A példád több szempontból is problémás, főként azon álláspontéból, ami mellett vélhetően érvelni próbáltál. Először is: a gondatlanul használt tűz közvetlen következménye az égés, tehát a fájdalom. Mivel explicit és implicit tapasztalattal nem rendelkező személyről beszélünk (mégiscsak gyerekről van szó), ezért a károkozásra vonatkozó szándék nem játszhat. A "trial and error" elven működő tanulás játszódik le, amire a szülő ugyan rásegíthet, de ez a legkevésbé sem tekinthető "nevelésnek", mivel a gyújtogatás esetleges következményeire semmilyen tekintetben sem mutat rá, főleg nem, ha a leckét nem követi egyfajta verbális magyarázat. Másodszor: mivel éppen nem az elvileg büntetendő cselekedet következményeire világítunk rá az égés biztosításával, nem demonstrálsz semmit azon túl, hogy a tűz éget. Azzal ugye tisztában vagy, hogy az empátia nem az emberrel vele született képesség, éppen ezért az említett gyerek a már hiányolt magyarázat nélkül az életben nem jönne rá, hogy másnak is ugyanúgy fáj az égés, mint neki. Ez a lecke azonban fájdalomokozás nélkül is megtanítható. Ergo az ujjcsiptető-égető demonstrációd elhagyható, nélkülözhető, s alapjában véve teljesen fölösleges fájdalomokozás.