, van 60% is csak rettentő ritka, az átlag jóval 40% alatt van).
Villamosenergia szállítás hatásfoka: <80%
Akkumulátor töltés hatásfoka: ~60%
Villanymotorok hatásfoka: kb 75%
Sebességváltó hatásfoka( a legjobb jelenleg): 88%
eredő hatásfok: 12,672%
versus
ebből kitűnik, hogy a villamos autók miatt 3* annyi füst hagyja el az erőmű kéményét, mint ami a robbanómotoros autókból jön.
és nem beszéltünk, a személyautók legveszélyesebb részének, az akkumulátornak az előállításáról, ami az elektromos autóknál kb 20x annyi ólmot tesz szükségessé.
ebben nem vagyok hajlandó vitatkozni.
az elektromos autó amíg hőerőművek és atomerőművek adják az energiánk nagy többségét többet ártanak mint használnak.
Hajrá zöldek.
Senki nem gondol, az energialánc átviteli veszteségére?
Erre gondolok:
Erőművek hatásfoka <40%-nál (mielőtt valaki belémkötne, van 60% is csak rettentő ritka, az átlag jóval 40% alatt van).
Villamosenergia szállítás hatásfoka: <80%
Akkumulátor töltés hatásfoka: ~60%
Villanymotorok hatásfoka: kb 75%
Sebességváltó hatásfoka( a legjobb jelenleg): 88%
eredő hatásfok: 12,672%
versus
átlag robbanómotoros személygépjármű eredő hatásfoka: 30%
ebből kitűnik, hogy a villamos autók miatt 3* annyi füst hagyja el az erőmű kéményét, mint ami a robbanómotoros autókból jön.
és nem beszéltünk, a személyautók legveszélyesebb részének, az akkumulátornak az előállításáról, ami az elektromos autóknál kb 20x annyi ólmot tesz szükségessé.
ebben nem vagyok hajlandó vitatkozni.
az elektromos autó amíg hőerőművek és atomerőművek adják az energiánk nagy többségét többet ártanak mint használnak.
Hajrá zöldek.